STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Pojedynek, czy optymalne uzupełnienie? Druk offsetowy a cyfrowy.

dodano: 2016-09-07, autor: Ewa Studniarek
druk offsetowy
UDOSTĘPNIJ

O tym, że w świecie produkcji materiałów POS królują cyfra i druk offsetowy doskonale wiadomo. Nie rozwiewa to jednak wszystkich wątpliwości. „Która metoda będzie dla mnie w danej kampanii najlepsza?” – to pytanie, które często zadają sobie nasi klienci. Dlatego postaramy się na nie odpowiedzieć przedstawiając kluczowe zalety i wady każdej z technik oraz podpowiadając kiedy lepiej zdecydować się na offset, a kiedy bardziej sprawdzi się metoda cyfrowa, by produkcja wciąż była opłacalna.

Choć znane powiedzenie głosi, że czas nie jest najlepszym doradcą, są sytuacje, w których ten element jest dla nas kluczowy. Dzieje się tak choćby w przypadku promocji sezonowych, wieloetapowych bądź precyzyjnie zaplanowanych kampanii reklamowych, które wymagają, by materiały wspierające sprzedaż często się zmieniały. Idealnym wyborem w takich przypadkach będzie druk cyfrowy. Ta metoda, dzięki eliminacji z procesu druku formy drukarskiej, umożliwia realizację zleceń niemalże „od ręki” i jest ekonomiczna nawet w przypadku niewielkich nakładów. Daje ona także możliwość szybkiej zmiany danych umieszczonych na projekcie, co sprawia, że nasze materiały POS mogą zostać opatrzone np. specjalnymi przekazami dostosowanymi do miejsca i czasu. Jeśli w naszej kampanii chcemy wykorzystać różnorodność dostępnych materiałów do zadruku tj. np. tektura, pcv, czy kapa albo nasza kampania obejmuje różnorodne zabudowy regałów lub półek, czy też displaye w różnych wariantach konstrukcyjnych lub materiały w mniejszych nakładach - korzystniej będzie zdecydować się na druk cyfrowy.

Gdy na finalizację zlecenia mamy więcej czasu, a materiały wspierające sprzedaż, które chcemy wyprodukować, będą powielane w setkach lub tysiącach egzemplarzy, lepszym wyborem będzie druk offsetowy. To proces zdecydowanie bardziej czasochłonny i mniej elastyczny od metody cyfrowej. Bardzo pracochłonny jest już sam proces przygotowania projektu do druku, gdyż wymaga on przygotowania form. Te drobne niedogodności rekompensuje jednak bardzo wysoka jakość, jaką cechują się zadrukowane w ten sposób POS-y. Do niewątpliwych zalet tej technologii należą także duże możliwości operowania kolorami oraz bogate uszlachetnianie wydruków, co może szczególnie zainteresować firmy, którym zależy na oryginalnych, przyciągających spojrzenia konsumentów POS-ach. Druk offsetowy ma jednak pewne ograniczenia – przede wszystkim jest opłacalny jedynie w przypadku dużych nakładów. Samo przygotowanie produkcji to w tym wypadku proces kosztowny, a przez to niezbyt korzystny w przypadku małych serii.

By rozwiać wszelkie wątpliwości przygotowaliśmy raz jeszcze krótkie zestawienie plusów i minusów obu technik:

 Plusy druku offsetowego:

  • bardzo wysoka jakość wydruków,
  • opłacalność druku przy wysokich nakładach,
  • możliwość uszlachetniania wydruków,
  • dobra technika do drukowania kolorami Pantone.

Minusy druku offsetowego:

  • pracochłonny i kosztowny proces przygotowania projektu do druku,
  • czasochłonny proces produkcji,
  • nieopłacalność druku przy niskich nakładach,
  • bardzo mała elastyczność przy projektowaniu i precyzyjnym komunikowaniu.

Plusy druku cyfrowego:

  • krótki czas realizacji w porównaniu z offsetem,
  • możliwość opłacalnego druku zarówno jednego, jak i kilkudziesięciu, czy kilkuset egzemplarzy,
  • opłacalność druku przy małych nakładach,
  • elastyczność w tworzeniu dedykowanych materiałów pod względem konstrukcyjnym i graficznym,
  • możliwość uszlachetniania wydruków,
  • brak kosztów wykrojnika.


Minusy druku cyfrowego:

  • przy bardzo dużych nakładach – mało opłacalny,
  • brak możliwości dodawania kolorów Pantone.

Twardy orzech do zgryzienia…

Obie metody są bardzo skuteczne i gwarantują, w zależności od potrzeb kampanii, że materiały wspierające sprzedaż wydrukowane offsetowo bądź cyfrowo przyniosą oczekiwane efekty. Dobór technologii druku jest zawsze ściśle zależny od rodzaju kampanii, którą chcemy zrealizować. Czy myślimy o zróżnicowaniu materiałów pod względem konstrukcji, substratów, czy ilości. Czasem kluczowe okazują się dwa elementy: czas oraz planowany nakład. Zgłaszając się do producenta materiałów POS warto mieć plan, a już w kwestii technologii druku i doboru materiałów doradzą specjaliści. Dopytaj jakie są możliwości! http://posperita.pl/contact

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI