STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Merchandising z przymrużeniem oka, czyli jak tego nie robić

dodano: 2018-01-12, autor: Beata Rozbiecka
Merchandising
UDOSTĘPNIJ

Merchandising to metody wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój sklepu i sposób prezentacji produktów. Ma on na celu zainteresowanie odbiorców określonym towarem oraz wzrost sprzedaży. Działania merchandisingu polegają na informowaniu w sposób atrakcyjny i zrozumiały o oferowanym asortymencie, nowościach, rozmieszczeniu stoisk oraz produktach godnych szczególnej uwagi. Jest to nie lada wyzwanie, przy którym nietrudno popełnić błąd.

Pisaliśmy już trochę o pułapkach merchandisingu. Dzisiaj wracamy do tematu i przestrzegamy przed najczęściej popełnianymi błędami, które mogą stanowić bardzo istotną przeszkodę w tworzeniu przyjaznych wnętrz użytkowych. Ich eliminacja, jak również pilnowanie, żeby nie popełnić tych samych błędów ponownie, przyczynia się do zwiększenia komfortu klientów podczas zakupów, co w prosty sposób przekłada się na ich lojalność i dokonywanie transakcji.

Destrukcyjny chaos

Najczęściej popełnianym błędem jest chaos na półce. Składa się na to nieprawidłowe ułożenie produktów, nieczytelna ekspozycja, czy też zbyt duża liczba marek na regale. Przypadkowe ustawienie produktów (np. różnej wielkości opakowania o różnym przeznaczeniu stojące obok siebie) może sprawić, że klient odbierze to jako nieład i brak logiki.

Braki na półce to wręcz niedopuszczalny błąd. Często bywa tak, że towar szybko rotujący nie jest na bieżąco uzupełniany i półki świecą pustkami. Coś takiego nie powinno mieć miejsca. Należy zapewnić klientowi wrażenie obfitej oferty asortymentowej i zaproponować mu kilka produktów tego samego rodzaju do wyboru. Trzeba jednak uważać, żeby nie wpaść przy tym w pułapkę przesytu.

Kolejnym błędem jest tzw. pułapka zmiany, czyli częste zmiany ekspozycji, układu regałów, półek i produktów. Klienci nie mają czasu na szukanie interesującego ich produktu po całym sklepie, dlatego często rezygnują z zakupów.

 

Chaos na ekspozycji i nieczytelne informacje - to podstawowe błędy w merchandisingu. 

 

Doświadczenie i komunikacja

Prawdziwą pułapką merchandisingu jest zła komunikacja w sklepie lub jej całkowity brak. Najczęściej występuje w postaci podawania różnych informacji w nieprawidłowy sposób np. brak czytelnego oznaczenia cen. Niejasność przekazu denerwuje klientów i stanowi przeszkodę w komforcie zakupów.

Kolejnym błędem jest pułapka związana z doświadczeniem osób zarządzających półką. Pojawia się ona zazwyczaj w sytuacji, gdy właściciel lub kierownik sklepu uważa, że nie potrzebuje pomocy ekspertów, bo sam wie najlepiej, co będzie dobre dla jego klientów. Może się z tym wiązać kolejna pułapka – tłok, który powstaje poprzez nieodpowiednie ustawienie regałów i produktów. Złe ulokowanie może utrudniać wejście do sklepu innym konsumentom, a nawet zniechęcić ich do zakupów. Jest to bardzo niekorzystne, ponieważ niejasno wytyczone czy zblokowane alejki mogą skutkować utratą klienta.

Przykład, jak powinna wyglądać idealna prezentacja produktów w sklepie. Zdjęcie: www.coroflot.com



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI