Tak, jak obiecywaliśmy, powracamy z kolejnym postem na temat realizacji POS, czyli krótka analiza kilku przykładów tego, w jaki sposób mogą wyglądać materiały wspierające sprzedaż.
Tym razem nie będziemy podróżować za ocean, a jedynie za naszą zachodnią granicę. Oprócz międzynarodowych nagród, takich jak OMA, w branży opakowań i materiałów POS w wielu państwach odbywają się również edycje krajowe. Jednym z takich przykładów jest Niemiecka Nagroda w dziedzinie opakowań (niem. Deutscher Verpackungspreis), czyli jeden z bardziej renomowanych plebiscytów tego rodzaju w Europie. Wyróżnienia w sześciu kategoriach przyznawane są już od 1963 roku. Również w 2014 roku przyznano nagrody w tym plebiscycie, wyróżniając najciekawsze displaye i standy.
Muzyka gra
Ciekawy design to właśnie to, co spośród nich wyróżnia display o nazwie BoomBox. Stand ten może pełnić rolę przenośnej lodówki czy pudła rezonansowego, a wbudowany w pokrywkę głośnik Bluetooth sprawi, że żaden klient nie przejdzie obojętnie obok tego ekspozytora. Co więcej, display wykonany jest z metalu, dzięki czemu charakteryzuje się wytrzymałością, a jego lekkość ułatwia transport. Duża powierzchnia, gotowa do zadruku, sprawia, że opakowanie przeznaczone na napoje może być doskonałym środkiem w kampaniach promocyjnych.
Reklama pod prysznicem
Stand na żele pod prysznic firmy Eucerin to display, który na pierwszy rzut oka mówi wszystko, ponieważ jego kształt przypomina po prostu… kabinę prysznicową. POS ten zbudowany został z połączenia tworzywa sztucznego oraz tektury falistej. Obydwa materiały można zadrukować w różnych technikach – cyfrowej, offsetowej i sitodrukowej. Mimo wizualnie lekkiego designu, te ekspozytory reklamowe są bardzo wytrzymałe. Displaye idealnie nadają się do prezentacji produktów w aptekach czy sklepach kosmetycznych.
Smakołyki z kociołka
Niezwykły kształt, wyróżniający display na produkty firmy Intersnack ,zdecydowanie zwraca uwagę klientów. W kociołku, który można obejść dookoła, znajdują się chipsy umieszczone akurat na wysokości dłoni. Idealnie, żeby po nie sięgnąć i …schrupać. Stand o otwartej konstrukcji, wykonany z kartonu umożliwia ułożenie w nim dużej ilości produktów, nie czyniąc tym samym „bałaganu”. Dodatkowo wzrok przyciąga dwustronnie zadrukowany plakat przedstawiający chipsy wysypujące się z opakowania.
Prosto z kortu
Sto osiem. Dokładnie tyle butelek wody zmieszczą ekspozytory reklamowe firmy Evian. Mimo, iż ich półki zdają się znajdować nad wimbledońskim kortem tenisowym i nie wyglądają zbyt stabilnie, to każda z nich jest w stanie utrzymać 10 kg towaru. Środkowa część displaya dodatkowo wzmacnia cały stojak. Oprócz wytrzymałości ekspozytory charakteryzuje również ascetyczny design, który odzwierciedla purystyczny zamysł producenta wód mineralnych. Chociaż konstrukcja według nas pozostawia pole do jej ulepszenia, to jest to laureat wspomnianego plebiscytu, którego chcieliśmy pokazać.
Jak myślicie, gdzie znajdziemy nowe standy i displaye, na które warto zwrócić uwagę? Za jakiś czas na pewno wrócimy jeszcze do Polski, pozostawiając sobie nasze rodzime ekspozytory reklamowe na deser. Śledźcie nasz blog, a dowiecie się, w którym europejskim kraju następnym razem materiały POS przyciągną nasz wzrok.
Zostaw komentarz