STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Partner na wagę złota

dodano: 2017-08-16, autor: Ewa Studniarek
joint promotion
UDOSTĘPNIJ

Standy, bramy, wyspy paletowe, owijki, czy kosze zasypowe to już doskonale nam znane materiały POS. Obecnie marki poszukują dodatkowych narzędzi, uciekają się do jeszcze innych zabiegów, które w skuteczny i niezbyt kosztowny sposób będą eksponować ich produkty lub usługi. Jednym z ciekawszych i coraz częściej spotykanych rozwiązań jest joint promotion. Polega ona na wymianie usług lub podziale kosztów między dwoma konkurencyjnymi firmami. Jej celem jest zwiększenie świadomości marki, poprawa wizerunku, a także stworzenie zupełnie nowej wartości i osiągnięcie przy tym obopólnej korzyści.

Podstawą skutecznej promocji łączonej jest dobór odpowiedniego partnera. Aby współpraca przyniosła oczekiwane efekty, wartości marek oraz ich charakterystyki powinny być spójne. Ważne jest także, by klienci pochodzili z tego samego bądź jak najbardziej zbliżonego segmentu rynku. Konieczne jest zbadanie jak ma się wizerunek jednej firmy do drugiej oraz czy przedsiębiorstwa mają wyznaczone podobne cele i zadania. Do idealnej joint promotion potrzeba jeszcze starannie przygotowanej strategii marketingowej. Zdawać by się mogło, że te wszystkie wymagania spełniają dwie marki, które już od wielu lat są nierozłączne – McDonald’s oraz Coca-Cola.

Partnerzy na dobre i na złe

Współpraca tych dwóch globalnych koncernów rozpoczęła się już w 1955 roku, kiedy McDonald’s otworzył swoje pierwsze restauracje i potrzebował dostawcy napojów. Wspólne działania sieci barów typu fast-food i Coca-Coli okazały się ogromnym sukcesem marketingowym, dlatego oba przedsiębiorstwa kontynuują współpracę do dziś. McDonald’s jest obecnie największym światowym sprzedawcą usług gastronomicznych z ponad 3,5 tys. restauracji w 100 krajach. Koncern Coca-Cola także ma się czym pochwalić – to największy producent napojów gazowanych, które są sprzedawane w ponad 200 krajach. Długofalowa współpraca tych dwóch gigantów sprawiła, że klienci przyzwyczaili się do picia coli podczas posiłków.

Strategia na medal

Partnerstwo marek przynosiło korzyści już od samego początku. Dzięki joint promotion oraz wsparciu koncernu Coca-Cola, sieć restauracji McDonald’s nie poprzestała na budowaniu lojalności klientów w Stanach Zjednoczonych, ale rozpoczęła globalną ekspansję. W rezultacie obie firmy znacząco się rozwinęły i zintegrowały łańcuch dostaw, który umożliwił szybkie wejście na rynki na nowych obszarach geograficznych. Wspólne wartości i dążenie do podobnych celów sprawia, że współpracę Coca-Coli z siecią McDonald’s można nazwać ponadczasową.

Trzy kroki do sukcesu  

Oto trzy kroki, które pozwoliły globalnym koncernom na zawarcie długofalowej współpracy w ramach joint promotion: 

  1. Wspólna wizja ekspansji – partnerzy biznesowi powinni na sobie polegać i podobnie postrzegać kwestię rozwoju firmy za granicą. Koncerny McDonald's i Coca-Cola dzieliły wspólną wizję globalnej ekspansji. Bez wzajemnej pomocy nie osiągnęłyby tak ogromnego sukcesu.
  2. Źródło wartości – współpraca z doświadczonym partnerem wyznającym zbliżone wartości może prowadzić do szybszego i mniej kosztownego rozwoju firmy. Dzięki podobnemu targetowi, joint promotion Coca-Coli i McDonald's przyniosło korzyści zarówno pod względem zasobów, jak również wymiany doświadczeń, synergii marketingowej i ograniczenia ryzyka.
  3. Obszary współpracy – doświadczenie i wiedza koncernu Coca-Cola sprzyjały rozwojowi oferty produktowej McDonald's. W 1993 roku producent napojów zaproponował sieci restauracji doradztwo biznesowe. Dziesięć lat później przedsiębiorstwa przyjęły wspólną strategię wejścia na rynki Ameryki Południowej projektując i testując nowe opakowania do napojów.

Powyższy duet to doskonały przykład na ograniczanie kosztów kampanii promocyjnych, reklamy. Jeśli taka współpraca wpisuje się w waszą strategię, planując kolejną kampanię POS, może warto o tym pamiętać!

 

 

 

 

  



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI