STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Branding stacji benzynowych z wykorzystaniem POS

dodano: 2017-01-25, autor: Ewa Studniarek
branding
UDOSTĘPNIJ

Jest ich co najmniej kilka w każdej miejscowości. Znajdują się na zupełnych pustkowiach, a także w centrum miast, przy supermarketach i galeriach handlowych. Mowa oczywiście o stacjach benzynowych. To także punkty sprzedaży, które wymagają promocji i chętnie wykorzystują branding oraz POS-y.

Jak wynika z raportu firmy doradczej On Board PR stworzonego na podstawie badań PBS DGA, konsumenci niezbyt ufają niezależnym, niemarkowym stacjom paliw. Ich zdaniem niesieciowe stacje oferują paliwa gorszej jakości. Prawie 36% respondentów uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma odmienne zdanie. Konsumenci znacznie lepiej oceniają też bogactwo oferty i obsługę na stacjach należących do znanych sieci.

Przede wszystkim jakość

Choć istotnym kryterium przy wyborze stacji jest dla konsumentów jakość paliwa, nie bez znaczenia pozostaje także wystrój i wygląd danego punktu sprzedaży. Spójrzmy choćby na stacje benzynowe znanych marek, takich jak Orlen, BP, czy Shell. Chętnie wykorzystują one materiały POS do promocji swoich produktów, ale także własnej marki. Jak wynika z przytoczonych wcześniej badań, branding jest w przypadku punktów paliwowych niezwykle istotny. Stąd stacje benzynowe stawiają tak na zewnętrzne, jak i wewnętrzne materiały reklamowe. Świecące w ciemności neony i oznakowane pylony (zwane też totemami) prezentujące najczęściej ceny poszczególnych paliw to elementy, które znajdują się przy każdym punkcie paliwowym. Warto zadbać, by nasza stacja wyróżniała się spośród innych, by kierowca wybrał właśnie tę. Wykorzystajmy do tego kolorowe folie na witryny, human standy, czy elementy wizualizacji  - zadrukowane i przycięte do kształtu. Do rzadziej spotykanych na stacjach POS-ów należą choćby potykacze czy chorągiewki. Te pierwsze można wykorzystać np. do informowania klienta o aktualnych promocjach, programach lojalnościowych lub zachęcenia do zakupu nowych produktów. Chorągiewki ozdobione logo stacji będą z kolei zwracać uwagę na markę.

 

Nie tylko paliwo!

Nie zapominajmy także o znajdujących się niemal przy każdej stacji benzynowej sklepikach. Choć zazwyczaj mają one niewielkie powierzchnie, stanowią prawdziwe królestwo materiałów POS! Ceny są tu zazwyczaj wyższe niż w osiedlowych sklepach czy supermarketach, dlatego zarządcy tych niewielkich punktów sprzedaży starają się skutecznie przyciągnąć uwagę konsumenta za pomocą ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych i graficznych. Hangery i shelflinery obecne są niemal na każdym regale, a shelfstoppery wesoło kiwają się na półkach, informując klientów o najświeższych promocjach. Świetnie sprawdzają się także krawaty, z pomocą których można eksponować drobne towary, oszczędzając jednocześnie miejsce na półce.

Sklepy stacji benzynowych oferują głównie produkty spożywcze i napoje, ale często także zabawki dla dzieci czy nieduże gadżety, prasę, a nawet książki czy filmy na płytach DVD. Te ostatnie zazwyczaj prezentowane są za pomocą ekspozytorów bądź kartonowych displayów.

Prawdziwie złotą strefą jest tu oczywiście strefa kasy – w dużej mierze ze względu na specyfikę tych punktów sprzedaży. Większość klientów wchodzi do nich w jednym celu – by zapłacić za paliwo – dlatego trafiają oni od razu do kas. Przestrzeń wokół nich obfituje w materiały wspierające sprzedaż, mające skusić konsumenta na dodatkowy zakup. Naladowe displaye i niewielkie ekspozytory są pełne przekąsek i niewielkich gadżetów. Blisko kas często ustawiane są także kartonowe standy i displaye wypełnione wspomnianymi wyżej książkami i płytami DVD. Podsumowując – towar, którym chcemy najbardziej zainteresować konsumenta, powinien wylądować właśnie w tej złotej strefie.

Zainwestuj w materiały POS!

Jak wynika z przytoczonych wcześniej badań, na stacjach benzynowych oprócz jakości paliwa, warto zadbać także o spójny branding, design stacji benzynowych. Podobnie prezentujące się punkty sprzedaży jednej marki zwiększają szansę na skuteczną sprzedaż. Należy również zadbać o odpowiedni wystrój samego sklepu – dobrane materiały POS gwarantują nie tylko właściwą ekspozycję towaru, ale także pomagają uporządkować produkty, co w przypadku spieszących się kierowców, czy podróżujących ma niebagatelne znaczenie. Dzięki temu możemy uprzyjemnić zakupy i podwójnie na tym zyskać. Zadbajmy o to.

Jeśli potrzebujecie wsparcia w zakresie brandingu miejsc sprzedaży, skorzystajcie z naszego doświadczenia http://posperita.pl/page/Oferta/wydruki-plaskie.

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI