STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Francja-elegancja, czyli dlaczego warto założyć krawat?

dodano: 2016-09-16, autor: Michał Fijałkowski
krawat
UDOSTĘPNIJ

Miejsce na półce jest ograniczone, a towarów dostępnych na rynku stale przybywa. Dlatego do ekspozycji kolejnych wyrobów warto wykorzystać każdą przestrzeń sklepu, także tę pionową i… powiesić towar, zamiast „upychać” go na regale. Pomogą ci w tym mniejsze materiały POS. Choć uwagę konsumentów najczęściej przykuwają te duże – kolorowe standy, wymyślne ekspozytory czy wspomniane w poprzednim poście pomysłowe potykacze – wcale nie oznacza, że mniejsze POS-y są mniej skuteczne! Dziś słowo o korzyściach zakładania krawatów.

Przykuwają uwagę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić przestrzeń i… czas. Są kolorowe, atrakcyjne i można je umieścić niemal w każdym miejscu sklepu. Krawaty to wiszące materiały POS, które dają niemal nieograniczone możliwości ekspozycyjne. Z pomocą różnych ich rodzajów można zaprezentować najrozmaitsze towary – od drobnych przekąsek, przez kosmetyki, aż po napoje w puszkach. Klucz tkwi w doborze odpowiednio skonstruowanego krawatu. Jedne posiadają gotowe topery, na innych można umieścić wobbler lub własną nalepkę reklamową. To, jaki krawat wybierzemy do wyeksponowania swoich produktów, zależy już tylko od nas. Warto zwrócić uwagę nie tylko na to, w jaki sposób POS prezentuje towar, ale także na rodzaj zaczepów, jaki jest w nim stosowany. Niektóre krawaty przystosowane są do produktów posiadających w opakowaniach otwór – tzw. euroslot. Inne umożliwiają doczepienie opakowań za pomocą klipsów lub zaczepów klejowych. Warto również zwrócić uwagę na taśmy sprzedażowe umożliwiające ekspozycję napojów i innych produktów zamkniętych w butelkach, kubkach lub puszkach. Tego typu krawaty nie posiadają zaczepów, a jedynie otwory, w których można bezpiecznie umieścić towar.

(Nie)mała ekspozycja

Wiszące materiały POS, takie jak krawaty czy hangery, to doskonałe rozwiązanie dla sklepów o niedużej powierzchni. Małe sklepiki i osiedlowe delikatesy zazwyczaj mają tu niewielkie pole do popisu. Duże, kartonowe displaye, ciężkie ekspozytory czy potykacze zajmują dużo miejsca i wykorzystanie ich w ciasnych alejkach nie jest zbyt dobrym pomysłem. Tymczasem hangery lub krawaty zawieszone na końcówkach regałów czy tuż przy kasie umożliwią uporządkowaną i wyróżniającą się ekspozycję lżejszych towarów, pozwalając jednocześnie zaoszczędzić cenną przestrzeń. Dla wzmocnienia efektu miejsce, w którym wisi krawat warto opatrzyć kołyszącymi się wobblerami – takie połączenie z pewnością przyciągnie wzrok niejednego klienta! Krawaty znacząco ułatwiają również samo wykładanie towaru. Precyzyjne ustawianie produktów na półce jest pracochłonne. Tymczasem na jednej taśmie sprzedażowej mieści się np. ok. 12 produktów, a powieszenie jej zajmuje zaledwie kilka sekund. Krawaty mogą też pełnić rolę wiszących ekspozytorów.

ekspozytory podwieszane

Udane połączenie

Krawaty świetnie sprawdzają się również przy stosowaniu cross-merchandisingu. To metoda eksponowania towarów polegająca na prezentowaniu tuż obok siebie produktów z różnych, lecz wzajemnie uzupełniających się kategorii. Materiały sprzedażowe w postaci krawatów pozwolą nam zatem wyeksponować towary z różnych działów. W przemyślany sposób można razem zestawiać np. baterie z elektronicznymi gadżetami, rękawice ogrodowe z narzędziami do pielęgnacji roślin czy urodzinowe świeczki w alejce z produktami do pieczenia. Taka strategia często skłania klienta do zakupu dodatkowego towaru, którego wcześniej nie planował albo o którym mógłby zapomnieć.

krawaty zawieszki

Uwaga, impuls!

Krawaty stanowią również idealne rozwiązanie do eksponowania towarów impulsowych – np. słodyczy w małych opakowaniach, gum do żucia czy prezerwatyw. Tego typu produkty warto umieszczać w strefie kas na wysokości wzroku klienta. Zwiększa się wówczas prawdopodobieństwo, że znudzony oczekiwaniem w kolejce konsument zdecyduje się na zakup drobiazgu, którego wcześniej nie planował. POS typu krawat doskonale nada się do wyeksponowania tego typu produktów – po zatowarowaniu niewielkimi opakowaniami słodkich lub słonych przekąsek z powodzeniem można zamocować go u boku większego ekspozytora w strefie kas.

Mały-wielki POS

O skuteczności materiałów POS nie świadczy ich rozmiar a to, czy przyciągają one klientów i rzeczywiście pozwalają zwiększyć sprzedaż. Właściwie wykorzystane krawaty i hangery nie ustępują kolorowym displayom i kartonowym standom. Mogą również stanowić wspaniałe uzupełnienie kampanii promocyjnej wykorzystującej przestrzenne POS-y! Czasem więc, nie tylko od święta, warto założyć krawat. Zachęcamy do zapoznania się z naszą szeroką ofertą materiałów POS!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI