Shop-in-shop lub inaczek pop-up shop, czyli tak zwana wyspa to rozwiązanie z zakresu POS umożliwiające sprzedaż produktów w sklepie z wyrobami innej marki lub w tzw. pop-up store, pop-up shop. Najczęściej wykorzystują je sklepy odzieżowe, kosmetyczne czy elektroniczne, pod szyldem jednej marki sprzedając produkty innych firm. Jakie są zalety posiadania „sklepu w sklepie”? Kiedy warto wykorzystywać to rozwiązanie?
Wyspy typu shop-in-shop to świetne rozwiązanie dla mniej znanych lub początkujących marek. Pozwalają one np. na sprzedaż produktów w większym sklepie, który już cieszy się popularnością. Zwiększony ruch w postaci klientów odwiedzających dobrze znany punkt sprzedaży sprawi, że twoja marka szybciej stanie się rozpoznawalna. To świetny sposób na przedstawienie jej szerszemu gronu i pozyskanie nowych klientów. Należy jednak postawić na komplementarność lub zasadę cross-merchandisingu. Co to oznacza? Chodzi o to, by wyspy shop-in-shop rozlokowywać w sklepach marek, które prezentują zbliżony asortyment do naszego. Przykładowo, jeśli sklep oferuje ubrania, warto w takim miejscu ustawić wyspę z dodatkami, np. torebkami lub paskami, ułatwiając klientom poszukiwania. Rozwiązanie to niesie za sobą korzyści zarówno dla macierzystego sklepu, jak i marki, która w danej lokalizacji posiada swoją wyspę, sprawiając jednocześnie, że klient otrzyma kompleksową obsługę i zupełnie nową korzyść.
Samodzielność w cenie
Otwarcie samodzielnego salonu to nie tylko duże wyzwanie, ale także spore koszty. Tymczasem wyspy typu shop-in-shop stanowią rozwiązanie zdecydowanie bardziej przyjazne dla portfela, niż wynajem lokalu na sklep. Jeśli interesuje cię stworzenie samodzielnego punktu sprzedaży, warto zdecydować się na stworzenie tzw. pop-up store, czyli samodzielnego sklepu tymczasowego np. w postaci wyspy w galerii handlowej. Pop-up store wykorzystujący wyspę shop-in-shop pozwoli Ci na wyeksponowanie towarów twojej marki pod jej własnym szyldem, ograniczając jednocześnie koszty ponoszone na wynajem powierzchni handlowej. Taka forma często okazuje się być bardziej skuteczna z punktu widzenia promocji brandu, aniżeli prezentowanie swoich wyrobów w sieciowych sklepach lub marketach.
Nie tylko dla świeżynek
Wyspy typu shop-in-shop to rozwiązanie nie tylko dla początkujących marek! Świetnie sprawdzają się także w przypadku popularnych brandów. „Sklep w sklepie” może wówczas służyć jako samodzielny punkt sprzedaży – czyli wspomniany wcześniej pop-up store – będąc jednocześnie swego rodzaju testem, który pozwoli na sprawdzenie zapotrzebowania rynku na produkty tej marki w danej lokalizacji. Rozwiązanie proste, pomysłowe i zdecydowanie tańsze aniżeli zaprojektowanie klasycznego sklepu.
Łącząc siły
Jedną z firm, która postanowiła wprowadzić rozwiązanie shop-in-shop jest znana marka bieliźniana Atlantic. Przedsiębiorstwo zaobserwowało, że mężczyźni kupują akcesoria i dodatki najczęściej przy okazji większych zakupów ubraniowych. Właśnie dlatego marka postanowiła sprzedawać swoje produkty w sklepie z odzieżą męską Routeman. Salon oferujący m.in. garnitury uzupełnia oferta bielizny Atlantic oraz końcówki kolekcji takich marek jak: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Ralph Lauren czy Diesel.
Co dwie głowy…
Zaletą rozwiązania shop-in-shop jest także komplementarność produktów sprzedawanych za pośrednictwem tego modelu. Dzięki obserwacji potrzeb klientów, marki mogą określić, na jaki produkt jest największe zapotrzebowanie, a następnie polecić towary zaprzyjaźnionych firm znajdujących się w tej samej lokalizacji. Takie działanie zapewnia kompleksową obsługę konsumenta oraz wdzięczność przedstawicieli współpracujących marek.
Zobacz kolejne części tego typu tematyki:
„Sklep w sklepie”, czyli wyspy typu shop-in-shop czy “pop-up shop” cz 2
„Sklep w sklepie”, czyli wyspy typu shop-in-shop, “pop-up shop” cz 3
Jesteś ciekaw, jak możemy Ci pomóc w promocji sklepu pop-up, w zakresie materiałów POS? Sprawdź nas! http://www.posperita.pl/page/Oferta
Zostaw komentarz