Planowanie kampanii reklamowych POS nie należy do łatwych zadań. Efektywność narzędzi promocji w miejscu sprzedaży warunkuje wiele różnych czynników. Właśnie dlatego tak ważne jest szczegółowe zaplanowanie wszystkich działań i podjęcie odpowiednich kroków w ustaleniu harmonogramu. W dzisiejszym artykule prezentujemy kilka elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Wśród czynników wpływających na wynik sprzedażowy i wizerunkowy akcji reklamowej wyróżnia się przede wszystkim zauważalność. Należy upewnić się, że zarówno przekaz jak i produkty, które mają zostać wyeksponowane, znajdują się w odpowiednim miejscu oraz na odpowiedniej wysokości w punkcie sprzedaży. Niestety w praktyce wiele form reklamowych POS, na które przeznaczane są znaczne budżety, jest niewłaściwie umieszczona w sklepie, co powoduje, że konsumenci nie zwracają na nie uwagi.
Przezorny zawsze zabezpieczony
Transparentność przekazu w pewien sposób wiąże się z zauważalnością. Materiały wspierające sprzedaż powinny w sposób jasny i czytelny docierać do konsumentów. Klienci odbierają codziennie dziesiątki przekazów reklamowych – należy zadbać o to, by ten jeden wyróżnił się i został zapamiętany. Żaden display nie będzie miał szans zwiększyć sprzedaży, jeżeli nie zostanie dostarczony do sklepów w odpowiednim momencie. W związku ze zbyt późnym planowaniem akcji reklamowej zdarza się to niezwykle często.
Zabezpieczenie odpowiedniej ilości towaru to kolejny punkt do uwzględnienia. Nie ma nic gorszego niż sukces kampanii, wzrost zainteresowania i popytu i brak możliwości zaspokojenia go. Osoby odpowiedzialne za logistykę produktu powinny być przygotowane na każdą ewentualność.
Aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, displaye muszą wytrzymać cały okres planowanej akcji, a liczba ewentualnych usterek powinna być jak najmniejsza. W przeciwnym razie producenci będą zmuszeni usunąć POSy przed zakończeniem akcji promocyjnej.
Personel to podstawa
Spójność komunikacji i dostosowanie materiałów POS do wizerunku firmy i produktu jest rzeczą niezwykle ważną. Towary premium muszą być eksponowane w sposób, który podkreśli ich wysoką jakość i atrakcyjny wygląd. W przeciwnym wypadku, poza brakiem wzrostu sprzedaży podczas akcji POS, marka może stracić swój pozytywny wizerunek. Równie ważne jest właściwe zmotywowanie klientów do działania. Bez tego elementu konsumenci, którzy nawet zwrócą uwagę na reklamę, mogą ją zignorować w reklamowym natłoku. Odpowiednia komunikacja z osobami odpowiedzialnymi za kampanię jest kluczowa. Zarówno przed rozpoczęciem akcji reklamowej, jak i podczas jej trwania, personel sprzedaży w sklepie ma ogromny wpływ na jej sukces lub porażkę. To, gdzie będzie umieszczony display, jak zostanie ułożony na nim towar, czy będą komunikowane usterki, zależy właśnie od personelu. Odpowiednie jego przeszkolenie i komunikacja w trakcie akcji są niezwykle istotne.
Zostaw komentarz