Siła słów znana jest światu nie od dziś. Odpowiednio skonstruowanymi hasłami posługiwano się już na historycznych polach bitwy! Nic zatem dziwnego, że z potęgi słów stara się czerpać także współczesny marketing. Hasło reklamowe to dziś nieodłączny element identyfikacji marki. Pojawia się w spotach reklamowych, na stronach internetowych, zdobi billboardy i materiały POS promujące markę w punktach sprzedaży. Czym się kierować dobierając hasła?
Dobry slogan zapamiętuje się sam – a gdy to nastąpi, przywołuje on natychmiastowe skojarzenie z daną marką. Dlatego zanim ozdobisz nowym hasłem wszystkie ulotki, plakaty i materiały POS upewnij się, że twoja marka zostanie dobrze zapamiętana. Poniżej przedstawiamy kilka elementów, które stanowią nieodłączne części składowe właściwie skonstruowanego hasła reklamowego. Choć same w sobie nie gwarantują sukcesu, z pewnością warto się z nimi zapoznać, by nie popełnić gafy projektując grafikę na hangery, wobblery, czy standy.
Po pierwsze: bądź spójny
Dobry slogan powinien być nie tylko chwytliwy i łatwo wpadający w ucho i oko, ale przede wszystkim spójny z marką i jej wartościami. Skuteczne hasło reklamowe ma za zdanie zapisać markę w świadomości konsumentów i komunikować to, co chce ona przekazać klientom. Mówiąc wprost – slogan musi być odpowiedzią na nazwę marki, a jednocześnie być dopełnieniem i odzwierciedleniem jej wartości.
Po drugie: daj się zapamiętać!
Wiele haseł reklamowych jest dziś znanych niemal tak doskonale, jak marki, którym towarzyszą. Wystarczy wspomnieć choćby słynne „Connecting people”, które natychmiast przywodzi skojarzenie z marką Nokia, czy „Ponieważ jesteś tego warta” dźwięczące w każdej reklamie kosmetyków L’Oreal. Clou stanowi tutaj zwięzłość i odpowiedni dobór słów, które podkreślają istotne dla klienta wartości. Nie ma sensu jednak skracać sloganu na siłę! Dłuższe hasło może zawrzeć bardziej sugestywną informację, która w praktyce może okazać się znacznie trwalsza.
Po trzecie: podkreśl korzyści
Dobre hasło reklamowe powinno podkreślać to, co da klientowi zakup danego produktu. Dla niego liczy się to, czy produkt zaspokoi jego potrzeby i oczekiwania – a jeśli tak, to w jaki sposób? Dobry slogan musi o tym mówić! Z punktu widzenia konsumenta to zasada nr 1.
Po czwarte: wyróżnij się!
Na zatłoczonym rynku reklamy i materiałów POS nie wystarcza bycie dobrym. Trzeba się wyróżniać, sprawiać, że nasza marka zajmie kluczowe miejsce w świadomości konsumentów. Dlatego w hasło reklamowe, prócz podkreślenia oczywistych zalet produktu, warto zawrzeć cechy, które odróżnią nas od konkurencji. „Dobra jakość w dobrej cenie”, „marka inna niż wszystkie”, „innowacyjne rozwiązanie” – tym chwalą się wszyscy. Pomyśl o tym, co jest wyjątkowe w twojej marce i podkreśl to, a konsumenci z pewnością to docenią!
Po piąte: prostota jest w cenie
Minimalizm zawsze się sprawdza – a w przypadku sloganów reklamowych jest szczególnie pożądany! To nie lada wyzwanie – złączyć ze sobą zaledwie kilka wyrazów, które powinny mówić więcej niż tysiąc słów. Warto używać powszechnie znanych pojęć i zwrotów. Choć jedno słowo to na ogół za mało, dwa – trzy już w zupełności wystarczą. Przyjrzyj się najsłynniejszym współczesnym hasłom reklamowym. „I’m lovin’ it”, „Just do it”, „Think different” – slogany promujące kolejno sieć McDonald’s, markę Nike oraz firmę Apple są krótkie i zwięzłe, lecz doskonale ukazują to, co marka chciała przekazać swoim konsumentom. M.in. dlatego uznaje Kilksię je za jedne z najlepszych i najlepiej rozpoznawalnych na świecie.
Złoty środek?
Nie ma idealnego przepisu na skuteczne hasło reklamowe. Znalezienie złotego środka to trudne zadanie. Osiągnięcie odpowiedniej zwięzłości, a jednocześnie rozpoznawalności i skuteczności od setek lat spędza sen z powiek copywriterom i specjalistom ds. reklamy. Jednak z pomocą powyższych wskazówek opracowywanie sloganu z pewnością stanie się prostsze.
Masz już doskonałe hasło reklamowe? Świetnie! Pozwól nam zadbać o to, by twoje materiały POS dorównały mu doskonałą jakością! Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Zostaw komentarz