STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Ramię w ramię z drukarnią

dodano: 2016-11-23, autor: Ewa Studniarek
współpraca z drukarnią
UDOSTĘPNIJ

O błędach popełnianych we współpracy na linii klient-drukarnia można by napisać niejedną książkę. Niewłaściwy format pliku, nieodpowiednia przestrzeń barwna czy „sypiące się” czcionki niezmienione na krzywe to jedynie kropla w morzu najczęściej popełnianych pomyłek. Dlatego w dzisiejszym poście przedstawimy kilka praktycznych wskazówek, które ułatwią wam komunikację z drukarnią i przyspieszą realizację zlecenia.

Wszystko zaczyna się od dobrego briefu klienta i pliku, jaki dostarczy on do drukarni. Właściwe przygotowanie projektu do druku to prawdziwy temat rzeka, do którego nie bez kozery wracamy. Tym razem chcemy podkreślić, że przede wszystkim należy pamiętać o:

  • właściwym formacie pliku oraz zachowaniu specyfikacji technicznej zgodnej z wymogiem drukarni,
  • kontroli materiału graficznego – a przede wszystkim rozdzielczości i przestrzeni kolorystycznej,
  • dostarczeniu proofa kolorystycznego,
  • zamianie tekstów na krzywe i kontroli fontów,
  • doborze właściwego podłoża i gramatury do projektu,
  • końcowej kontroli plików oddawanych do druku.

Pamiętaj, że liczy się nie tylko weryfikacja pod kątem poprawności przygotowania pliku. Równie ważne jest dokładne sprawdzenie samej treści, jaką zawiera projekt. Nie ma nic gorszego niż świetnie zaprojektowany display z… błędem ortograficznym. Takie niedopatrzenie w pliku może słono kosztować, jeśli produkcja już zostanie uruchomiona.

 

Wybór kontrahenta

Oczywistym jest, że przekazując materiały do druku należy je właściwie przygotować. Nie każdy klient orientuje się jednak, że zlecając druk konkretnej drukarni należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników. Są to przede wszystkim:

  • możliwości technologiczne, jakie posiada dana drukarnia względem naszego projektu,
  • efektywność kosztową konkretnej metody druku w odniesieniu do planowanego nakładu,
  • terminowość, wiarygodność oraz zaangażowanie drukarni w projekt,
  • wiedzę i doradztwo pracowników drukarni.

W wyborze partnera warto zatem kierować się nie tylko efektywnością kosztową – choć to również bardzo istotna kwestia – ale przede wszystkim rzetelnością, wiedzą i doświadczeniem zatrudnionych tam osób oraz możliwościami technologicznymi, jakie zapewnia producent. Jeśli decydujemy się zatem na druk materiałów POS, warto wybrać kontrahenta, który specjalizuje się w produkcji tego typu rozwiązań, ma doświadczenie w planowaniu kampanii POS w czasie, w logistyce, montażu, optymalizacji druku pod względem kosztów. Wówczas zyskamy pewność, że nasze displaye i standy będą doskonałej jakości.

 

Nie poganiaj!

Oczywistym jest, że jeśli przygotowujemy zlecenie dla drukarni, chcielibyśmy, by zostało zrealizowane jak najszybciej. Niestety ekspresowy druk nie zawsze jest możliwy. Przeszkodę w tej kwestii często stanowią możliwości technologiczne i wymagania danej metody drukarskiej. Dlatego niezwykle istotne jest właściwe zaplanowanie zamówienia, zrozumienia procesów i rozłożenie ich w czasie.

Czas realizacji zamówienia zależny jest od wielu czynników:

  • wybranej technologii druku,
  • podłoża, na jakim ma zostać wydrukowany projekt (dostępność materiałów),
  • planu produkcji w danej drukarni,
  • przygotowania plików w taki sposób, aby były od razu gotowe do druku,
  • wykończenia projektu – zastosowanie dodatkowych kolorów czy planowane uszlachetnienia mogą wymagać użycia innej technologii druku, co wydłuży oczekiwanie na realizację zamówienia,
  • dodatkowych procesów – m.in. logistyki, montażu, czy (w przypadku materiałów POS) prób obciążeniowych zatowarowanych displayów,
  • stopnia skomplikowania zamówienia – w przypadku bardzo skomplikowanych projektów niezbędne może być wyprodukowanie prototypów.

 

Jeśli planujesz kampanię POS, nie zamawiaj materiałów na ostatnią chwilę. Rozplanuj działania wcześniej, przekaż projekty sprawdzonej drukarni i wspólnie ustalcie, ile czasu potrzeba będzie na ich wyprodukowanie. To oszczędzi nerwów, a gotowe materiały wspierające sprzedaż z pewnością zostaną wykonane z należytą starannością, dbałością o szczegóły i w uzgodnionym czasie.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat tego jak poprawnie przygotować brief albo na temat procesów produkcji materiałów POS, chętnie podpowiemy: http://posperita.pl/contact

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI