STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Więcej niż reklama

dodano: 2017-12-13, autor: Beata Rozbiecka
reklama
UDOSTĘPNIJ

Z badań wynika, że większość decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Oznacza to, że reklama realizowana bezpośrednio w miejscu sprzedaży musi być jednym z trwałych i istotnych elementów w kompozycji marketingu mix podejmowanej przez marketerów. Takie możliwości oferują materiały wspierające sprzedaż.

Reklama w miejscu sprzedaży staje się wyjątkowo popularną i skuteczną metodą dotarcia do potencjalnego klienta. Największą popularność zdobyła w branży dóbr szybko zbywalnych, jednak coraz częściej wykorzystywana jest także w restauracjach, urzędach i bankach. Materiały wspierające sprzedaż, takie jak POSy, wobblery, shelf stoppery czy hangery, pełnią kilka niezwykle istotnych funkcji, m.in.:

  • ułatwiają konsumentowi poruszanie się w miejscu sprzedaży, dzięki czemu szybciej odnajduje interesujące go produkty,
  • uzupełniają informacje o konkretnym produkcie, ułatwiając w ten sposób podjęcie decyzji o kupnie,
  • informują konsumenta o cenie, redukując znacznie czas spędzony na zrobienie zakupów,
  • stanowią jedną z metod promocji produktu,
  • przyciągają uwagę klienta i wpływają na jego emocje i nastrój.

 

POS vs. reklama

Głównym zadaniem POS-ów jest wsparcie sprzedaży i wpłynięcie na klienta, aby ten dokonał zakupu określonego towaru, będąc już w punkcie sprzedaży. Podobną funkcję pełnią reklamy telewizyjna, prasowa i radiowa. Jednak specjaliści ds. marketingu zaczynają dostrzegać większe korzyści z inwestycji w materiały wspierające sprzedaż niż w tradycyjną formę promocji. Dzieje się tak, ponieważ coraz trudniej jest określić, jaka grupa docelowa będzie odbierała ich przekaz. Używając narzędzi z kategorii ATL, takich jak np. reklama telewizyjna, mogą tylko spróbować określić i wstępnie wyselekcjonować odbiorców poprzez nadawanie jej podczas określonego programu, bądź o określonej godzinie. Nie jest to jednak w stu procentach skuteczny sposób na dotarcie do określonej grupy konsumentów. Natomiast POSy pozwalają na precyzyjne targetowanie odbiorców i lepszą segmentację.

Przewaga POS

Niewątpliwą zaletą materiałów POS jest także ich innowacyjny charakter i możliwość spersonalizowania komunikatu przy stosunkowo niskiej cenie. Oznacza to, że przedsiębiorca może pozwolić sobie na cykliczne zmiany w tym zakresie. W efekcie takiego działania klient będzie systematycznie zaskakiwany nowym przekazem, co również wpływa na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. W przypadku tradycyjnej reklamy telewizyjnej, prasowej lub radiowej jest to dużo bardziej kosztowne, a także czasochłonne. Nie ma także pewności, że nowy przekaz dotrze bezpośrednio do osób zainteresowanych. Tymczasem materiały wspierające sprzedaż są w zasięgu wzroku konsumenta, który w efekcie ma przez cały czas styczność z reklamowanym towarem.



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI