STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Bez koloru ani rusz! Materiały wspierające sprzedaż a barwy (cz. 2)

dodano: 2017-08-09, autor: Ewa Studniarek
decyzje zakupowe
UDOSTĘPNIJ

Mając świadomość mocy kolorów, nie sposób nie wykorzystać ich do celów marketingowych i projektowania materiałów POS. Ze względu na bogactwo palety barw, określone znaczenie przypisuje się jednak wyłącznie kilku podstawowym kolorom. Wiedząc o tym, w jaki sposób dana barwa oddziałuje na człowieka, można w bardzo świadomy sposób kształtować wizerunek marki, a także wpływać na decyzje zakupowe konsumentów. Kiedy zatem warto wykorzystać czerwony, a kiedy lepiej postawić na zieleń?

Kolor to jeden z czynników najsilniej identyfikujący markę – w ostatnim poście pisaliśmy, że większość klientów wybiera dany produkt bądź usługę właśnie ze względu na barwy, które wykorzystano w logotypie bądź designie opakowania, wydruku, czy standu. Projektując komunikację wizualną, opakowania bądź materiały wspierające sprzedaż - warto zatem wykorzystać psychologię koloru jako narzędzie marketingowe.

Czerwony

Czerwień to barwa budząca niezwykle intensywne emocje. Pozwala wyróżniać teksty i obrazy, wysuwając je na pierwszy plan, dlatego też idealnie nadaje się do tworzenia materiałów POS, którymi chcemy przykuć uwagę klienta: np. promujących wyjątkowe okazje czy wyprzedaże. Czerwień powoduje przyspieszenie reakcji człowieka o ponad 12%, dlatego świetnie sprawdza się jako akcent służący do stymulowania konsumentów do podjęcia szybkiej decyzji.

Czerwony to najbardziej energetyczny i pobudzający kolor odzwierciedlający nasze fizyczne potrzeby. Jest symbolem siły i prędkości. Wzbudza wiele emocji, takich jak pożądanie czy miłość, ale także poczucie zagrożenia i strach. W zależności od kontekstu może kojarzyć się z agresją, dlatego najlepiej ograniczyć go do kilku niewielkich elementów.    

Pomarańczowy

Pomarańcz stanowi wybuchową mieszankę energii czerwieni i radości żółci. Ale uwaga! Ten kolor szczególnie mocno oddziałuje na ludzi młodych, dlatego często wykorzystywany jest w reklamach produktów dedykowanych młodzież i skutecznie wpływa na ich decyzje zakupowe. Pomarańczowy kojarzy się z zabawą i witalnością. Jest to także kolor motywacji, który wpływa na pozytywną postawę i dodaje entuzjazmu. Marki wykorzystują tę barwę, by podkreślić swój słoneczny image.

Żółty

Jeśli Twoim celem jest wywołanie u klienta pozytywnych, radosnych emocji, warto postawić na kolor żółty, który uszczęśliwia i poprawia nastrój. Kojarzy się z ciepłem słońca i energią, napawa optymizmem i radością życia. Żółty podnosi na duchu, zwiększa pewność siebie, inspiruje i pobudza kreatywność. Co ciekawe, jest kolorem szczególnie atrakcyjnym dla dzieci i nastoletnich konsumentów.Budzi również skojarzenia z szybką obsługą i bezpieczeństwem – zapewne dlatego marki takie jak McDonald’s, Ikea czy Shell posługują się tym kolorem w swoich logotypach i materiałach promocyjnych.

Zielony

Kolor zielony uznawany jest za barwę natury, symbolizującą świeżość, harmonię, wzrost oraz bezpieczeństwo. Dlatego posługują się nim nie tylko marki prezentujące ekologiczne wartości, ale także instytucje finansowe. Zielony doskonale sprawdzi się, gdy nasze materiały wspierające sprzedaż mają podkreślać naturalność i bezpieczeństwo produktów spożywczych, a także ich nieszkodliwy wpływ na środowisko. Kojarzy się ze zdrowiem i łagodzi stres. W połączeniu z brązem dodatkowo przywołuje na myśl barwy naturalne związane z przyrodą. Naturalnie taki duet kojarzy się z harmonią, równowagą, drzewami, ziemią - tak więc tego wszystkiego co dała nam natura. 

 

Niebieski

Jeżeli zależy ci, żeby za pośrednictwem materiałów POS zaprezentować swoje produkty jako niezawodne, wiarygodne i profesjonalne - wykorzystaj niebieski. Kolor ten sym­bol­izuje prawdę, lojalność i mądrość. Doskonale sprawdza się do pro­mowania pro­duktów i usług związanych z wodą i czys­toś­cią lub niebem i powi­etrzem. Właśnie z tego powodu jest jedną z najbardziej lubianych i najczęściej wykorzystywanych barw. W przeciwieństwie do czerwieni, niebieski uspokaja i łagodzi emocje. Niestety trzeba na niego uważać, bowiem może być też postrzegany jako odległy i zimny. Nie należy go stosować do promowania żywności, ponieważ tłumi apetyt i wówczas może negatywnie wpływać na decyzje zakupowe.

Fioletowy

Jest związany z wyobraźnią i duchowością. To połączenie energii czerwieni i łagodności błękitu, co zapewnia idealną równowagę ciała i duszy. Ten kolor jest często używany do podkreślenia luksusowego charakteru produktu. Kojarzy się z lojalnością, odwagą i tajemnicą ze… szczyptą magii.

Różowy

Jest delikatniejszą i mniej intensywną wersją czerwieni, która tworzy poczucie współczucia i bezwarunkowej miłości. Róż jest symbolem nadziei. Wzmaga empatię i wrażliwość oraz kojarzy się z dbałością i zrozumieniem. Jednak trzeba na niego uważać – zbyt dużo różowych elementów może spowodować znużenie, a także wrażenie dziecięcej niedojrzałości.

Biały

Reprezentuje czystość i sterylność. Jest także postrzegany jako nowy początek, kreuje wrażenie skromności i niewinności. Wiąże się z czystością umysłu i świeżymi pomysłami. To doskonały kolor podkreślający minimalistyczny, a zarazem elegancki charakter produktów, jednak używany w nadmiarze może powodować poczucie odizolowania, samotności i pustki.

Czarny


To silny, mocny i tajemniczy kolor, kojarzący się z elegancją, niezależnością i ponadczasową klasą. Utożsamiany jest z godnością i wyższymi sferami, ale także… z tajemnicą, depresją, czy śmiercią. Sym­bol­izuje wysoki stan­dard i skutecznie uwypukla inne barwy. Zapewnia doskonały kontrast. Projektując materiały wspierające sprzedaż należy pamiętać, że  największą moc mają zestaw­ienia czerni z czerwienią oraz czerni z pomarańczem.

 

Niezależnie od tego, jakie kolory wybierzesz do promowania swoich produktów, chętnie  wydrukujemy je dla Ciebie w odpowiedniej technologii, ze szczególną dbałością o jakość i kolor.

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI