Powoli możemy już korzystać z uroków wiosny. To pora roku, w której cała natura na nowo budzi się do życia, rozkwitając pięknymi pąkami. Przebudzenie można zaobserwować jednak nie tylko w naturze, ale także w każdej innej dziedzinie życia. Nawet stacje telewizyjne po sezonie ogórkowym pełnym powtórek powracają z zupełnie nowymi ramówkami. Wśród materiałów, które wykorzystujemy na wsparcie sprzedaży, tej wiosny również możemy zaobserwować zmiany. Wszystko za sprawą świeżych trendów, które pomogą urozmaicić materiały POS, a co za tym idzie – podnieść sprzedaż.
O tym, jak ważne jest ciągłe szukanie pomysłów na wsparcie sprzedaży nie trzeba nikogo przekonywać. Handlowcy oraz właściciele galerii handlowych już od dawna wiedzą, jak istotne jest, aby dobrze zaprojektowane materiały POS, w tym bramy, ekspozytory, kosze zasypowe, czy wielkoformatowe trójwymiarowe standy przyciągały wybredne konsumenckie oko. Coraz częściej zauważa się również, że sukces odnoszą te materiały, w których wykorzystano nowoczesne technologie. Trudno się dziwić – na co dzień otoczeni jesteśmy interaktywnymi zabawkami i pomysłami konkurencji – dlatego też zwykły druciany stojak już nie wystarcza. Postanowiliśmy przybliżyć Wam 3 technologiczne nowinki urozmaicające wsparcie sprzedaży, które obserwujemy tej wiosny.
POS-owy trójwymiar
Ciekawym trendem w świecie POS, zwłaszcza za oceanem, jest stosowanie trójwymiarowego liternictwa z efektem warstw. Przy pomocy tego rodzaju liter można stworzyć przyciągające wzrok slogany, logo oraz nazwy produktów. Tworzy się w ten sposób ciekawe displaye, widoczne z daleka bądź z boku. Dzięki swojej trójwymiarowości, tworzą przestrzenne formy reklamowe.
Jest to ciekawa kontrpropozycja do płaskich, mało kreatywnych napisów. Trójwymiarowe kilkuwarstwowe litery wykonywane są zazwyczaj z tworzyw sztucznych. Jednak nie tylko. Spotkaliśmy też trójwymiarowe elementy wykonane z kilku, czy kilkunastu warstw tektury, które doskonale uatrakcyjniały klasyczne stojaki. Dość ważnym aspektem wykorzystania tektury jest to, że jest ona dużo tańsza w porównaniu z tworzywem, a efekt daje wcale nie gorszy.
Co więcej, elementy trójwymiarowe mogą być wykorzystane na różnego rodzaju powierzchniach, tj. karton, akryl, drewno, czy pianka. Trójwymiarowe displaye świetnie sprawdzą się jako w sklepach z elektroniką, w branży rozrywkowej, meblowej, w sieciach sklepów, ale także w każdej innej branży. Mogą one również funkcjonować jako samodzielne materiały POS, wyposażone np. w lampy LED.
Displaye pełne ruchu
Nowym ciekawym pomysłem na wsparcie sprzedaży są sensory ruchu, które reagują na działania wykonywane przez klientów. Jako środki wspierające sprzedaż mogą posłużyć w tym przypadku ekrany, które „odpowiadają”, czy reagują na gesty konsumentów. Ta nowinka nazywana jest interaktywną technologią przechwytującą gesty shopperów, które przy pomocy specjalnych sensorów transportowane są do dedykowanego software’u. To właśnie specjalne oprogramowanie wysyła sygnały do ekranów POS, na których wyświetlane są następnie wykonane gesty lub inne informacje z nimi związane. Przykładowo – w momencie, kiedy klient zbliża się do displaya i chwyta któryś z produktów, na ekranie wokół tego towaru pojawia się łuna światła. To tylko jedna z wielu opcji, jakie dają sensory ruchu, w które można wyposażyć materiały wspierające sprzedaż. Dźwięk i światło to kolejne elementy uatrakcyjniające materiały POS. Np. dźwięki natury wydobywające się z wielkoformatowych bram, odgłosy bohaterów filmu dobiegające ze standu, czy światełka LED podświetlające np. toper stojaka. Jest wiele ciekawych możliwości. Zachęcamy do przestestowania. Najważniejszą zaletą tej technologii jest fakt, że umożliwia ona wyróżnienie pojedynczego produktu z tłumu.
Tej wiosny spotykamy też niezwykle efektowne bramy reklamowe ustawione przed wejściem głównym bądź symulujące „drzwi” do alejki, z wmontowanymi sensorami ruchu, które bardzo fajnie uzupełniają ofertę różnych producentów. Mijając taką bramę z sensorem, reklamującą daną markę, klient właściwie podświadomie zmierza do półki z produktem.
Ekspozytory hologramowe
Prawie wszystko w reklamie staje się trójwymiarowe. Uzyskanie efektu 3D umożliwiają również hologramy. Całkiem niedawno stworzono holograficzne szkło, które na zasadzie projektora prezentuje na displayach trójwymiarowe grafiki. Technologia ta robi wrażenie oraz sprawia, że wyświetlane obrazy mają głębię. Materiały reklamowe wyposażone w hologramowe wyświetlacze mogą „produkować” ciekawe wizualizacje oraz animowane grafiki. Nadają się np. do wsparcia sprzedaży w holach kinowych, czy galeriach handlowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest to technologia raczkująca i potrzeba jeszcze czasu do pełnego wykorzystania jej potencjału, ale przede wszystkim jest bardzo droga.
Z nowinkami jeszcze wrócimy. Materiały POS nie przestają zadziwiać. Zaglądajcie na naszego bloga!
.
Zostaw komentarz