STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Kampanie POS – planuj z głową!

dodano: 2017-04-12, autor: Ewa Studniarek
Kampanie POS – planuj z głową!
UDOSTĘPNIJ

W przypadku kampanii promocyjnych czas najczęściej nie jest naszym sprzymierzeńcem. Co z tego, że mamy przygotowany świetny projekt displaya i genialną grafikę na plakaty, skoro pliki do druku wysłaliśmy do drukarni zbyt późno, by gotowe materiały POS mogły pojawić się we właściwym miejscu na czas… By uniknąć takich rozterek całą kampanię promocyjną należy właściwie zaplanować – najlepiej na długo przed tym, zanim zostanie wdrożona. Jak to zrobić i na co zwracać uwagę?

Dobrze zaplanowana kampania promocyjna z wykorzystaniem materiałów POS to już połowa sukcesu. O tym, czego należy się wystrzegać możecie przeczytać tu:http://blog.posperita.pl/2032-8-bledow-jakich-nalezy-unikac-w-kampaniach-pos. Dziś natomiast rzecz o tym, jak właściwie zaprojektować działania promocyjne, dostosowując jednocześnie materiały do potrzeb kampanii i jej konkretnego etapu. Doskonałym wzorcem wdrażania kampanii opartej w dużej mierze na materiałach POS jest promocja filmu. Na potrzeby dzisiejszego posta posłużymy się przykładem filmu o uroczych żółtych stworkach, które szturmem zdobyły nie tylko przemysł filmowy… Mowa oczywiście o Minionkach. Stuart, Bob i Kevin – główni bohaterowie animacji – od momentu ogłoszenia produkcji kolejnej części pojawiali się dosłownie wszędzie. Początkowe etapy promocji filmu oparte były na kampanii telewizyjnej i internetowej. O Minionkach pisano, mówiono i tweetowano, udostępniając grafiki na Facebooku czy Instagramie. Następnie pojawiły się produkty inspirowane filmem – i na tym etapie do akcji wkroczyły ostatecznie materiały POS.

Co, gdzie i jak

Materiały POS mogą służyć do promocji w wielu miejscach – nie tylko w sklepach czy punktach usługowych. W przypadku filmu „Minionki” były to plakaty, human standy i stojaki przygotowane dla kin jako oczywistych miejsc promocji ze względu na charakter produktu, ale także liczne promocje towarzyszące – tzw. joint promotions. W marketach pojawiły się tekturowe ekspozytory promujące głównie słodycze i przekąski w limitowanych opakowaniach z bohaterami animacji, ale także liczne gadżety, a nawet ubrania.

W promocję filmu o sympatycznych żółtych stworkach zaangażowała się m.in. sieć restauracji McDonald’s. Do zestawów dla dzieci dołączano gadżety związane z animacją, Minionki spoglądały na klientów restauracji także z opakowań, a niektóre restauracje wykorzystywały również naklejki wielkoformatowe, dzięki którym mali bohaterowie filmu witali klientów już od samych drzwi.

W przypadku joint promotions kluczowy jest czas, ponieważ promujemy coś, co samo w sobie ma na celu promocję jeszcze innego produktu. Taka kampania musi być dopięta na ostatni guzik na długo przed jej wdrożeniem. Nie ma tu miejsca na przesyłanie grafik do drukarni na ostatnią chwilę. Również to, gdzie dany POS zostanie umieszczony jest niezwykle istotne i powinno zostać ustalone już na etapie planowania kampanii. Pozwoli to bowiem nie tylko wynegocjować miejsce w danej sieci, ale też starannie wybrać styl, wielkość i funkcjonalność materiałów, a także odpowiednie surowce, które nierzadko drukarnia musi wcześniej zamówić. W przeciwnym wypadku może okazać się, że tekturowe human standy, pełniące jednocześnie rolę stojaków na ulotki, umieszczone zostały w najdalszych zakątkach sklepu. Dlatego warto rozrysować sobie drogę, jaką klient przebywa w punkcie sprzedaży i zastanowić się, gdzie jakie materiały POS powinny się znaleźć i jakie funkcje powinny pełnić.

Niezwykle istotne jest również zachowanie motywu przewodniego kampanii. Wszystkie materiały POS wykorzystywane w kolejnych etapach promocji muszą razem stanowić spójną całość. Dlatego na grafikach prezentuj tą samą kolorystkę, pokazuj te same twarze – także promując produkty za pośrednictwem mediów, reklamy outdoorowej czy internetu. Tę zasadę doskonale widać na przykładzie materiałów promujących film Minionki. 

Profesjonalne wsparcie

Materiały POS to niezwykle wszechstronne narzędzie reklamowe. Dlatego też kampanie POS rzadko kiedy dotyczą jednego punktu. Zazwyczaj przygotowywane są dla wielu lokalizacji i podzielone są na kilka etapów, co dodatkowo utrudnia ich planowanie. Kluczem jest tutaj skrupulatność i narzędzia ułatwiające realizację. Dlatego w kwestii planowania kampanii warto zaufać profesjonalnej firmie, która nie tylko zaprojektuje i wydrukuje POS-y, ale też wesprze przygotowania kampanii, jej realizację i zaproponuje aplikacje, które oszczędzą czas i pozwolą na szybką kontrolę efektów.  



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI