STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Ostatni bastion POS

dodano: 2017-10-25, autor: Beata Rozbiecka
POS
UDOSTĘPNIJ

Są najczęściej wykonane z kartonu, mogą mieć różne kształty i rozmiary. Zazwyczaj pojawiają się na nich słodycze w kolorowych opakowaniach, które przyciągają wzrok zwłaszcza najmłodszych konsumentów. Doskonale sprawdzają się przy kasach, zachęcając klientów do zakupów, których wcale nie planowali... Co to może być?

W centrach handlowych i supermarketach nieocenioną funkcję pełnią materiały wspierające sprzedaż, tj. POSy, shelf-stoppery, wobblery czy dyspozytory, dzięki którym producenci mogą wyeksponować wszelkie walory swoich towarów. Warto jednak pamiętać, że, wbrew pozorom, nie tylko te duże i okazałe są najbardziej skuteczne. Coraz częściej spotykane są niewielkich rozmiarów standy zlokalizowane w strefie kas. To właśnie one potrafią skłonić do nieplanowanych i impulsywnych zakupów.

 

Przyciągają jak magnes

Miejsce w supermarkecie, w którym znajdują się kasy jest często określane jako tzw. „złota strefa”. Wszystko dlatego, że odgrywa bardzo dużą rolę w sprzedaży, a handlowcy właśnie w tym miejscu mają największą szansę na wzbudzenie w kliencie impulsu do dokonania dodatkowego zakupu. Wszystkie sklepy samoobsługowe stosują szeroki wachlarz sposobów, aby poziom tych zakupów był jak najwyższy. Jednym z nich jest ustawienie materiałów wspierających sprzedaż w dobrze widocznym i łatwo dostępnym dla klienta miejscu. Najchętniej kupowane produkty pochodzące ze strefy kas to słodycze, gumy do żucia i środki przeciwbólowe. By wzmocnić pozytywny efekt i jeszcze bardziej zachęcić konsumenta do podjęcia impulsywnej decyzji, towary są pakowane w małe opakowania, które doskonale prezentują się w niedużych, ale starannie zaprojektowanych dyspozytorach naladowych. W niektórych sklepach stosuje się także inną strategię – POS umieszcza się w taki sposób, by klient stojący przy kasie łatwo o niego zahaczył i przypadkowo zrzucił na taśmę dodatkowy produkt. 

Źródło: http://promosigns.co.uk 

Zdjęcie: www.promosigns.co.uk

Wpłynąć na klienta

POSy i kosze zasypowe pojawiają się w „złotej strefie” równie często co dyspozytory naladowe. Zgodnie z dewizą, mówiącą o tym, że „żeby coś zauważyć, trzeba w to wejść”, przy kasach ustawia się dodatkowe materiały wspierające sprzedaż, które ograniczają swobodę ruchu – trudno obok nich przejść, żeby czegoś nie potrącić. Stojący w kolejce klient jest bardziej skłonny przyjrzeć się wyeksponowanym towarom i coś kupić, niż osoba wybierająca produkty w pośpiechu, która często nawet nie zauważa POSów. Co więcej, przy kasie ma się więcej czasu na przemyślenie, czy na pewno zrobiło się wszystkie potrzebne zakupy. POSy oraz kosze zasypowe pełne różnych produktów mogą naprowadzić na brakujące artykuły albo wzbudzić chęć zakupu kolejnych. Właśnie dlatego są często stosowane przez producentów różnego rodzaju towarów i znaleźć je można niedaleko kas.



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI