STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Joint promotion, czyli strategiczna współpraca

dodano: 2017-09-20, autor: Ewa Studniarek
joint promotion
UDOSTĘPNIJ

Joint promotion, czyli tzw. promocja łączona, jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Służy przede wszystkim zwiększeniu świadomości marki, poszerza dostęp do rynku oraz klientów, poprawia reputację lub pomaga znaleźć nowe obszary współpracy. Joint promotion umożliwia także wejście na inne rynki, zarówno geograficzne, jak i produktowe. Nic więc dziwnego, że marki chętnie inwestują w to rozwiązanie, a ich współpraca często przynosi bardzo ciekawe efekty. Doskonałym przykładem takiej promocji jest współpraca marki BMW ze światowej sławy projektantem Louisem Vuittonem.

Co zatem łączy jednego z najsłynniejszych producentów samochodów – koncern BMW – ze światowej sławy projektantem Louisem Vuittonem? Na pierwszy rzut oka pewnie niewiele. Jednak gdyby przyjrzeć się bliżej działaniom marketingowym obu firm, mają one kilka wspólnych cech. Linia walizek i toreb sygnowana inicjałami „LV” została stworzona z myślą o podróżach biznesowych. Podobnie było z samochodami marki BMW, których design i wyposażenie mają być synonimem elegancji i sukcesu. Ponadto, obaj producenci cenią sobie luksusowy charakter i kunszt wykonania swoich produktów. I wreszcie, wskazane marki mają długą tradycję, są znane na całym świecie oraz wyróżniają się wysokiej jakości rzemiosłem. Właśnie te wspólne wartości były przyczynkiem do zawiązania współpracy między koncernami. Przedsiębiorstwa postanowiły zainwestować w joint promotion i wspólnie stworzyć kampanię marketingową dla swoich flagowych produktów: BMW i8 oraz specjalnie zaprojektowanych, eleganckich toreb podróżnych Louis Vuitton, które idealnie mieściły się w bagażniku.         

Przede wszystkim zyskać  

Wbrew pozorom joint promotion ma na celu nie tylko podział kosztów marketingowych. Ten rodzaj współpracy umożliwia zwiększenie świadomości grup docelowych i dotarcie do nowych odbiorców. Promocja łączona ma także na celu poprawę wizerunku obu marek. Dzięki temu rozwiązaniu marketingowemu przedsiębiorstwa mogą czerpać korzyści z prestiżu i skojarzeń związanych z drugą marką. Ciekawym zabiegiem joint promotion jest przenikanie się i łączenie zupełnie różnych branż, które w wielu przypadkach okazuje się „strzałem w dziesiątkę”.

Trzymać rękę na pulsie

Pomimo wielu zalet, joint promotion może wiązać się z pewnym ryzykiem. Współpraca z inną marką sprawia, że konsumenci mogą postrzegać daną firmę przez pryzmat tej drugiej. Przedsiębiorstwo najczęściej staje się zależne od wizerunku, który zamiast korzyści, może nie przynieść żadnego rezultatu lub wręcz zaszkodzić marce. Aby uniknąć takiego problemu należy dobrze przemyśleć wybór partnera, z którym zamierzamy współpracować. Warto również pamiętać, że joint promotion opiera się na idei win-win, czyli obopólnej korzyści.  

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI