STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Potykacz - ciekawe pomysły na klasycznym nośniku.

dodano: 2016-10-12, autor: Michał Fijałkowski
potykacz
UDOSTĘPNIJ

W odniesieniu do współczesnej sklepowej przestrzeni hasło „by coś zauważyć, trzeba by się o to potknąć” wydaje się niezwykle trafne. Półki uginające się pod ciężarem najróżniejszych towarów. otaczają konsumentów niemal z każdej strony, co nie sprzyja skupieniu na przestrzeni wokół. Dlatego materiały POS w miejscu sprzedaży to dziś must have, by wyróżnić swoje produkty wśród innych. Jednak to nie jedyna ich rola. Warto także pamiętać o ich znaczeniu w kontekście reklamy outdoorowej. W tej roli doskonale sprawdzą się potykacze.

Zewnętrzne standy i potykacze to nieco zapomniana forma reklamy, która w tej chwili przeżywa prawdziwy rozkwit. Skąd wzięła się moda na tego typu materiały POS? Ze względu na wszechobecne treści promocyjne oraz wzrastającą świadomość konsumencką sposób, w jaki postrzegane są reklamy nieustannie się zmienia, a potencjalni klienci stają się coraz bardziej odporni na klasyczne przekazy reklamowe. Ustawiane na chodnikach potykacze mają na celu przyciągnąć uwagę przechodniów i przekonać ich do odwiedzenia naszej firmy, naszego sklepu lub lokalu. To skuteczny sposób – zwykle ustawia się je tak, by klient niemal się o nie potknął i zerknął. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku! Jak każda inna forma outdooru – nie mogą tarasować przejścia ani zagrażać bezpieczeństwu.

 

Nie mamy wi-fi…

„Nie, nie mamy wi-fi… Porozmawiajcie ze sobą!” – takim hasłem na potykaczu reklamowała się jedna z zagranicznych kawiarni. Tekst – niezwykle trafny w odniesieniu do czasów, w których smartfon stał się nieodłącznym towarzyszem konsumenta – być może nieszczególnie zachęcał do odwiedzenia lokalu, ale błyskawicznie rozprzestrzenił się w sieci i wkrótce pojawił się w witrynach i na POS-ach wielu kawiarni. W przypadku „tradycyjnych” potykaczy – czyli ścieralnych tablic, na których można zamieszczać dowolne treści – kluczem do sukcesu jest trafna, zwracająca uwagę treść. Kreatywne, dobrze dobrane hasło reklamowe sprawia, że konsument z pewnością się obejrzy. Pomysłowe treści na ścieralnych tablicach często są także fotografowane przez przechodniów, a następnie „lądują” w sieci: na ich facebookowych tablicach lub profilach na Instagramie. Dlatego warto pamiętać o tym, by potykacz, prócz kreatywnego hasła, zawierał również nazwę lub logo firmy, a nawet adres strony www. mamy wówczas gotową, darmową reklamę.

Ponadto potykacze mają sporo innych zalet: taka forma reklamy zajmuje niewiele miejsca i dają możliwość szybkiej i taniej zmiany treści reklamowej lub ustawienia ich gdzie indziej. Są trwałe i w większości przypadków estetyczne.

Potykacze reklamowe mogą być jedno lub dwustronne. Teksty umieszczane na ścieralnych tablicach wytrzymują zwykle nawet kilka dni – o ile nie pada deszcz ;)

 

Nie tylko kredą po tablicy

Potykacze to nie tylko ścieralne tablice zapisane kredą, często widywane przed kawiarniami i restauracjami. Tego typu materiały POS często wykonane są również z płyt PCV, drewna, aluminium, a nawet metalu. W przypadku outdooru ważne jest, by tworzywo, które wykorzystamy, było trwałe i odporne na panujące na zewnątrz warunki. Potykacze mogą przybierać najróżniejsze kształty i kolory. Kolorowy stand z wyciętym wzorem, zadrukowany i wyposażony w „kieszonkę” na firmowe ulotki to niebanalne rozwiązanie, które z pewnością nie pozwoli przechodniom przejść obok obojętnie.

 

Dobra reklama to taka, która zaangażuje konsumenta, zatrzyma go i zachęci do przeanalizowania jej przekazu. Powinna również wywoływać emocje. Te czynniki sprawiają, że zarówno przekaz reklamowy, jak i sama marka zapadają w pamięć. Choć specjaliści ds. marketingu twierdzą, że moda na potykacze opatrzone zabawnymi hasłami wkrótce przeminie, trend ten ma się póki co doskonale, zwłaszcza wśród właścicieli lokali gastronomicznych.

O innego rodzaju ciekawych rozwiązaniach w następnym wpisie!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI