STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

ZaPOSuj na półce!

dodano: 2017-08-23, autor: Beata Rozbiecka
wobblery
UDOSTĘPNIJ

Gdy mowa o materiałach POS, przed oczami najczęściej stają nam displaye, standy i ekspozytory. Tymczasem w cieniu pozostają te mniejsze, a często kluczowe, jeśli chodzi o wpływanie na decyzje konsumenta – shelfstoppery, shlelflinery, woblery i inne materiały wspierające sprzedaż typu „shelf” przeznaczone do umieszczania na półkach sklepowych. Wszak to przed regałem zapada blisko połowa decyzji zakupowych.

Wielu klientów wchodząc do sklepu ma w głowie listę zakupów. Wie zatem, co chce nabyć – nie wie jedynie, jakiej marki mają to być produkty. I tu wkracza magiczna moc materiałów POS umieszczonych na półkach. Kolorowe shelfstoppery, czy woblery dysponują ogromną siłą przekonywania – o ile są właściwie zaprojektowane. Na jakie elementy należy zatem zwrócić uwagę, przygotowując materiały wspierające sprzedaż przeznaczone do umieszczenia na sklepowej półce?

  1. Wyrazistość i czytelność

Konsument nie powinien mrużyć oczu, by móc odczytać informacje umieszczone na materiałach wspierających sprzedaż. Projektując shelf linery, shelfstoppery i wobblery szczególną uwagę należy zwrócić na czcionkę. Powinna ona być wyraźna i na tyle duża, by klient bez problemu mógł z daleka odczytać treść komunikatu. Warto także dobrze przemyśleć kolor napisów. W przypadku materiałów POS typu „shelf” najlepiej sprawdzi się czerń, czerwień lub biel. Obecnie mamy do czynienia ze starzejąca się populacją, co także ma wpływ na odbiór materiałów POS umieszczonych w przestrzeni sklepowej. Większość konsumentów porusza się po sklepie w szybkim tempie. W związku z tym odpowiednio zaprojektowany wobbler, shelfstopper czy shelfliner powinien wykorzystywać czcionkę, która jest nie tylko duża, ale także możliwa do odczytania w ruchu

      2. Kreatywność – ale bez przesady! 

Czy w projektowaniu materiałów POS można w ogóle przesadzić z kreatywnością? Owszem. Chociaż pomysłowe realizacje są jak najbardziej wskazane, kluczowa powinna być czytelność i jasność informacji, jakie np. shelfstoppery mają przekazywać. Często zbyt absorbujące obrazy i grafiki przeszkadzają konsumentom w odbiorze informacji. Dobrze zaprojektowane materiały wspierające sprzedaż umieszczane na sklepowych półkach powinny być oszczędne w formie, podkreślać unikalne korzyści produktu lub jego historię – a niekoniecznie prezentować pełnię możliwości artystycznych grafika.

      3. Atrakcyjność przekazu

Materiały wspierające sprzedaż w postaci shelfstopperów, wobblerów i shelflinerów mają jeden cel: wyróżnienie konkretnego produktu na zatłoczonej sklepowej półce. By były one skuteczne, powinny przyciągać uwagę czymś wyjątkowym – np. prezentacją unikalnej cechy danego wyrobu. W praktyce wiele materiałów POS typu shelf prezentuje się tak samo. Ten sam kształt, kolor, zbyt dużo treści. Projektując shelfstoppery czy wobblery, zadbaj o to, by były unikatowe. Wyróżnij je kształtem, kolorem, formą lub materiałem, z którego je wykonasz. To trudne – biorąc pod uwagę ilość podobnych materiałów POS krążącą po punktach sprzedaży – ale z pewnością warte wyzwania.

      4. Świeżość i estetyka

W przypadku materiałów POS „świeżość” to słowo-klucz – jak cała reszta sklepowej ekspozycji i one w którymś momencie opatrzą się twoim klientom. Dlatego niezwykle istotna jest ich regularna wymiana – albo przynajmniej przemieszczenie – by dać konsumentom wrażenie świeżości. Czasem wystarczy przenieść towar z jednego końca alejki na drugi i opatrzyć go ciekawym wobblerem, by klienci odnieśli wrażenie, że wprowadziliśmy nowy produkt. 

Dobrze utrzymane i odpowiednio zaprojektowane POS-y umieszczone na półkach sklepowych mogą silnie oddziaływać na klientów. Za ich pomocą możemy nakłonić konsumentów do zakupu nowego produktu, odświeżyć ekspozycję, a nawet sprawić, że sprzedaż artykułów dotychczas niezauważanych przez konsumentów wzrośnie. POStaw na siłę sklepowej półki!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI