STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

2+1 = podwyższanie wartości poprzez up-selling

dodano: 2017-03-15, autor: Ewa Studniarek
up-selling
UDOSTĘPNIJ

W ostatnim poście prezentowaliśmy skuteczny patent na zwiększenie sprzedaży z wykorzystaniem innej techniki marketingowej.

Pisaliśmy o cross-sellingu. Dziś natomiast u nas na tapecie up-selling, czyli sprzedaż dodatkowa.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś pójść do sklepu po konkretnie wybrany produkt, a wyjść z zupełnie innym – w dodatku droższym niż początkowo zakładałeś? Jeśli tak, zapewne zastosowano skuteczną metodę up-sellingu. Ta technika sprzedażowa w najprostszym ujęciu polega na oferowaniu klientowi produktów lub usług o wyższej cenie, ale jednocześnie przynoszących większe korzyści. Z pewnością kojarzysz też promocje typu 3 za 2 lub 2+1. To nic innego jak właśnie up-selling. Jak zatem wykorzystać go, by skutecznie zwiększyć sprzedaż?

 
Informuj

Najprostszą formą stosowania up-sellingu są promocje łączone lub oferty na zakup kilku produktów, które w pakiecie wychodzą korzystniej aniżeli pojedynczo. Takie produkty warto umieszczać na zwracających uwagę displayach. Jeśli odpowiednio ich nie wyeksponujesz, klient może przeoczyć atrakcyjną ofertę. Wystarczy rozejrzeć się po halach handlowych, by zauważyć jak materiały POS wykorzystywane są przy okazji up-sellingu.

Bardzo popularnym chwytem up-sellingowym są również promocje typu 2+1. Tego typu akcje również najczęściej dotyczą produktów tej samej marki. Sieć drogerii Rossmann często oferuje klientom podobny scenariusz: „kup 2 kosmetyki marki X, a konkretny produkt dostaniesz za 1 grosz”. To również metoda na zwiększenie sprzedaży. Klientka, która planowała zakup np. tuszu do rzęs marki X zapewne skusi się na kolejny produkt, by otrzymać dodatkowy kosmetyk niemal za darmo. Podobne akcje promocyjne często organizują również salony Empik, oferując 3 książki lub płyty w cenie dwóch. Wydawać by się mogło, że sklep traci, oddając jeden produkt zupełnie za darmo. W praktyce jednak sprzedaż idzie w górę, ponieważ część klientów planujących zakupić wyłącznie jedną pozycję z pewnością zdecyduje się na kolejną, zostawiając w kasie więcej pieniędzy, niż początkowo planowała.

Wspieraj z POS

Kampanie up-sellingowe warto wesprzeć wykorzystując odpowiednio dobrane materiały POS. W tym przypadku świetnie sprawdzą się zarówno duże kartonowe standy półkowe i ekspozytory, jak i human standy informujące o okazjach lub hangery, czy naklejki wielkoformatowe zachęcające do produktów z tej samej kategorii, ale z wyższej półki.

Displaye świetnie sprawdzą się, gdy w ramach up-sellingu oferujemy produkty łączone – np. zestawy słodyczy, herbat, kaw lub kosmetyków. Widoczne z daleka hangery często wykorzystuje sieć sklepów Empik. Regały z książkami, które są objęte akcją promocyjną są dzięki temu doskonale widoczne. Z kolei promocje na konkretne marki dobrze oznaczać bezpośrednio na półkach, na których znajdują się dane produkty, wykorzystując przy tym shelfstoppery, wobblery, czy listwy cenowe.

Ważne też, aby klient miał wrażenie, że decyzje o zakupie zestawu, czy droższego produktu podejmuje sam, a nie, że coś jest mu nachalnie z góry narzucane. Odpowiednio poinformowany o korzyściach np. wyższego modelu żelazka, czy roweru o lepszych parametrach technicznych świadomie podejmuje decyzję, przekonany, że taki właśnie produkt jest dla niego optymalny, a on najlepiej zna się na rzeczy.

Po materiały POS pomocne w zwiększaniu sprzedaży tak przy wykorzystywaniu techniki cross-sellingu jak i up-sellingu zapraszamy do nas: http://www.posperita.pl/page/Oferta

 

 



KOMENTARZE

  • MT 16-03-17 10:03:08
    Eksperci, nie bierze się na tapetę, tylko na tapet.

  • POSperita 17-03-17 12:03:06
    Temat znalazł się u nas „na tapecie”. Mianownik: tapet. Miejscownik: Na tapecie. Tak jest poprawnie. Jednak dziękujemy za czujność ;)

Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI