STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

O kurczaki! Czyli wielkanocne POS-owe zwyczaje

dodano: 2016-03-22, autor: Ewa Studniarek
materiały wspierające sprzedaż
UDOSTĘPNIJ

Święta wielkanocne to – tuż obok Bożego Narodzenia – najlepszy okres dla handlu detalicznego. W sklepowych alejkach aż roi się od klientów, a kolejki do kas wydłużają się tym bardziej, im mniej dni pozostaje do świąt. Wielkanoc już tuż tuż, dlatego to ostatni moment, by pomyśleć o świątecznych promocjach i uzupełnić sklepową ekspozycję, dobierając odpowiedni asortyment oraz materiały wspierające sprzedaż.

 

Święta Wielkiejnocy wielu konsumentom kojarzą się nie tylko z ważnymi przeżyciami duchowymi, ale także z nadejściem wiosny. Dlatego projektując świąteczny wystrój sklepu, czy też poszczególne materiały reklamowe, warto postawić na optymistyczne, wiosenne barwy, które pozytywnie wpłyną na nastrój znużonych jesienno-zimową aurą konsumentów. Rozweselmy ich za pomocą świątecznych kształtów i motywów. Wprowadźmy w odświętny nastrój. Doskonale sprawdzą się przy tym odcienie żółci i zieleni. Te kolory nie tylko kojarzą się z wielkanocnym okresem, ale też z wiosną i budzącą się do życia przyrodą. Warto także postawić na tradycyjne motywy – baranki, kurczaczki, zajączki, czy pisanki. Mogą one w ciekawy sposób zdobić nie tylko materiały wspierające sprzedaż, takie jak klasyczne kartonowe displaye czy kosze albo całe wyspy, ale mogą przybierać kształty nawiązujące do tego okresu. Stand w kształcie pisanki, czy zająca w mega formacie na pewno przyciągnie uwagę, wywoła uśmiech. Tak samo jak shelfstoppery w kształcie zajączków wyglądających zza regału mogą stanowić subtelny element świątecznej dekoracji.

 

wielkanocne materiały POS

 

Świątecznie opakowane

Opakowania słodkości czy innych produktów, opatrzone wielkanocnymi motywami cieszą oko klientów i przypominają o zbliżającym się radosnym czasie. Warto dodatkowo wyeksponować tego typu towary, dobierając odpowiednie materiały wspierające sprzedaż. Na tematycznych ekspozytorach warto umieścić dodatkowo produkty w „świątecznych” opakowaniach albo owinąć je owijką paletową z korespondującym motywem. Wówczas taka ekspozycja sprawi wrażenie pełnej i przemyślanej. Święta te obfitują w słodkości dlatego każdy rodzaj słodyczy - czekolada, baranki czy jajka możemy umieścić na stojakach w różnych miejscach w sklepie, pamiętając również o strefie przy kasach. Należy jednak pamiętać o tym, by umieszczone w przestrzeni sklepowej, w żaden sposób nie ograniczały swobody kupującego. Równie istotne, co dobór odpowiednich materiałów reklamowych jest to, by konsument miał świadomość, że w danym sklepie może liczyć na duży wybór artykułów. Koniecznie należy zatem zadbać, by na półkach nie zabrakło popularnych w tym czasie produktów. Warto przy tym ułatwić zakup takich towarów i posłużyć się zasadą cross-merchandisingu, czyli tak zaprojektować przestrzeń na półce, by obok siebie znalazły się produkty, które wzajemnie się uzupełniają. Proszki do pieczenia powinny zatem znaleźć się obok mąki, słoiki z majonezem niedaleko półek z  jajkami, czy chrzan w sąsiedztwie żurku.

Kurczaki, zające, jaja i POS-y

Są w ciągu roku kalendarzowego takie gorące dni, kiedy zarówno producenci, jak i sprzedawcy ze zdwojoną siłą promują jeszcze więcej i intensywniej. Nierzadko wówczas, przy zwiększonych działaniach promocyjnych konkurencji, to właśnie materiały wspierające sprzedaż mogą stanowić SOS dla naszych produktów i wpłynąć na lepszą sprzedaż.

W przypadku planowania świątecznej ekspozycji należy zatem pamiętać o powiedzeniu „od przybytku głowa nie boli”. Odrobina rozpusty tu nie zaszkodzi, a displaye, hangery, wielkanocne wyspy na środku sklepu, czy nawet zbiorcze opakowania z wielkanocną grafiką z pewnością pozytywnie wpłyną na decyzje naszych shopperów.

displaye wielkanoc

Przy obecnych zwyczajach zakupowych i przy wielu wyborach dokonywanych w samym miejscu zakupu, materiały wspierające sprzedaż są niezbędne przy wyborze marki, po którą sięgnie klient. Dzięki nim, podświadomie podąża w „naszym” kierunku, a umiejętnie dobierając różnorodne rozwiązania, pozwolimy klientowi nacieszyć się radosnym oczekiwaniem.

My w tym miejscu, korzystając z okazji, składamy wszystkim naszym czytelnikom życzenia radosnych Świąt Wielkiejnocy oraz kolejnych miesięcy pełnych optymizmu!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI