Kosze zasypowe, dziś kilka słów o tym efektywnym materiale POS. Pytanie dlaczego kosze zasypowe zachęcają do zakupu produktów, których wcale nie potrzebujemy w danym momencie? Jakie są korzyści i dlaczego kosze wybierane są często jako produkt POS w sezonach wysokiej sprzedaży?
Kosze zasypowe, które, choć nie zawsze prezentują się wytwornie i elegancko, doskonale spełniają swoje zadanie jako materiały wspierające sprzedaż. Najpopularniejsze są kosze zasypowe wykonane z kartonu. Rzadziej spotkać można druciaki, czyli kosze z metalu, ponieważ nie wszystkie towary można się w nich przechowywać.
Dla jakich produktów?
Kosze zasypowe, to POS-y będące świetnym rozwiązaniem praktycznie dla wszystkich rodzajów artykułów. Za ich pomocą można eksponować drobne towary impulsowe, takie jak słodycze, gadżety, niewielkie zabawki, owoce, warzywa, jak również artykuły, które stanowią przemyślany zakup np. kosmetyki, buty czy artykuły szkolne. Niewątpliwą zaletą koszy zasypowych jest fakt, że mogą pomieścić produkty ważące nawet kilkadziesiąt kilogramów.
Masa produktów, masa korzyści
Mogą wyróżniać się oryginalnym kształtem, kolorowym zadrukiem, przyciągającą uwagę grafiką (np. postaci z bajek), toperem na nodze typu “bocian”. Dodatkowymi atutami mogą być szuflady, czy system dozujący z komina. Oczywiście oprócz kwestii wizualnej, bardzo ważny jest aspekt praktyczny POSów tego rodzaju. Przede wszystkim mają zapewniać łatwy dostęp do towarów. Jeden kosz zasypowy jest w stanie pomieścić wiele produktów, dzięki czemu pracownicy sklepu nie muszą nieustannie monitorować oraz uzupełniać zapasów.
Wygląd to podstawa
Odpowiedni design materiałów wspierających sprzedaż to połowa sukcesu. W niektórych sklepach można natknąć się na dość prymitywną wersję koszy zasypowych w postaci zwykłych, szarych kartonów, w których znajdują się np. przecenione towary. Przechodząc obok takiego POSu, klient nie jest pewny, czy produkty są eksponowane, czy wyjechały właśnie z magazynu, czy może są niskiej jakości albo uszkodziły się podczas transportu i dlatego kosztują mniej. Spowoduje to, że prawdopodobnie nawet nie spojrzy, co się w nim znajduje.
Tymczasem gdyby w tym samym miejscu stał kosz zasypowy zadrukowany kolorowymi ilustracjami lub chociażby prezentujący logo marki, konsument byłby bardziej skłonny podejść i zastanowić się nad zakupem danego artykułu. Ciekawe projekty nawiązują kontekstowo do okazji zakupowych – przypominają konsumentowi o nadchodzących potrzebach sezonowych.
W sezonach wysokiej sprzedaży
Kosze zasypowe są najchętniej wykorzystywane w okresie promocji i wyprzedaży sezonowych. Przed Bożym Narodzeniem można w nich znaleźć czekoladowe Mikołaje czy ozdoby choinkowe w postaci bombek, lampek i łańcuchów. Na Wielkanoc oferują czekoladowe jajka, zajączki i gadżety na lany poniedziałek.
W okresie letnim zawierają musy owocowe w saszetkach, słodkości – żelki, ciastka, cukierki lub drobne zabawki i gadżety – idealne na prezent lub przysmak na Dzień Dziecka. Z kolei pod koniec wakacji w sezonie cząsto nazywanym z języka angielskiego Back to School, znajdują się w nich przybory szkolne – kredki, długopisy, flamastry, notesiki, zeszyty, piórniki bidony, lunch boxy, rajstopki dla przedszkolaków.
Poniżej produkty POS kontekstowo związane z sezonem Back to School. W środku kosz zasypowy z toperem na nodze typu “bocian”. Produkty POS uszeregowane są od najdroższego stand “Kredka” (z lewej), do najtańszego (plansza reklamowa – monidło “Uśmiechnij się” z prawej). Kosz zasypowy (w środku) i jego toper mają kształt elipsy, na zielonym tle jest biały napis Back to School. Cena tego kosza ma wartość dwóch biletów do kina, a koszt bez topera jest nawet o 30% niższy.
Klientom kosze zasypowe kojarzą się często z okazją, wyprzedażą, kiermaszem, promocją. Jest to skojarzeanie, które zachęca do impulsowych zakupów. Dodatkowo możliwość wykonania ergonomicznego kształtu umożliwia ekspozycję w dogodnej lokalizacji sklepu, na ścieżce zakupowej klienta oraz w złotej strefie przy kasach.
Właśnie dlatego kosze zasypowe są rozwiązaniem chętnie wybieranym i korzystnym dla każdej ze stron. Konsument kupuje produkty “okazyjnie” i ma poczucie dobrej inwestycji. Dla firmy kosz może być rozwiązaniem budżetowym i efektywnym, bo zwiększa sprzedaż.
Zostaw komentarz