STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Potęga słów, czyli jak działa hasło reklamowe

dodano: 2016-11-16, autor: Ewa Studniarek
hasła reklamowe
UDOSTĘPNIJ

Siła słów znana jest światu nie od dziś. Odpowiednio skonstruowanymi hasłami posługiwano się już na historycznych polach bitwy! Nic zatem dziwnego, że z potęgi słów stara się czerpać także współczesny marketing. Hasło reklamowe to dziś nieodłączny element identyfikacji marki. Pojawia się w spotach reklamowych, na stronach internetowych, zdobi billboardy i materiały POS promujące markę w punktach sprzedaży. Czym się kierować dobierając hasła?

Dobry slogan zapamiętuje się sam – a gdy to nastąpi, przywołuje on natychmiastowe skojarzenie z daną marką. Dlatego zanim ozdobisz nowym hasłem wszystkie ulotki, plakaty i materiały POS upewnij się, że twoja marka zostanie dobrze zapamiętana. Poniżej przedstawiamy kilka elementów, które stanowią nieodłączne części składowe właściwie skonstruowanego hasła reklamowego. Choć same w sobie nie gwarantują sukcesu, z pewnością warto się z nimi zapoznać, by nie popełnić gafy projektując grafikę na hangery, wobblery, czy standy.  

Po pierwsze: bądź spójny

Dobry slo­gan powi­nien być nie tylko chwytliwy i łatwo wpadający w ucho i oko, ale przede wszystkim spójny z marką i jej wartościami. Skuteczne hasło reklamowe ma za zdanie zapisać markę w świadomości konsumentów i komunikować to, co chce ona przekazać klientom. Mówiąc wprost – slo­gan musi być odpo­wie­dzią na nazwę marki, a jednocześnie być dopełnie­niem i odzwierciedleniem jej wartości.

 

Po drugie: daj się zapamiętać!

Wiele haseł reklamowych jest dziś zna­nych nie­mal tak doskonale, jak marki, któ­rym towa­rzy­szą. Wystarczy wspomnieć choćby słynne „Connecting people”, które natychmiast przywodzi skojarzenie z marką Nokia, czy „Ponieważ jesteś tego warta” dźwięczące w każdej reklamie kosmetyków L’Oreal. Clou stanowi tutaj zwięzłość i odpowiedni dobór słów, które podkreślają istotne dla klienta wartości. Nie ma sensu jednak skracać sloganu na siłę! Dłuższe hasło może zawrzeć bar­dziej sug­esty­wną infor­ma­cję, która w prak­tyce może okazać się znacznie trwalsza.

 

Po trzecie: podkreśl korzyści

Dobre hasło reklamowe powinno podkreślać to, co da klientowi zakup danego produktu. Dla niego liczy się to, czy produkt zaspokoi jego potrzeby i oczekiwania – a jeśli tak, to w jaki sposób? Dobry slo­gan musi o tym mówić! Z punktu widze­nia konsumenta to zasada nr 1.

 

Po czwarte: wyróżnij się!

Na zatłoc­zonym rynku reklamy i materiałów POS nie wystar­cza bycie dobrym. Trzeba się wyróżniać, sprawiać, że nasza marka zajmie kluczowe miejsce w świadomości konsumentów. Dlatego w hasło reklamowe, prócz podkreślenia oczywistych zalet produktu, warto zawrzeć cechy, które odróżnią nas od kon­ku­ren­cji. „Dobra jakoś­ć w dobrej cenie”, „marka inna niż wszystkie”, „innowacyjne rozwiązanie” – tym chwalą się wszyscy. Pomyśl o tym, co jest wyjątkowe w twojej marce i podkreśl to, a konsumenci z pewnością to docenią!

 

Po piąte: pros­tota jest w cenie

Minimalizm zawsze się sprawdza – a w przypadku sloganów reklamowych jest szczególnie pożądany! To nie lada wyzwanie – złączyć ze sobą zaledwie kilka wyrazów, które powinny mówić więcej niż tysiąc słów. Warto uży­wać powszech­nie zna­nych pojęć i zwro­tów. Choć jedno słowo to na ogół za mało, dwa – trzy już w zupełności wystarczą. Przyjrzyj się najsłynniejszym współczesnym hasłom reklamowym. „I’m lovin’ it”, „Just do it”, „Think different” – slogany promujące kolejno sieć McDonald’s, markę Nike oraz firmę Apple są krótkie i zwięzłe, lecz doskonale ukazują to, co marka chciała przekazać swoim konsumentom. M.in. dlatego uznaje Kilksię je za jedne z najlepszych i najlepiej rozpoznawalnych na świecie.

 

Złoty środek?

Nie ma idealnego przepisu na skuteczne hasło reklamowe. Znalezienie złotego środka to trudne zadanie. Osiąg­nię­cie odpowied­niej zwię­zło­ści, a jednocześnie rozpoz­nawal­ności i sku­tecz­no­ści od setek lat spędza sen z powiek copywriterom i specjalistom ds. reklamy. Jed­nak z pomocą powyższych wskazówek opracowywanie sloganu z pewnością stanie się prostsze.

Masz już doskonałe hasło reklamowe? Świetnie! Pozwól nam zadbać o to, by twoje materiały POS dorównały mu doskonałą jakością! Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI