STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Złota strefa - ostatni bastion sklepowej przestrzeni.

dodano: 2016-05-30, autor: Ewa Studniarek
złota strefa
UDOSTĘPNIJ

Kolejka do kasy. Oto ostatni przystanek klienta przed zakończeniem zakupowej podróży. Wcale nie musi on jednak oznaczać końca jego wydatków. Dotarł on bowiem do miejsca, którego nie ominie. To złota strefa. Umiejętne zaaranżowanie tej przestrzeni może sprawić, że konsument zainteresuje się produktami, których wcześniej nie znalazł, nie zauważył lub o których zapomniał lub nie pomyślał podczas przechadzania się sklepowymi alejkami.

Materiały promocyjne, takie jak kosze zasypowe, displaye naladowe, potykacze, dyspensery, czy inne materiały POS umieszczane w okolicach kas, z pewnością przyciągną oko znudzonego oczekiwaniem konsumenta.

Strefa kas nie bez przyczyny określana jest przez handlowców jako złota strefa. Odgrywa ona niezwykle istotną rolę w całej przestrzeni sklepu. Prędzej czy później trafia do niej każdy klient – i jest to ostatnie miejsce, w którym handlowcy mają szansę nakłonić go do dokonania dodatkowego, często zupełnie nieplanowanego zakupu. Z tego względu przy w strefie kas spotyka się tzw. produkty impulsowe. Baterie, parafarmaceutyki, a przede wszystkim drobne artykuły spożywcze, jak batony, gumy do żucia, wafelki czy napoje w niewielkich butelkach bądź puszkach – to wyroby, o które prosi się złota strefa niemal w każdym sklepie. To też ostatni moment na artykuły promocyjne bądź marki, które wynegocjują sobie miejsce tu właśnie. Od nakładek sedesowych, czy podpałek w sklepach ogólnobudowlanych po piwo, czy przekąski w sklepach spożywczych. Opakowane w gotowe ekspozytory kartonowe bądź umieszczone na displayach, towary impulsowe charakteryzują się zwykle niezbyt wysoką ceną. Jednak by ten argument przekonał klienta do kupna, musi on najpierw… dostrzec produkt. A to wcale nie jest łatwe w przypadku tak dużego natłoku towarów. Dlatego niezwykle istotne jest właściwe dobranie systemów ekspozycji towarów także w tej części sklepu.

 

 

Decyzja dotycząca tego, jakiego rodzaju materiały wspierające sprzedaż wybrać, zależy przede wszystkim od ilości miejsca, jakie mamy do dyspozycji. Inaczej bowiem złota strefa zostanie zaprojektowana w osiedlowym sklepiku, a inaczej w supermarkecie dysponującym znacznie większą powierzchnią. Wielkość placówki ma także wpływ na wybór asortymentu w tym miejscu. W mniejszych sklepach przestrzeń przy kasach jest ograniczona. Najczęściej nie ma tu zbyt wielu możliwości, by wykorzystać wielkoformatowe kartonowe displaye i inne tego typu materiały POS. Przy kasach w osiedlowych sklepach sprawdzą się natomiast displaye naladowe, które mogą kusić klientów drobnymi produktami  czy np. przykuwające uwagę wobblery. W przypadku super- i hipermarketów dysponujących ogromną powierzchnią i dużą ilością kas można pozwolić sobie na wiele więcej. Kartonowe displaye POS, rozłożyste przykasowe ekspozytory, kosze zasypowe, wielkoformatowe wydruki, czy hangery to jedynie nieliczne z całej gamy przyciągających wzrok klienta rozwiązań. Wybór jest ogromny, należy jednak pilnować porządku i estetyki w tym miejscu.

 

 

Wszystkie materiały wspierające sprzedaż umieszczone w miejscu takim jak złota strefa powinny być przemyślane. Unikajmy chaosu, zadbajmy o właściwe zatowarowanie i nienaganność materiałów POS. Pamiętajmy, że klient tu, w kolejce do kasy, najbardziej zwraca uwagę  na sposób wyeksponowania naszej marki. Złota strefa to jeden z tzw. ciągów komunikacyjnych w wielkopowierzchniowym sklepie. To dobre miejsce na standy lub potykacze z informacją o konkursie, czy programie lojalnościowym, które też mogą zainteresować klientów znużonych często przeciągającym się czasem oczekiwania na obsługę.

Profesjonalnie zaprojektowana złota strefa wykorzystująca właściwie dobrane materiały POS może przyczynić się do znacznego zwiększenia obrotów sklepu. Działa to jednak również w odwrotną stronę. Zaniedbana i nieumiejętnie zaaranżowana przestrzeń w tym niewątpliwie „gorącym” punkcie sklepu nie tylko nie przyniesie oczekiwanych dochodów, ale źle wpłynie na ogólną estetykę sklepu. Co gorsza, może przyczynić się do pogorszenia samopoczucia oczekującego na obsługę klienta – a nie taki cel przyświeca temu miejscu.

Planując kampanię i projektując materiały POS, pamiętajmy o końcowym odbiorcy, ale przede wszystkim zadbajmy o dobrze zaprojektowane i zatowarowane materiały, które w okolicy kas szczególnie zwracają uwagę. Złota strefa to dobre miejsce na zapadnięcie w pamięć kupującego przed wyjściem ze sklepu. Na pewno będzie o nas pamiętał. Postarajmy się, aby dobrze nas zapamiętał!

Skorzystaj z szeregu możliwości jakie dają materiały POS. Chętnie doradzimy. Pamiętaj, że jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Skontaktuj się z nami już dziś! biuro@posperita.pl

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI