STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Bez koloru ani rusz! Materiały wspierające sprzedaż a barwy (cz. 1)

dodano: 2017-08-02, autor: Ewa Studniarek
materiały wspierające sprzedaż
UDOSTĘPNIJ

W dzisiejszych czasach, gdy reklama czyha na nas na każdym rogu, to one pomagają nam się wyróżniać. Kolory. Barwy. Odcienie. Jeśli wydaje ci się, że są one istotne tylko ze względów estetycznych, zachęcamy do lektury. Z ich pomocą możesz wpływać na emocje i zachowania konsumenta. Dobrze dobrane, potrafią wprowadzić klienta w dobry nastrój, źle dostosowane do produktu mogą odwieść go od zakupowej decyzji… Dlatego by tworzyć skuteczne materiały wspierające sprzedaż konieczna jest znajomość przynajmniej podstawowych zasad psychologii koloru.

Kolory mają ogromny wpływ na ludzką psychikę oraz odbiór otaczających nas zjawisk i przedmiotów. Dzięki nim można wpływać na nastrój i zachowanie konsumentów. Wywołują także określone zachowania fizyczne, mogą podnosić lub obniżać ciśnienie, koncentrować uwagę i przyspieszać czas reakcji. Dzięki skojarzeniom, które wywołują, kolory mogą także stanowić potężną broń w rękach marketingowców. Jak z każdym orężem, także z tym należy jednak uważać – nieodpowiednio dobrane barwy mogą spowodować efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego...

Jak zdefiniować kolory?

Kolory związane są z dwoma rodza­jami emocji. Można je podzielić na ciepłe i chłodne. Ciepłe kolory są żywe, ener­gety­czne    i wprowadzają nas w pozytywny nastrój. Z kolei zimne, przynoszą wrażenie spokoju i ukojenia. Natomiast biel, czerń i szarość uznawane są za barwy neutralne. Ułożone na tzw. kole barw, kolory ciepłe stają na przeciwko kolorów zimnych, tworząc tzw. kolory przeciwstawne.

Każdy z kolorów można opisać kilkoma cechami. Po pierwsze: barwą, czyli tym, co najbardziej dostrzegalne. Po drugie: temperaturą, czyli przynależnością do gamy barw ciepłych bądź zimnych. Po trzecie – nasyceniem, to znaczy poziomem napigmentowania, który może być bardziej lub mniej nasycony.

Dzięki temu, jak funkcjonuje ludzki mózg, instynktownie i nieświadomie poddajemy się działaniu kolorów. Rejestrując te ciepłe zużywamy więcej energii, a tym samym „rozgrzewamy” organizm, co wprawia nas w stan pobudzenia. Chłodne natomiast pomagają nam się wyciszyć, gdyż nie generują aż tak dużego zapotrzebowania energetycznego.

Sprytne wykorzystanie barw

Specjaliści w dziedzinie marketingu bardzo szybko nauczyli się wykorzystywać to, jak kolory oddziałują na konsumentów, co okazało się bardzo skuteczną metodą marketingową. Dzięki sile wpływu, jakie barwy wywierają na odbiorców, marki, opakowania, a także materiały wspierające sprzedaż „sterują” konsumentami, wpływając nie tylko na ich nastrój, ale przede wszystkim na ich decyzje zakupowe. Jak wskazują badania, 65% konsumentów dokonując wyboru marki bierze pod uwagę kolorystykę, jaką się ona "posługuje". To oznacza, że niewłaściwie dobrane kolory mogą zniechęcić klienta do zakupu i sprawić, że nawet nie przetestuje naszego produktu. Jakie kolory najlepiej oddziałują na konsumentów i w jaki sposób dobierać je do swoich celów marketingowych? O tym w następnym poście!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI