STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Na co warto POStawić

dodano: 2016-11-30, autor: Ewa Studniarek
trendy POS
UDOSTĘPNIJ

Współczesna rzeczywistość przypomina jedno ogromne centrum handlowe. Reklamy wdzierają się niemal do każdej sfery ludzkiego życia, a na materiały wspierające sprzedaż można natknąć się dosłownie wszędzie. By skutecznie oddziaływały one na konsumenta, skłaniając go do zakupu, muszą być nie tylko pomysłowe, estetyczne i ciekawie zaprojektowane, ale także zgodne z obowiązującymi trendami. W dzisiejszym poście przedstawiamy kilka takich rozwiązań.

Przechadzając się alejkami supermarketów widzimy, że wiele marek dbających o swoje ekspozycje w sieciach retail decydują się na duże, efektowne podłogowe displaye. Jednak w marketach i dyskontach coraz częściej popularne stają się rozwiązania typu „in-shelf”, które znakomicie sprawdzają się tam, gdzie mamy ograniczoną powierzchnię. Zarządcy sklepów chcą też w ten sposób sprawić, by konsumenci częściej skupiali swój wzrok na półkach. Ekspozytory półkowe, shelfstoppery, zabudowy regałów - przyciągają uwagę znacznie lepiej, niż towar wyeksponowany na "gołych" sklepowych regałach, gdzie zresztą ginie wśród konkurencyjnych produktów. Oprócz tego, że weksponujemy część towaru np. na displayach, możemy dodatkowo wzmocnić też siłę oddziaływania marki poprzez zastosowanie materiałów POS na półkach.  Alejki, których nie zdobią podłogowe materiały POS, chociażby na ograniczenia powierzchni, również mogą zwracać uwagę, pozwalając przy tym na swobodne przechadzanie się konsumentów pomiędzy regałami i pełne skupienie na wyeksponowanych na nich produktach.


Warto wykorzystać tą powierzchnię i postawić na dobry pomysł. Niektóre sklepy wielkopowierzchniowe wykorzystują też np. efekt zaskoczenia, umieszczając zatowarowany display z produktami w alejce eksponującej towary z zupełnie innej kategorii, całkowicie ignorując w ten sposób podstawowe zasady merchandisingu. Dodatkowo na półkach też umieszczają wówczas POS-y.

Innym ciekawym pomysłem jest wykorzystanie displayów paletowych. Jedna z amerykańskich sieci supermarketów z powodzeniem zwiększa dzięki nim sprzedaż. Wszystko za pomocą… ruchu. Za każdym razem, gdy klient weźmie produkt ze stosu ustawionego na tego rodzaju displayu, pracownik sklepu poprawia ekspozycję, co sprawia wrażenie ciągłego ruchu wokół tych produktów – a to generuje zainteresowanie konsumentów. To z pewnością ciekawy trik, jednak wymaga dużo uwagi ze strony pracowników sklepu, bądź innych osób odpowiedzialnych za zatowarowanie/uzupełnianie produktami.

Co jeszcze jest „in”?

Oprócz ciekawie zaprojektowanej przestrzeni regału, dobrze sprawdzają się też mniejsze displaye, dyspensery i krawaty, które umożliwiają atrakcyjną ekspozycję i dostęp do niewielkich produktów. Są lekkie i nie zajmują wiele miejsca. 

W przypadku ograniczonej ilości tekturowych standów, warto zastanowić się również nad wykorzystaniem większej ilości mniejszych formatów, które skierują wzrok na display „in-shelf”.  



W przyrodzie nic nie ginie

Istnieje podstawowa zasada w podążaniu za bieżącymi trendami: nie można dać się zwariować. Ślepa gonitwa i inwestycja za tym, co akurat modne nie stanowi złotego środka. Trendy są cykliczne. Dlatego planując kampanię miejmy to na uwadze. Dlatego np. w erze plastikowych, permanentnych POS-ów, warto pamiętać o klasyce, która nigdy nie wychodzi z mody.  Zwłaszcza, że materiały eko tj. tektura, zyskują na znaczeniu i klienci coraz chętniej do nich sięgają. Dołóżmy do tego kreatywne rozwiązania w obrębie samej półki i oceniajmy efekty!

A my proponujemy klasykę połączoną z nowoczesnością. Przetestujcie nas w swojej kolejnej kampanii!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI