STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Materiały POS w polu widzenia. Rywalizuj z głową!

dodano: 2016-05-13, autor: Ewa Studniarek
displaye
UDOSTĘPNIJ

W świecie pełnym marketingowej rywalizacji, firmy coraz bardziej muszą się starać, żeby znaleźć metody, które wyróżnią ich z tłumu. Oczywiście wydawanie dużych pieniędzy na poinformowanie klienta za pomocą reklamy o istnieniu danego towaru, na pewno da swoje efekty. Jednak to, co ostatecznie przekonuje konsumenta do kupna produktu, to odpowiednio przygotowane materiały point-of-sale. To właśnie ten typ promocji i reklamy naprawdę się liczy, ponieważ znajduje się tam, gdzie klient dokonuje zakupu, czyli w miejscu sprzedaży.

Zanim zdecydujemy się na komplet materiałów POS, które sprawią, że sprzedaż naszego produktu wzrośnie, warto się chwilę zastanowić. Musimy koniecznie wziąć pod uwagę fakt, jakiej natury jest nasz towar i które POS-y będą najodpowiedniejsze. W zależności od rozmachu kampanii, w celu optymalnego wykorzystania budżetu, należy wziąć pod uwagę różne technologie druku. Tu warto poradzić się doświadczonego producenta POS, który doradzi, która technologia będzie najbardziej efektywna kosztowo. Kiedy np. zastosować druk offsetowy, a kiedy cyfrowy. Mając określony budżet producent pomoże dobrać wachlarz materiałów, tak aby zainwestowane środki w ten rodzaj reklamy szybko się zwróciły.

Dzisiaj przeanalizujemy trzy grupy materiałów wspierających sprzedaż, które stanowią kategorie w świecie POS. Są niejako kreacjami, przy których małe POS-iki tj. wobblery, shelflinery, czy cenówki przycięte do kształtu stanowią niejako tylko biżuterię.

Samodzielne displaye

Displaye, które nie potrzebują żadnego dodatkowego wsparcia w postaci innych materiałów, podstawek, lad czy półek, określane displayami wolnostojącymi. Jest to najczęściej spotykany typ materiałów POS. Są one wygodne, ponieważ możemy je umieścić dokładnie tam, gdzie chcemy, o ile tylko mamy do dyspozycji wynegocjowany kawałek podłogi. Displaye tego typu są zazwyczaj również bardzo łatwe w montażu. Takie ekspozytory mogą dobrze zaprezentować każdy rodzaj produktu, bez względu na jego rozmiar czy kształt. I co najważniejsze – pozostawiają bardzo duże pole do popisu dla grafików i designerów. Wolnostojące displaye są zazwyczaj dość spore, dlatego też mamy dużą płaszczyznę do zagospodarowania przy pomocy grafik, toperów, sloganów, lamp LED, sensorów ruchu, ekranów czy innych elementów.

 

 

POS na ladzie

Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, czym są displaye naladowe, ponieważ ich nazwa mówi sama za siebie. Są to materiały, których zadaniem jest zwrócenie szczególnej uwagi klienta na okolice kasy, ladę, czyli ostateczne miejsce sprzedaży produktu. Tego typu ekspozytory najlepiej prezentują małe akcesoria czy towary, których raczej nie umieszcza się na liście zakupowej. Właśnie przy kasie lub stojąc w kolejce w markecie np. po sery, czy wędlinę na wagę, najczęściej dokonuje się zakupów spontanicznych, chwytając to, co akurat w ostatniej chwili zwróci naszą uwagę. Displaye naladowe świetnie sprawdzą się w przypadku produktów takich jak gumy do żucia, cukierki, batoniki, kabanosy, baterie, balsamy do ust, drobne zabawki, czy upominki.

POS-owe drogowskazy

Wielu producentów ciągle zastanawia się, w jaki sposób wyróżnić produkt z tłumu podobnych, umieszczonych w sąsiedztwie towarów. W tym celu pomocne są właśnie materiały POS, które wskazują drogę, nawigują właśnie „do nas”. Mogą być to duże naklejki podłogowe lub shelfstoppery na regale. Human standy również wskażą, w którym kierunku powinien poruszać się klient, a hangery nad alejką podniosą jego wzrok. Możliwości jest wiele. Znakowanie POS to bardzo efektywna metoda przyciągnięcia uwagi klienta. Największą jej zaletą jest fakt, że materiały te mogą być stosowane przy każdego rodzaju produkcie, a nawet usłudze. Również bez znaczenia jest, czy znajdujemy się w supermarkecie, w sklepie branżowym, czy usługowym. POS-y tego typu dają również szerokie pole do popisu dla personalizacji całej kampanii POS.

POS-owe drogowskazy

Wielu producentów pewnie zastanawia się, w jaki sposób wyróżnić właśnie ich towar z tłumu podobnych umieszczonych na sklepowych półkach. W tym celu niezwykle pomocne są materiały POS, które wskazują drogę do produktu. Mogą być to ogromne naklejki podłogowe lub niewielkie strzałki naklejone na regale. Mogą to być również human standy wskazujące, w którym kierunku powinien poruszać się klient. Możliwości jest wiele. Znakowanie POS to najbardziej efektywna metoda przyciągnięcia uwagi klienta. Największa zaletą tego typu materiałów POS jest fakt, że mogą one być stosowane przy każdym rodzaju produktów. Również bez znaczenia jest, czy znajdujemy się w supermarkecie, czy w sklepie branżowym. Displaye tego typu dają również szerokie pole do popisu dla personalizacji całej kampanii POS.

 

 

Jak widzicie, metod na wyróżnienie produktu jest wiele, a najlepsze w tym celu są oczywiście materiały wspierające sprzedaż. Pamiętajmy jednak, żeby aby kampania POS mogła być efektywna, to musi być spójna. Nie można zapomnieć również, że co za dużo to nie zdrowo. Czasem możemy wydać na displaye bardzo dużo pieniędzy, a będą one zupełnie nieefektywne. Dlatego też warto przeanalizować wiele aspektów, o których mówimy na tym blogu. Niedługo wracamy, nie przegapcie kolejnego posta!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI