STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Tektura wciąż na fali - na przykładzie targów branżowych.

dodano: 2017-07-05, autor: Ewa Studniarek
targi
UDOSTĘPNIJ

Ogólnopolskie targi poligrafii, opakowań, czy reklamy to niewątpliwie warte odnotowania wydarzenia. Coroczne odsłony przyciągają tysiące wystawców i dziesiątki tysięcy odwiedzających. Targi branżowe to nie tylko coroczne spotkanie praktyków, ale także doskonały punkt obserwacji trendów i wiodących kierunków w reklamie, poligrafii, jak i materiałów POS. Jakie nurty obserwujemy?

Na zeszłorocznych i tegorocznych branżowych imprezach targowych nie brakowało reklamowych inspiracji i najświeższych nowinek dla branży materiałów POS. Co można było zaobserwować? Po pierwsze – że  wśród produktów wspierających sprzedaż nadal królują projekty wykonane z tektury (potocznie zwanej kartonem). Materiał ten posiada wiele zalet, a wraz z postępem technologicznym oferuje coraz szersze możliwości projektowe, umożliwiając produkcję zarówno niewielkich form reklamowych, jak i dużych ekspozytorów o trwałości i wytrzymałości zbliżonej do tej oferowanej przez stałe ekspozycje. Ponadto materiały POS wykonane z 'kartonu' są lekkie, łatwe w montażu i bezproblemowe w transporcie. „To szczególnie istotne w obliczu sezonowości sprzedaży, która powoduje potrzebę częstej zmiany ekspozycji. Branża retail chętnie realizuje także krótkie, okolicznościowe akcje promocyjne i marketingowe. Tekturowe POS-y są w tym wypadku idealnym narzędziem wspierającym sprzedaż” – komentuje Magdalena Gut z agencji Pink Pepper Media.

 

Eko-szyk

Wpływ na trendy i kierunki rozwoju branży mają nie tylko potrzeby i oczekiwania klientów, ale także inne nurty. Na branżę POS silnie oddziałują m.in. trendy ekologiczne, które skłaniają firmy do wybierania bardziej zrównoważonych w produkcji i przyjaznych środowisku rozwiązań. To kolejny powód, dla którego rynek materiałów wspierających sprzedaż stawia na karton. Ekspozytory, displaye czy gadżety promocyjne takie jak humanoidy produkowane z łatwoprzetwarzalnych materiałów to są trwałe, praktyczne i ułatwiają regularną wymianę ekspozycji.

Na popularność kartonu jako materiału do produkcji POS-ów wpływ ma również inny trend – minimalizm. Firmy coraz chętniej wybierają rozwiązania charakteryzujące się naturalnym wyglądem. Także materiały wspierające sprzedaż tworzone z kartonu o nieco szorstkiej, niezadrukowanej powierzchni przywołującej skojarzenia z ekologią i pierwotnością stają się coraz popularniejsze.

 

Szerokie możliwości

Na korzyść kartonowych rozwiązań przemawia także plastyczność materiału. Karton stwarza coraz większe możliwości projektowe – a te są niezwykle istotne, zwłaszcza w branży, której celem jest wyróżnienie produktów klienta na tle konkurencji. Dzięki temu można z niego produkować displaye, ekspozytory czy humanoidy o niemalże dowolnym kształcie. Karton jako materiał oferuje również szerokie możliwości zadruku projektów – a to niezwykle istotne, zwłaszcza dla firm poszukujących niestandardowych rozwiązań oraz tych, które lubują się w personalizowanych materiałach reklamowych. 

Chcesz wyprzedzić konkurencję z pomysłem na POS? 

Już dziś napisz do Viki biuro@posperita.pl

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI