W ostatnim poście opowiedzieliśmy wam, jak możemy uatrakcyjnić świąteczne kampanie POS i jakie materiały wykorzystać. Skupiliśmy się na dwóch elementach – na kolorze oraz na przyciągających wzrok kątach. Dzisiaj opiszemy jeszcze cztery czynniki, które mogą wpłynąć na to, czy materiały wspierające sprzedaż będą skuteczniejsze, a więc ruch, prostotę, powtarzalność i kreatywność.
POS-y w ruchu
Uwagę potencjalnego klienta można przyciągnąć na przykład poprzez poruszające się materiały POS. Ruch może przyjmować różne formy. Chociażby podmuch obracającego się wentylatora wywoła swego rodzaju wiatr, który wprawi w ruch tekturową, czy piankową wiszącą bombkę czy gwiazdkę. Uniesie przy okazji lekkie przedmioty, takie jak np. sztuczne płatki śniegu, które dobrze wkomponują się w świąteczne wystawy. Świetnie sprawdzą się też wobblery. Jeżdżąca kolejka, kojarząca się wielu właśnie z prezentem pod choinką, również przyciągnie wzrok – najpierw do pociągu, a potem np. do wyspy paletowej z naszymi produktami. Ruch może być wytworzony również przez połyskujące światełka, a do tego przecież świetnie nadają się migające lampki LED. Displaye w kształcie pojazdów, jak np. w kampanii Coca-Coli, również skojarzą się z ruchem.
Prostota w POS-ach
Kluczem do stworzenia wyrafinowanej i skupiającej uwagę kampanii POS jest prostota i dbałość o szczegóły. Jeśli np. oferujecie produkty „z wyższej półki”, czyli towary luksusowe, to materiały promocyjne i opakowania powinny być eleganckie i proste. Gdy w naszym sklepie zapanuje „POS-owy chaos”, to potencjalni klienci mogą przejść koło promowanych produktów obojętnie i odebrać je jako zbyt ogólnodostępne i tanie. Pamiętajmy, że przestrzeń symbolizuje cenę.
Na zdjęciu głównym (od red. Packaging Polska) mamy przykład całej gamy materiałów POS przygotowanych dla marki LINDT. To bardzo dobry przykład personalizowania materiałów POS, które można wykorzystać w zależności od formatu sklepu, grupy docelowej, czasu ekspozycji, czy lokalizacji.
Kluczowa powtarzalność
Powtarzalność to kolejny sposób na przyciągnięcie konsumenckiego wzroku, zatrzymanie go przy bramie reklamowej, standzie czy innym materiale POS, a następnie nakłonienie do wejścia do środka. Jeśli nasze materiały POS będą pełne podobnych lub takich samych przedmiotów, to kreują one myśl „wierzymy w nasze produkty”. Powtarzalność ma spory wpływ na potencjalnego klienta. Jeśli właściciel marki na tyle wierzy w swój produkt, żeby ustawić pięć czy więcej takich samych produktów, wypełniając nimi półki sklepowe, czy żeby zadedykować im np. 2-3 różne stojaki, każdy z inną grafiką, to świadczy tym samym o ich jakości i ta jakość musi być dla sprzedawcy ważna. A to już prowadzi wprost do myśli, że jest to towar, który trzeba mieć. Powtarzalnością można się bawić! Warto również ustawić jeden z elementów nieco inaczej niż resztę, wtedy ekspozytor jeszcze bardziej przyciągnie uwagę. Pamiętajcie również o tym, że dziwne, duże liczby działają bardziej dynamiczne niż te równe i przewidywalne. Jeśli chodzi o displaye w okresie świątecznym, to sprawa jest bardzo prosta –można przecież ustawić na nich prezenty na różnych poziomach. Innym sposobem jest również ułożenie kilku tych samych produktów w zimowej scenerii, czy zaprojektowanie grafiki w taki sposób, aby np. można było przyciąć toper do kształtu naszego promowanego produktu.
Pofantazjujcie!
Wyobraźnia to ten element, który odróżnia dobre od świetnego. Spójrzcie na materiały POS, które wydają się wam ciekawe i intrygujące. Zainspirujcie się kreatywnością innych i wprowadźcie w życie własne pomysły. Zacznijcie się bawić kampaniami POS. Macie nieograniczone pole do popisu, a sposobów na stworzenie kreatywnej przestrzeni w sklepie jest nieskończenie wiele. Można spróbować na przykład zacząć myśleć jak dziecko lub jak wyrafinowany artysta i przedstawić swoje produkty tak, jak oni je widzą. Materiały POS mogą tylko pomóc w nowej, świeżej i kreatywnej prezentacji naszych towarów. Nawet tak standardowy temat, jak Boże Narodzenie, można przedstawić inaczej, ciekawiej, na nowo.
Jeśli więc chcecie, aby potencjalni konsumenci zapamiętali markę, zatrzymali się przy waszych produktach w sklepie, w końcu sięgnęli po nie i dokonali zakupu, to pomyślcie o dodaniu do kampanii POS kolorów, kątów, o poruszeniu materiałów POS, prostocie, powtarzalności oraz, co najważniejsze – kreatywności. I zastanówcie się, w jaki sposób displaye, wobblery czy szereg innych POS-ów może wam w tym pomóc. Być może wielu nowych klientów kupując prezenty świąteczne wybierze wasz produkt lub wstąpi do waszego sklepu. Już niedługo kolejny post, bądźcie z nami!
Zostaw komentarz