STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Materiały reklamowe - czego unikać?

dodano: 2017-09-13, autor: Ewa Studniarek
display
UDOSTĘPNIJ

Agencje marketingowe i projektanci prześcigają się w pomysłach na materiały reklamowe - na nowe formy, wzory i aranżacje. Przyciągają uwagę i intrygują. Niestety, nierzadko potrafią też zaskoczyć konsumentów w negatywny sposób. Dlaczego? Czasem kreatywność projektantów bywa tak ogromna, że przekracza granice estetyki i dobrego smaku. Zdarza się niestety też tak, że ekspozycja już w miejscu sprzedaży pozostawia wiele do życzenia. Przyjrzyjmy się przykładom.

Trudno wyobrazić sobie hipermarkety i sklepy spożywcze, w których nie pojawiłyby się żadne materiały reklamowe. Stojaki, kosze, dyspensery - to istotne elementy kampanii marketingowej marki. Jednak czasami designerzy i producenci idą o krok za daleko. Tak było m.in. w przypadku firmy Kleenex – jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów artykułów do higieny na świecie.

Zbyt szeroki uśmiech

Marka, której oferta produktowa obejmuje papier toaletowy, ręczniki kuchenne oraz chusteczki kosmetyczne i higieniczne postanowiła wprowadzić na rynek nowy rodzaj produktów – chusteczki nawilżające przeznaczone w szczególności dla młodszych konsumentów. Nic więc dziwnego, że standy reklamowe i materiały POS na bocznych ściankach miały zawierać wizerunek dziecka. Nikt jednak nie spodziewał się, że projektanci wybiorą tak niefortunne zdjęcie. Roześmiana dziewczynka z buzią umazaną czekoladą miała nawiązywać do tendencji maluchów do brudzenia siebie i wszystkiego wokół. Jednak dziecko przedstawione na stojaku nie budzi pozytywnych skojarzeń. Pomijając już fakt braku kliku przednich zębów :) Brązowa maź pokrywająca jej usta, nos i policzki tylko potęguje niezbyt estetyczny efekt. Z założenia kreatywna i mająca przyciągać uwagę reklama została określona przez internautów jako „worst display ever”.  

 Przykład POS-u marki Kleenex pokazuje, jak ważny jest dobór odpowiedniego zdjęcia promocyjnego.

 

Nie patrz w… okno

Równie intrygujący co przerażający może być także design niektórych witryn sklepowych. Szczególnie duże zainteresowanie wzbudziła wystawa organizacji charytatywnej sprzedającej ubrania. Widnieją na niej trzy manekiny ubrane w spódnice w szkocką kratę, białe bluzki i marynarkę. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie to, że wieńczą je… sztuczne zwierzęce głowy. Szalony dalmatyńczyk, wściekły buldog i melancholijny osioł  w połączeniu z damskimi ubraniami może i mają szansę niektórym zapaść w pamięć, jednak czy zachęcą do zakupu? To przykład na to, że niektóre marki, zamiast zachęcać do zakupu, sprawiają, że konsumenci obchodzą je szerokim łukiem.

 

Jak ważna jest konstrukcja


 

Tu mamy przykład stojaka, przy produkcji albo składaniu którego ewidentnie czegoś zabrakło. Planując kampanię POS warto poradzić się doświadczonego producenta i zaufać mu - nie tylko w kwestii konstrukcji, ale również pakowania, transportu i w końcu złożenia takiego standu. Patrząc na taką ekspozycję jak tu, mimowolnie niedbały montaż przesłania produkt i odciąga naszą uwagę. Widzimy tutaj lekkie zatowarowanie (wafle). Aż strach pomyśleć, co by było w przypadku np. kilkudziesięciu kilogramów puszek, czy butelek! Poza tym na wysokości oczu, górna półka jest nieoznakowana. Rezygnując z informacji w tak newralgicznym miejscu, można było pomyśleć np. o toperze - wydłużonych plecach. Na takiej dodatkowej powierzchni można było zamieścić ciekawą grafikę nawiązującą do promocji rożków, co zdecydowanie uatrakcyjniłoby projekt. Niestety, takie sytuacje często mają miejsce, kiedy materiały reklamowe wykonuje się po kosztach, a jakość odkłada na dalszy plan.

Zachęcamy do rozważania różnych opcji np. zadruku, montażu, czy pakowania, a przede wszystkim przemyślanego wyboru drukarni.

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI