STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

O zaklętej czołówce - magicznej końcówce regału.

dodano: 2016-10-26, autor: Ewa Studniarek
końcówka regału
UDOSTĘPNIJ

O tym, że w zwiększaniu sprzedaży kluczowa jest właściwa ekspozycja towaru pisaliśmy już w różnych kontekstach, powołując się na złote zasady merchandisingu. Niezbędne do efektywnej promocji są również właściwie dobrane materiały POS. Gdzie najlepiej pokusić się o shelfstopper w mega formacie, czy efektowną zabudowę? Dziś zahaczymy o strefę, w której takie materiały mają szansę się sprawdzić. W merchandisingowym żargonie zwie się ją czołówką lub czołem gondoli. W sklepach częściej jednak można usłyszeć nieco bardziej pospolite określenie: końcówka regału. Jak wykorzystać tę przestrzeń do efektywnej promocji i jakie materiały POS oraz towary najlepiej tam ustawiać?

Klienci sklepów najwięcej uwagi poświęcają produktom znajdującym się w kilku strefach: przy kasie, na skrzyżowaniach przejść, a także w miejscach grupowania się ludzi – czyli m.in. przy końcówkach regałów. To niezwykle atrakcyjne miejsce do prezentowania oferty. Dzięki strategicznemu położeniu tej strefy produkty w niej umieszczone przyciągają wzrok zarówno konsumentów przemieszczających się w kierunku kas, jak i tych, którzy zmierzają w głąb sklepu.

Strefa dobrze zagospodarowana czyli końcówka regału

Pustą przestrzeń na końcówkach lub czołówkach można zagospodarować na kilka sposobów wykorzystując materiały POS. W tej strefie świetnie sprawdzą się różnego rodzaju wielkoformatowe elementy: masywne ekspozytory, kolorowe displaye lub kartonowe standy. Doskonale wypełnią niezagospodarowaną przestrzeń i w atrakcyjny sposób wyeksponują towar. Należy jednak pilnować, by umieszczony na końcu regałów POS nie był zbyt duży i nie tarasował klientom drogi.

Końcówka regału może być odpowiednio zabudowana. Już na etapie planowania, wyposażenia sklepu warto przemyśleć kwestię zakupu regałów, które posiadają możliwe do zagospodarowania czoło gondoli. Mogą to być nie tylko dodatkowe półki, na których można ustawić np. displaye naladowe czy opakowania SRP, ale także haczyki umożliwiające umieszczenie POS-ów typu krawat czy towarów przeznaczonych do zawieszenia. Jeśli decydujemy się na zabudowaną czołówkę, wówczas warto zadbać o jej atrakcyjną prezencję. Kolorowe, ciekawie zadrukowane hangery, shelfstoppery czy wobblery skutecznie przyciągną niejednego buszującego po sklepie konsumenta.

W przypadku czołówki należy również szczególnie dbać o regularną zmianę ekspozycji. To strefa, która ma zaskakiwać klienta. Wymiana grafiki, nowe elementy tj. owijka, czy header lub wyeksponowanie nowych produktów w ramach jednej marki utrzymają zainteresowanie konsumentów na wysokim poziomie.

 

zabudowa regału

Co z czym się je?

Wiemy już, jak zagospodarować czołówkę, jednak jakimi produktami najlepiej ją zatowarować?  W tak atrakcyjnym miejscu warto eksponować nowości, by przekonać klienta do ich zakupu. To także idealna strefa do wystawienia towarów, które chcemy szybko sprzedać z uwagi np. na krótki termin ważności. Końcówka regału jest również doskonałym miejscem do eksponowania towarów objętych promocją. Dobrym pomysłem jest taki dobór produktów, by wpisywały się one w działania cross-merchandisingowe: czyli np. końcówka regału z piwem zatowarowana słonymi przekąskami, a zakończenie półki z makaronami – gotowymi sosami. Oprócz funkcji czysto promocyjnych końcówka regału pełni bowiem rolę swego rodzaju drogowskazu, informując klientów czego mogą spodziewać się w danym dziale. Na temat sprawdzonych rozwiązań promocyjnych poczytaj tu: http://posperita.pl/page/Oferta

 

Atrakcyjny punkt

Czołówki przykuwają uwagę konsumentów jeszcze zanim zdążą oni wkroczyć do pierwszej ze sklepowych alejek. Z tego względu stanowią one nie tylko atrakcyjny punkt sprzedaży, ale także idealne miejsce na reklamę. Warto umiejętnie wykorzystywać potencjał tej strefy. Odpowiednie jej zagospodarowanie umożliwi realne zwiększenie sprzedaży.

Dzięki strategicznemu położeniu tej strefy, produkty umieszczone na końcówkach regałów przyciągają wzrok zarówno konsumentów zmierzających w kierunku wyjścia, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają zakupy. Warto powalczyć o te lokalizacje i przekonać się o ich magii.

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI