STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Zachowania zakupowe. Zobacz wyniki raportu...

dodano: 2017-05-31, autor: Ewa Studniarek
zakup kontrolowany
UDOSTĘPNIJ

Pierwszy kwartał 2017 roku już za nami, warto więc sprawdzić, co na temat zachowań zakupowych konsumentów mówią najnowsze raporty. Według raportu Shoppers’ Perspective 2017 przygotowanego przez agencję badawczą Open Research można wyciągnąć trzy podstawowe wnioski. Czy są zaskakujące?


Promocja, ale....

1. Najbardziej atrakcyjną formą promocji jest obniżka ceny pojedynczego produktu. Właśnie tę opcję wskazała ponad 50% respondentów.
2. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się promocje, w których można otrzymać drugi taki sam produkt w niższej cenie.
3. Wysoko oceniane są akcje związane z korzyścią zakupową odroczoną w czasie - bony na kolejne zakupy oraz karty lojalnościowe (w obu przypadkach takiej odpowiedzi udzieliło po 30% respondentów).

Jak pokazać cenę?

Pomimo jednakowego poziomu upustu cenowego, najbardziej zachęcającą formą komunikacji promocji jest etykieta z przekreśloną ceną pierwotną i nową ceną obok. Aż 64% ankietowanych przyznało, że właśnie na takie informacje zwracają uwagę najczęściej.

Równie zachęcającą formą promocji okazuje się być wykorzystanie gratisów. Na tle innych możliwości np. kup 2 sztuki i oszczędź 25% lub kup 3 sztuki za 15 zł. Drugi komunikat wyróżnia się natychmiastowym pokazaniem poziomu oszczędności, eliminując konieczność wykonywania mniej lub bardziej skomplikowanych obliczeń matematycznych.

Promocje oferujące natychmiastowe korzyści wciąż są częściej wybierane (57% konsumentów). Jednak w porównaniu do ostatniego roku, ich popularność spada. Nie zmienia to faktu, że akcje, w których nagroda jest odroczona w czasie wciąż są dla konsumentów mniej atrakcyjne. 

Gdzie inwestować w kampanie?

W kontekście planowania kampanii marketingowych na najbliższe miesiące, warto przyjrzeć się miejscom, w których konsumenci najczęściej dokonują zakupów, ponieważ nadal zakupy impulsowe stanowią podstawę. Idąc do sklepu planujemy kupić mniej, a kupujemy więcej dzięki korzystnej prezentacji produktów w sklepach.

Po artykuły spożywcze do dyskontów udaje się 45% respondentów. 22% preferuje zakupy w hipermarketach, a tylko 14% kupuje żywność w supermarketach. Podobnie wyglądają preferencje zakupu artykułów chemicznych. Najwięcej osób nabywa je w dyskontach (32%), jedna czwarta respondentów wybiera hipermarkety, a 18% – supermarkety. Zupełnie inaczej wygląda kwestia zakupu kosmetyków. W tym przypadku prym wiodą drogerie sieciowe (37%). Na drugim miejscu uplasowały się dyskonty, a na trzecim – hipermarkety.

Powyższe wyniki są źródłem istotnych informacji w kontekście bardziej efektywnego planowania kampanii dla konkretnego produktu. Możemy lepiej zaplanować kampanie POS. Korzystnie dobrać komunikaty, materiały do danego formatu i lokalizacji sklepu.

Praktyczna pomoc od zaraz

POSplanner jest sprawdzonym narzędziem do planowania kampanii wykorzystywanym przez duże firmy. 

ZOBACZ TUTORIAL

 

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI