STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Merchandising i jego 7 sekretów, czyli jak to robią duże sieci handlowe (cz. I)

dodano: 2016-09-28, autor: Ewa Studniarek
merchandising
UDOSTĘPNIJ

Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się wejść do sklepu należącego do dużej sieci handlowej i wyjść z niego z naręczem zakupów, których zupełnie nie planowałeś? To zasługa skutecznego merchandisingu i umiejętnego wykorzystania materiałów reklamowych. Zasady ekspozycji towarów, którymi kierują się pracownicy największych sklepów i marketów można z powodzeniem stosować także w mniejszych placówkach. Dlatego dziś zdradzimy wam kilka „tajemnic” podpatrzonych u największych rynkowych graczy, które warto wdrożyć w życie, by sprzedawać skuteczniej.

 

1. Odzwierciedlenie duszy sklepu

Tak, jak oczy są zwierciadłem duszy, tak witryny sklepowe stanowią odzwierciedlenie i swego rodzaju przedsmak tego, co znajdziemy wewnątrz. Właściciele niewielkich sklepów często nie przykładają wagi do tego, by zaaranżować przestrzeń sklepową, pozwalając klientom po prostu oglądać przez nią wnętrze lokalu. To błąd! Każda sklepowa witryna powinna opowiadać jakąś historię. By stworzyć atrakcyjną ekspozycję warto wykazać się odrobiną kreatywności. Postaw na wyraziste kolory, by przyciągnąć uwagę konsumentów i zaakcentować wizerunek sklepu. Dobrym pomysłem mogą okazać się kartonowe imitacje regału, ludzkich postaci, czy np.zadrukowane hangery z pianki. Do dekorowania witryny sklepowej często wykorzystywane są również naklejki wielkoformatowe. Bezwzględnie należy unikać chaosu i bałaganu! Zbyt duża ilość manekinów i towarów ściśnięta w sklepowym oknie będzie prezentować się nieatrakcyjne i „tanio”. Przyjrzyj się ekspozycjom luksusowych marek – eksponują one niewiele produktów, otaczając je ciekawą, kreatywną aranżacją przestrzeni. Wystarczy odrobina kreatywności i właściwie dobrane materiały POS, by zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu. A to już pierwszy krok do sukcesu…

Sklepowa witryna nie może być chaotyczna i przeładowana. Wystarczy wyeksponować w niej najciekawsze towary w towarzystwie umiejętnie dobranych materiałów POS.

 

Witryny stanowią odzwierciedlenie tego, co znajdziemy wewnątrz sklepu. Ich umiejętna aranżacja i merchandising to pierwszy krok to zainteresowania konsumenta!

 2. Pierwsze wrażenie – zawsze bezcenne

Atrakcyjny, przyciągający wzrok display lub stand wyraźnie widoczny już w momencie wchodzenia do sklepu zazwyczaj skutkuje tym, że klienci nieco zwalniają, zwracając większą uwagę na wyeksponowane tuż przy wejściu towary. Brak ciekawego „eye-catchera” może sprawić, że przemierzą sklepowe alejki w pośpiechu, kupując mniej. Zasadę łapania uwagi klienta już w momencie wejścia stosują właśnie duże sieci handlowe. W supermarketach brytyjskiej sieci Tesco ogromne displaye prezentujące sezonowe produkty witają nas tuż przy wejściu, kusząc ułożonymi na nich towarami. W tej samej strefie eksponowane są również kwiaty i rośliny – po to, by konsument zatrzymał się na chwilę, dotknął ich, powąchał, przywołał przyjemne skojarzenia. W mniejszych sklepach należy jednak uważać na zbyt wysokie ekspozytory tuż przy pierwszych regałach! Mogą one uniemożliwiać konsumentowi dostrzeżenie tego, co dzieje się w głębi placówki – a jeśli nie spodoba mu się to, co widzi na froncie, może po prostu wyjść. Dlatego na mniejszych sklepowych przestrzeniach warto wykorzystywać niższe displaye, a także niższe nieco regały i węższe półki. To sprawia, że klient nie ma problemu z dostrzeżeniem dóbr w dalszej części sklepu, a sam punkt sprzedaży, nawet mały, prezentuje się bardziej przestrzennie.

 

 

Przyciągający wzrok display ustawiony blisko wejścia do sklepu sprawi, że zainteresowany konsument zwolni tempo.

3. W dobrą stronę

Merchandising to nie tylko właściwe ułożenie produktów na sklepowych regałach oraz umiejętnie rozmieszczone materiały wspierające sprzedaż. To także przemyślane opracowanie „trasy” klienta w miejscu sprzedaży. Wchodząc do sklepu większość konsumentów instynktownie najpierw spogląda w lewą, a następnie w prawą stronę. Z tego powodu zazwyczaj ruszają oni w prawo i wolą poruszać się po sklepie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Dlatego warto tak zaplanować ekspozycję, by te najciekawsze, przyciągające konsumentów materiały POS i towary znajdowały się po prawej stronie od wejścia.

Jeśli chcecie wiedzieć, jakie jeszcze merchandisingowe triki stosują największe sklepy na świecie, koniecznie zajrzyjcie do naszego następnego artykułu. Tymczasem zachęcamy do wdrożenia w życie dzisiejszych wskazówek! Pamiętajcie, że zawsze służymy dobrą radą w doborze materiałów POS: http://posperita.pl/contact

 

 

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI