STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

W gąszczu zakazów. Promocja i ekspozycja alkoholi na przykładzie wódki Toruńskiej

dodano: 2016-07-20, autor: Michał Fijałkowski
ekspozycja
UDOSTĘPNIJ

Jeśli chodzi o metody promocji, producenci alkoholi mają zdecydowanie utrudnione zadanie. Ze względu na rygorystyczne przepisy wysokoprocentowe trunki można bowiem reklamować w bardzo ograniczony sposób. W przypadku takich napojów doskonałym wyjściem jest ekspozycja poprzez materiały POS – displaye i stojaki umieszczane bezpośrednio w miejscach sprzedaży. Dziś zaprezentujemy rozwiązanie opracowane dla jednego z naszych klientów – producenta Toruńskich Wódek Gatunkowych.

Toruńskie Wódki Gatunkowe to jedna z ostatnich firm produkujących wódki z rodzimym kapitałem. Wysoką jakość oferowanych przez przedsiębiorstwo trunków gwarantuje 130-letnia tradycja i doświadczenie wielu pokoleń. Wysokiej jakości spirytus i naturalne składniki wykorzystywane do produkcji nadają trunkom spod szyldu Toruńskich Wódek Gatunkowych wyjątkowy, niepowtarzalny smak. „Nasze produkty kierujemy głównie do koneserów dobrych trunków, którzy docenią jakość wysokiej klasy spirytusu i naturalnych składników smakowych” – podkreśla Łukasz Darka kierownik ds. marketingu w firmie Toruńskie Wódki Gatunkowe.

Wsparcie marketingowe na rynku wyrobów spirytusowych jest bardzo ograniczone ze względu na liczne zakazy w ustawie o wychowaniu w trzeźwości. Z tego względu przedsiębiorstwo, wprowadzając na rynek swoje produkty w nowej odsłonie, zdecydowało się przeprowadzić promocję w miejscu sprzedaży, inwestując w materiały POS. „Jednym z niewielu miejsc, gdzie można się zaprezentować są właśnie działy alkoholowe w sklepach. Tam z kolei, ze względu na politykę sieci dystrybucyjnych, obowiązują różnego rodzaju ograniczenia. Ekspozycja standowa to obecnie chyba najskuteczniejsza i najlepiej widoczna metoda na promocję wyrobów spirytusowych w miejscu zakupu” – komentuje decyzję firmy Łukasz Darka.

Hołd dla flagowego produktu

Skąd wziął się pomysł na design displayów i taka promocję? Przedsiębiorstwu zależało na tym, by dobrze wyeksponować swoje produkty w nowej odsłonie i zwrócić uwagę konsumentów zarówno na nietypową butelkę retro, jak i oryginalne zamknięcie Toruńskiej. „Postanowiliśmy wykorzystać oryginalną formę naszego flagowego produktu – wódki Toruńskiej – i przygotować stand, który mocno będzie do tej formy nawiązywał” – wyjaśnia Łukasz Darka. Tym samym display przyjął kształt eleganckiej szklanej butelki, w jakiej sprzedawana jest wódka Toruńska. Taka oryginalna forma bardzo skutecznie przyciąga uwagę konsumentów, pozytywnie wpływając jednocześnie na świadomość marki. „Tego typu ekspozycje, zwłaszcza jeśli przyjmują ciekawy kształt, częściej zachęcają też do zakupów pod wpływem impulsu. Na to też liczyliśmy i dziś możemy potwierdzić, że ten mechanizm działa” – podkreśla Łukasz Darka. 
Displaye prezentujące Toruńskie Wódki ustawiane były w pobliżu alejek i działów alkoholowych. Ekspozycja wyróżniała się wśród jednakowych półek pełnych różnych produktów. Ekspozytory umieszczano także w końcówkach alejek, by dodatkowo podnieść ich atrakcyjność. W miarę możliwości  ustawiano je jako wyspy ekspozycyjne – tak, by zapewnić dostęp do produktu z obu stron.

 

Cel na promocję osiągnięty!

Kampania wykorzystująca materiały POS w przypadku produktów Toruńskich Wódek Gatunkowych okazała się strzałem w 10! Jak zapewnia Łukasz Darka, podstawowe cele kampanii – czyli wzrost świadomości marki oraz wzrost sprzedaży – zostały spełnione zgodnie z oczekiwaniami firmy. Z pełną odpowiedzialnością możemy zatem napisać, że ekspozycja z użyciem display-ów, czy standów kartonowych to świetny sposób na promocję produktów alkoholowych. Materiały wspierające sprzedaż doskonale sprawdzą się również w przypadku chęci wypromowaniu krótszych, limitowanych serii produktów, gdzie dobrana technologia druku pozwala na elastyczność w projektowaniu i daje możliwość uszycia materiałów POS na miarę konkretnych potrzeb i wymagań, nie tylko sklepów, ale przede wszystkim grup odbiorców.

Skorzystaj z szerokiego wachlarza możliwości materiałów wspierających sprzedaż: http://posperita.pl/page/Oferta/konstrukcje-przestrzenne.



KOMENTARZE

  • Kama W. 24-07-16 01:07:12
    Całkiem zgrabne te stojaczki. Będąc w sklepie z pewnością zwrocilabym uwagę. Niekoniecznie zdecydowalabym się na zakup, jednak na pew

  • Marcin Kowalski 22-08-16 12:08:02
    Bardzo fajny artykuł

  • Marcin Kowalski 22-08-16 12:08:02
    Bardzo fajny artykuł

Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI