STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Quo vadis, rynku? - czyli bieżąca kondycja branży POS

dodano: 2017-05-10, autor: Ewa Studniarek
branża POS
UDOSTĘPNIJ

Rynek materiałów POS stanowi jeden z najbardziej zróżnicowanych sektorów w branży poligraficznej. Od rozwiązań typu digital signage i druku wielkoformatowego przez displaye i olbrzymie bannery – wymagania w tym segmencie zmieniają się niemalże z dnia na dzień i w pełni zależą od oczekiwań detalistów, pragnących wyróżniać się na tle konkurencji. Jak prezentuje się zatem sytuacja w branży u schyłku 2016 roku i jakie tendencje rozwojowe widoczne będą w najbliższej przyszłości?

Na rynku materiałów POS jest obecnie tłoczniej niż kiedykolwiek. To dobra wiadomość – oznacza ona bowiem, że zaufanie do firm z tego sektora wzrasta i marki chętniej powierzają produkcję materiałów wspierających sprzedaż profesjonalistom. Jednocześnie rośnie jednak także konkurencja, a przedsiębiorstwa chcące podbić branżę wyrastają wokół niczym grzyby po deszczu. W związku z zaostrzającą się na rynku rywalizacją, producenci POS bardziej niż zwykle starają się wyróżniać swoją ofertę, proponując klientom unikatowe, innowacyjne rozwiązania. Nie od dziś wiadomo bowiem, że w tej branży kluczem do sukcesu jest kreatywność i szybkość działania.

Motor rozwoju

Dynamiczny rozwój handlu i ogromna konkurencja w sprzedaży detalicznej to prawdziwy motor rozwoju dla branży materiałów POS. Zmieniające się co tydzień oferty promocyjne to obecnie norma i absolutne minimum, by nadążyć za rynkowymi rywalami. To wymaga regularnej zmiany materiałów promocyjnych, a także displayów i ekspozytorów. Dzięki temu, rozpędu nabiera także produkcja POS. Duże sieci handlowe najintensywniej promują towary, które obecnie są w promocji – dlatego często zamawiają nowe displaye, hangery, wobblery czy shelfstoppery, starając się dostosować ekspozycję do aktualnie obowiązującej oferty handlowej.

Choć wymagania klientów w kwestii materiałów wspierających sprzedaż zmieniają się jak w kalejdoskopie, w tej branży również można wyróżnić pewne trendy i zapotrzebowania. Wielkie formaty, potykacze, roll-upy i POS-y wykorzystujące technologię LED cieszyły się w mijającym roku największą popularnością i z dużą dozą prawdopodobieństwa zainteresowanie nimi utrzyma się też w 2017 roku.

W stronę trendów

By być innowacyjnym trzeba skutecznie wyprzedzić konkurencję w wychwytywaniu i wdrażaniu trendów oraz innowacji. W jakim kierunku powinna zatem zmierzać branża POS w nadchodzącym roku? Z pewnością w stronę światła – jednym z ciekawszych i coraz bardziej pożądanych rozwiązań stają się rozwiązania LED. Pozwalają one stworzyć robiącą wrażenie, przyciągającą wzrok ekspozycję, obok której żaden konsument nie przejdzie obojętnie.

Coraz więcej klientów poszukuje unikatowych rozwiązań do eksponowania swoich produktów, dopasowanych precyzyjnie do środowiska, w którym je prezentują. Dlatego personalizacja to kolejny trend, który warto wykorzystać projektując materiały reklamowe. Z tego względu warto inwestować w druk cyfrowy, umożliwiający opłacalną produkcję niższych nakładów i limitowanych edycji, ale również zadruk na różnych materiałach - od tektury po płyty aluminiowe płyty kompozytowe.

W dobrej kondycji

Obecnie rynek materiałów POS ma się całkiem dobrze i raczej nie zamierza zwalniać tempa. Wręcz przeciwnie – wciąż się rozwija, a materiały wspierające sprzedaż są chętniej wykorzystywane także w branżach, które do tej pory raczej niezbyt ochoczo po nie sięgały – np. w sprzedaży nieruchomości. Analizy rynku wskazują też, że branża POS ma przed sobą jasną przyszłość. A tymczasem zachęcamy do zapoznania się z naszą zróżnicowaną ofertą. Możecie to zrobić tutaj.



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI