STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Kijem Wisły nie zawrócisz, czyli o nowinkach technologicznych

dodano: 2016-08-10, autor: Michał Fijałkowski
materiały reklamowe
UDOSTĘPNIJ

Filmy science-fiction chętnie roztaczają przed widzami kolorową wizję fantastycznej przyszłości, w której ludzie w codziennym życiu korzystają z coraz to nowych osiągnięć techniki. Innowacje technologiczne, choć nie tak zaawansowane jak w filmowej fikcji, szturmem wdzierają się także na rynek hipermarketów, którego nieodłączną część stanowią materiały reklamowe. Jaka je zatem czeka przyszłość?

 

Z rynkowych prognoz wynika, że z jednej strony marki nadal wykorzystywać będą klasyczne materiały reklamowe, a z drugiej strony rośnie też popularność technologii, którą coraz więcej marek integrować będzie z dotychczas stosowanymi materiałami. To trend, który nie tylko się utrzyma, ale będzie postępował. W jakie środki warto zatem zainwestować, by przyciągnąć zainteresowanie klientów i zwiększać obroty? Posłużmy się badaniami Martina Lindstroma, światowej sławy eksperta ds. brandingu i neuromarketingu. Uważa on, że lojalność klienta wobec marki wzrasta nawet o 30 proc., jeśli przekaz zaangażuje więcej niż jeden jego zmysł. Jeżeli zaangażuje trzy – lojalność może wzrosnąć aż nawet do 70 proc. Można zatem powiedzieć, że warto inwestować w materiały, które nie tylko przyciągają wzrok konsumentów, ale zaangażują też inne zmysły, takie jak słuch, dotyk czy węch. Ciekawym trendem dotyczącym tych kwestii, który ostatnimi czasy nabiera wiatru w żagle, są materiały reklamowe wykorzystujące tzw. rozszerzoną rzeczywistość (ang. augmented reality). Wystarczy prosta aplikacja na telefon, by np. materiał eksponujący produkt ożył na ekranie naszego smartfona. Takie rozwiązanie umożliwia dostarczenie klientom znacznie większej ilości informacji, niż w przypadku standardowych form promocji w miejscu sprzedaży. Stwarza także dodatkowe możliwości marketingowe, np. poprzez storytelling czy reklamy video, które mogą wyświetlać się na ekranie telefonu konsumenta po uruchomieniu aplikacji i zeskanowaniu odpowiedniego kodu umieszczonego na produkcie czy displayu.

 

POS-taw na technologię!

Co jeszcze zdobywa popularność jeśli chodzi o materiały reklamowe? Z pewnością rosnąć będzie znaczenie elektroniki. W nielicznych sklepach i centrach handlowych pojawiają się rozwiązania w formie cyfrowej. W siłę rosną także zaawansowane technologicznie infokioski (czyli materiały POS składające się z komputera i ekranu dotykowego), shop-in-shopy (spójne instalacje POS gromadzące w jednym miejscu całą kategorię produktów), POS TV, czy reklamy typu digital signage. Wprowadzanie takich rozwiązań na polski rynek stanowi jednak pewną barierę. Wiele firm twierdzi bowiem, że inwestycja w tak zaawansowane, a co za tym idzie, także znacznie droższe od tradycyjnych, materiały reklamowe jest ryzykowna. Tymczasem u naszych zachodnich sąsiadów cyfrowe nośniki i zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w projektowaniu np. POS-ów są coraz powszechniej wykorzystywane. Biorąc pod uwagę rozwój technologiczny i świadomość, że bez niego nie potrafilibyśmy już funkcjonować, jest to niewątpliwie pole do popisu na naszym podwórku. Marki, które zdecydują się na takie rozwiązania, z czasem, będą hen do przodu przed swoją konkurencją. Materiały reklamowe „przyszłości”, także dzięki zabiegom precyzyjnego trafiania do konkretnego klienta, a nie anonimowej masy, dają możliwość odzyskania lojalności wśród konsumentów, którzy dziś tak chętnie skaczą z kwiatka na kwiatek.

Przyszłość puka do drzwi…

Po przeanalizowaniu prognoz rynkowych, można wysnuć wniosek, że w najlepszym interesie zarówno sprzedawców, jak i producentów, leży inwestowanie w interaktywne, atrakcyjne i zaawansowane technologicznie materiały reklamowe. Warto zatem pomyśleć jak wykorzystać już sprawdzone materiały POS, tj. np. klasyczne standy, czy inne formy reklamy przy inwestowaniu w nowe rozwiązania. Przy umiejętnym połączeniu klasyki z nowoczesnością można bowiem stworzyć fantastyczną kampanię marketingową, której koszty wcale nie muszą nadszarpnąć naszego budżetu.

O trendach technologicznych czytaj też tu: http://blog.posperita.pl/2588-skuteczna-interakcja-z-klientem-a-trendy-w-sprzedazy



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI