Małe, naladowe displaye, krawaty, kolorowe stojaki i kosze zasypowe oraz wąskie ergonomiczne standy – to właśnie te rozwiązania POS są najczęściej stosowane do wyeksponowania impulsów – czyli towarów, które klient kupuje odruchowo. Gdzie zatem ustawiać zatowarowane nimi materiały POS, by skusić klienta na zakup pod wpływem impulsu?
Decydując się na ekspozycję towarów, takich jak produkty impulsowe powinniśmy pamiętać o kilku regułach. Po pierwsze – nie mogą one być zbyt drogie. Według specjalistów w dziedzinie merchandisingu, w przypadku tego typu produktów warto kierować się tzw. zasadą jednej monety, która powinna wystarczyć na zakup impulsu – co oznacza, że jego cena nie powinna przekraczać 5 zł. Po drugie, tego typu towary muszą przyciągać wzrok konsumenta, uruchamiając w jego głowie pragnienie posiadania danego towaru. Po trzecie, produkty wyeksponowane jako impulsowe powinny pochodzić z kategorii powszechnie i często używanych – mogą to być np. słodycze, napoje w małych butelkach lub puszkach, baterie, papierosy, czy czasopisma. Chodzi bowiem o to, by impuls zadziałał na jak największą grupę klientów. Dlatego istotne jest również miejsce, w którym ustawiamy POS-y wypełnione tego typu towarami.
To był impuls…
Jak zatem skutecznie eksponować produkty impulsowe? Najlepiej kierując się zasadami merchandisingu. Atrakcyjna ekspozycja z pewnością przyciągnie wzrok konsumenta – ale by zadziałała na niego magia barwnych POS-ów musi je najpierw zobaczyć. W przestrzeni sklepowej istnieje jedno miejsce, do którego prędzej czy później dociera każdy konsument. Mowa oczywiście o strefie kas. Końcówki alejek to też dobre miejsce. Klient łatwiej sięgnie po produkt również w kolejce przy ladach garmażeryjnych, czy stoiskach z alkoholem. Świetnym sposobem na zachęcenie klienta do odruchowego działania jest sprzedaż komplementarna, czyli np. umieszczenie chipsów tortilla obok sosów salsa. To kilka przykładów do wyeksponowania impulsów. O czym jeszcze warto pamiętać? Z pewnością o wysokości ekspozycji. Produkty impulsowe poleca się umieszczać na wysokości oczu i rąk konsumenta. Z tego względu doskonale sprawdzą się tutaj niewysokie wieszaki, ekspozytory i stojaki. Doskonałym wyjściem są również wiszące materiały POS – jak dyspensery czy krawaty, dzięki którym w wygodny sposób wyeksponujemy towar w zasięgu wzroku i rąk konsumenta, a jednocześnie zaoszczędzimy miejsce na podłodze. Nie zapominajmy także, do kogo kierowany jest dany produkt. Np. starszej osobie trudniej będzie sięgnąć po dany produkt z wyższej półki. Możemy też pokusić się o ułożenie niżej jogurtów albo ciekawych książeczek– na wysokości wzroku dziecka, które przecież bywa głównym inicjatorem tego typu zakupów 😉
Sposób na uporządkowanie
Dla konsumenta w trakcie zakupów nie ma nic gorszego od chaosu i przeładowania na półkach. To częsty błąd detalistów, chcących wyeksponować jak największą ilość drobnych towarów. Na zbyt wiele małych produktów i nieład jest jednak sposób. To właśnie wszelkie materiały POS porządkujące przestrzeń i przy okazji ułatwiające dostęp do towarów impulsowych. W odpowiednim miejscu zawieszony wobbler, czy krawat z porcją przekąsek albo ekspozytor ze smakowitymi kabanosami spełnią swoją rolę. Konsument nabierze ochoty na odruchowe, nieprzemyślane zakupy.
Poszukujesz odpowiednich materiałów POS na produkty impulsowe? Skontaktuj się z nami! Chętnie posłużymy radą: http://posperita.pl/page/Oferta
Zostaw komentarz