STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Cisi sprzedawcy, czyli shelf talkery i cenówki

dodano: 2017-10-11, autor: Ewa Studniarek
cenówki
UDOSTĘPNIJ

Małe, ale rzucające się w oczy. Wykonane zazwyczaj z tworzywa sztucznego. Często opatrzone napisem „promocja”, „najlepsza cena”, czy „superokazja!”. Shelfstoppery, shelf linery, cenówki czy wobblery – materiały POS przeznaczone na półki sklepowe. Obecne są niemal w każdym punkcie sprzedaży, lecz wciąż nie do końca doceniane przez detalistów. Niesłusznie! Odpowiednio wykorzystane, te niewielkie materiały wspierające sprzedaż mogą być niezwykle skuteczne.

Ponad 75% konsumentów decyzję o zakupie danego produktu podejmuje w punkcie sprzedaży, stojąc przed sklepowym regałem. W ślad za tym - sposób prezentacji towaru na półce stanowi dla większości klientów główne źródło informacji na temat artykułów dostępnych w sklepie. W stworzeniu skutecznej ekspozycji pomocne są materiały wspierające sprzedaż przeznaczone do umieszczania na sklepowym regale, takie jak shelflinery, shelf talkery czy cenówki.

Na wagę złota

Cenówki to absolutny must have w każdym punkcie sprzedaży. Dlaczego te niewielkie, wykonane zazwyczaj z tworzywa sztucznego materiały POS są tak istotne? Po pierwsze, oznaczenie towarów adekwatną i aktualną ceną to obowiązek wynikający z przepisów prawa. Po drugie, jeżeli produkt nie jest oznaczony ceną, 80% klientów nie zdecyduje się na jego zakup. By ułatwić sobie pracę, większość sklepów decyduje się na niewielkie plakietki przyczepione do półki zazwyczaj tuż pod produktem, w których umieszcza się karteczki z nadrukowaną ceną. To bardzo praktyczne rozwiązanie. Ułatwia ono wprowadzanie okresowych promocji i prezentowanie konsumentowi, jak korzystna jest oferta poprzez zestawienie kwoty z ceną towaru przed obniżką. Cenówki należy umieszczać w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla każdego klienta, bezpośrednio przy towarze, którego dotyczy wskazana cena.

Półka, która mówi

Skutecznym wsparciem dla cenówki są shelf talkery, czyli niewielkie materiały POS wykonane zazwyczaj z tworzywa, umieszczane na krawędzi półki, często z miejscem na karteczkę z ceną. Stanowią one doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi konsumentów i komunikację z  klientami przemierzającymi sklepowe alejki. Za ich pomocą można wyraźnie oznaczyć najlepsze okazje cenowe lub ułatwić konsumentowi rozróżnienie poszczególnych produktów. Idealnie nadają się również do zwrócenia uwagi konsumentów na nowe produkty, lub te artykuły, które dotychczas nie sprzedawały się zbyt dobrze. Shelf talkery świetnie sprawdzają się także np. na regale z winami – duże sieci handlowe często wykorzystują je, by oznaczać smaki, odmiany lub rodzaje trunków.

Estetycznie i przejrzyście

Choć mawia się, że od przybytku głowa nie boli, w wykorzystaniu materiałów POS przeznaczonych na półkę sklepową należy zachować umiar – estetyka i przejrzystość odgrywają tutaj kluczową rolę. Jeśli zasypiemy regał cenówkami i shelf talkerami, dorzucimy do tego jeszcze shelfstoppery i kolorowe, kiwające się wobblery, zapanuje chaos, a każdy z komunikatów powinien być dla konsumenta czytelny. Planuj z głową  i dobieraj takie materiały, w takim momencie, aby dany produkt został na prawdę wyróżniony.  

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI