STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Looping. Jak zaprojektować ścieżkę zakupową konsumenta?

dodano: 2017-07-26, autor: Ewa Studniarek
looping
UDOSTĘPNIJ

O właściwym kreowaniu przestrzeni handlowej i żelaznych zasadach merchandisingu pisaliśmy już nie raz. Dziś natomiast słowo, czym jest looping, czyli sztuce projektowania ścieżek zakupowych w punkcie sprzedaży. Choć trasy w poszczególnych sklepach są różne, cel ich zastosowania jest zawsze ten sam: poprowadzić klienta przez wnętrze tak, aby mógł on zapoznać się z jak największą liczbą produktów – czyli, mówiąc wprost, kupił jak najwięcej.

W przestrzeni handlowej każdy centymetr kwadratowy powierzchni jest na wagę złota, dlatego właściwe kreowanie ekspozycji w sklepie jest niezwykle istotne. Jednym z narzędzi efektywnego planowania przestrzeni w punktach sprzedaży jest looping, czyli kreowanie intuicyjnej trasy klienta w sklepie. Zasady tego działania powstały w oparciu o psychologię sprzedaży, a także nawyki zaobserwowane u konsumentów. Choć w tym przypadku nie ma serii złotych reguł, do których mógłby się stosować każdy sklep, lata obserwacji zachowań oraz analizy przyzwyczajeń klientów pozwoliły wytyczyć główny ciąg komunikacyjny: zakupy rozpoczynamy zazwyczaj w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, poruszamy się niejako po pętli i zataczamy koło.

Klucz do sukcesu. Looping.

Aby móc wyznaczyć ścieżkę zakupów niezbędna jest określona aranżacja wnętrza. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych rozwiązań, które mogą pomóc zaprojektować pomieszczenie w taki sposób, aby móc nakłonić klienta do określonego zachowania.

Po pierwsze, świetnym pomysłem jest umieszczenie w centralnej części sklepu wyspy lub grupy display-ów za pomocą których wyeksponujesz produkty. Głównym celem takiego działania jest przyciągnięcie uwagi konsumentów z zewnątrz i zainteresowanie ich asortymentem sklepu. Tak ułożone materiały POS lub stoły w naturalny sposób dzielą też sklep, tworząc wokół wyspy ścieżkę, po której będą poruszać się klienci.

Po drugie, kasa powinna być umieszczona w takim miejscu, do którego dotarcie wymaga przejścia przez całą powierzchnię punktu handlowego. W ten sposób niejako nakłaniasz konsumenta do przechadzki między regałami. W tym miejscu warto przypomnieć o istotnej roli, jaką pełnią materiały POS. Przyciągający wzrok display lub ekstrawagancki ekspozytor zwrócą uwagę klienta na ułożony nań towar, a kolorowy wobbler czy shelfstopper z pewnością nie pozwoli konsumentowi nie zauważyć promocji.

Po trzecie, projektując ścieżkę zakupową wewnątrz sklepu nie należy również zapominać o odpowiednim wyeksponowaniu towarów impulsowych. Te drobne produkty najlepiej umieszczać w strefie kas lub przy końcówkach regałów. Do ich prezentowania idealnie nadają się takie materiały POS, jak krawaty, kosze zasypowe czy niewielkie naladowe displaye.

Po czwarte, należy zadbać o właściwe oświetlenie ekspozycji. Odpowiednie operowanie światłem pomoże uwydatnić walory produktów i sprawić, aby stały się one bardziej atrakcyjne wizualnie. Dlatego to ekspozycja powinna być zdecydowanie lepiej oświetlona, aniżeli przejścia pomiędzy displayami lub regałami.

Postaw na zysk, looping Ci w tym pomoże

Wdrożenie powyższych wskazówek w życie pomoże nakłonić konsumenta do podjęcia zaplanowanej przez nas trasy. To z kolei, w połączeniu z aranżacją wykorzystującą atrakcyjne materiały wspierające sprzedaż, przełoży się na zwiększenie obrotów punktu handlowego. Nie masz pomysłu na to, jakie materiały POS wykorzystać? Napisz: zapytania@posperita.pl.

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI