STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Preferencje kolorystyczne, a kolorowa przyszłość marki

dodano: 2017-10-04, autor: Ewa Studniarek
kolorowe standy
UDOSTĘPNIJ

W ostatnim postach pisaliśmy o psychologii kolorów w kontekście materiałów promocyjnych. Dziś kontynuujemy ten temat, ponieważ warto przyjrzeć się także innym sposobom wykorzystania barw do promocji. Percepcja kolorów wywołuje u odbiorcy emocje, czego konsument zazwyczaj nie jest świadomy i nie może tego kontrolować. Co ciekawe, różni klienci reagują na nie inaczej, w zależności nie tylko od tradycji, kultury czy własnych doświadczeń, ale także od płci.

Jednym z bardziej interesujących badań na temat psychologii kolorów jest praca Joego Hallocka. Naukowiec odkrył, że w zależności od płci, konsumenci wykazują różne preferencje kolorystyczne. Według niego, zarówno mężczyźni, jak i kobiety preferują niebieską barwę. Panie często wybierają też produkty w kolorze fioletowym, czerwonym i zielonym. Mężczyźni zamiast purpury wybierają czerń. Podobnie jak kobiety, lubią także zieleń i czerwień, choć w mniejszym stopniu. Kobietom nie odpowiada kolor pomarańczowy. Nie przepadają także za żółcią, szarością i brązem. Za tym ostatnim szczególnie nie przepadają także mężczyźni. Na ogół panowie nie będą też zwracać uwagi na pomarańczowe, fioletowe i żółte produkty.

Kolorowy zawrót głowy

Warto zauważyć, że środowisko – a zwłaszcza postrzeganie kulturowe – odgrywa istotną rolę w określaniu preferencji kolorów w stosunku do płci, co z kolei może wpływać na indywidualne wybory konsumentów. Dodatkowe badania dotyczące percepcji barw pokazują, że mężczyźni częściej wybierają odważne kolory, podczas gdy kobiety wolą delikatne, stonowane odcienie. Eksperymenty potwierdziły także, że panie odróżniają więcej kolorów niż panowie. Podczas gdy dla mężczyzn niebieski jest po prostu niebieskim, kobiety widzą modry, błękitny, morski, turkusowy i wiele innych odmian tej barwy. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza gdy projektujemy POS-y, takie jak standy, hangery, woblery, czy nawet wielkoformatowe wydruki.

Tęczowy potencjał

Jak wykorzystać te różnice w planowaniu działań marketingowych? Na początku należy określić do jakich klientów ma dotrzeć przekaz. Jeśli target stanowią głównie kobiety, najlepiej wybrać kolory, które nie są zbyt krzykliwe. Użycie kontrastowych barw zmniejsza zmęczenie oczu i pozwala konsumentom na skupienie uwagi na konkretnych elementach. Wybór jaśniejszych odcieni spowoduje przypływ energii. Natomiast dla reklamy, która zawiera ważny przekaz marketingowy lepiej zarezerwować bardziej stonowane kolory. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, przetestuj jak materiały wspierające sprzedaż działają na odbiorców. Możesz też przygotować kilka propozycji i monitorować, która z nich sprawdzi się najlepiej. Tu pomocny okaże się druk cyfrowy, dzięki któremu możesz właśnie w ekonomiczny i swobodny sposób badać rynek. Kolory niosą ze sobą bardzo duży potencjał marketingowy, jednak należy umiejętnie go wykorzystać, pamiętając o różnych technologiach druku i szerokim wachlarzu materiałów POS. 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI