STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Skuteczna interakcja z klientem, a trendy w sprzedaży

dodano: 2016-04-27, autor: Ewa Studniarek
trendy w sprzedaży
UDOSTĘPNIJ

O tym, że technologia zawładnęła dzisiejszym światem nikomu raczej nie trzeba przypominać. Częściej komunikujemy się ze sobą przy pomocy telefonu czy Internetu, niż rozmawiamy na żywo. Jesteśmy przyzwyczajeni do nowinek technologicznych, a nieustannie unowocześniane urządzenia i usługi nie są dla nas niczym nadzwyczajnym. Jak te zmiany sprawdzają się w handlu? Jak przekładają się na trendy w sprzedaży? Jak przyciągnąć do produktu tych, którzy z technologią są za pan brat? A jak zwabić tych, którzy w dalszym ciągu stawiają na osobiste interakcje? Przyjrzeliśmy się niektórym przykładom.

 

1. Połącz się z ludźmi i daj im coś, co podkreśli ich doświadczenie

Międzynarodowe firmy Diageo i ThinFilm zjednoczyły siły, aby stworzyć „inteligentną” butelkę. Wdrukowane w etykietę sensory wysyłają sygnał, kiedy opakowanie jest otwierane, W tym momencie konsument otrzymuje personalizowaną wiadomość na smartfona, która trafia do niego dzięki technologii NFC. W ten sposób tworzą się nowe doświadczenia. Podobnie displaye, ekspozytory czy inne materiały POS mogą być wyposażone w takie sensory wysyłające do klientów informacje np. na temat produktu. To zdecydowanie hit jeśli chodzi o trendy w sprzedaży, coś bardziej urozmaiconego niż tradycyjne ulotki.

 

2. Stwórz zmysłowe doświadczenie angażujące dotyk

Producent whiskey, firma Jim Beam, zaprasza swoich klientów do nowej, wirtualnej rzeczywistości. Umieścił on w kilku barach zestawy Samsung Gear VR, które umożliwiają konsumentom przeniesienie się do zupełnie innego świata, w którym mogą podążać za Burbonem spływającym do beczki. Podawany jest im również papier nasączony whiskey, co zdecydowanie wzmacnia doświadczenie oraz angażuje nie tylko wzrok, ale również dotyk i węch. Może warto pomyśleć o materiałach POS, które reklamują np. perfumy. A co jak byśmy wyposażyli je w dodatkowy zapach w celu przyciągnięcia klienta? Pachnące displaye i ekspozytory – czemu nie?

 

3. Wykorzystaj miejsce i trendy w sprzedaży, w tym  POS-y, do stwarzania interakcji w nowym czasie i przestrzeni

Firma Peak Performance stworzyła wirtualne miejsce sprzedaży w swoich zewnętrznych lokalizacjach. Ich najbardziej przyciągającym elementem są zapierające dech w piersiach widoki. W wybranych miejscach klienci mogą podejść nawet o świcie i przy pomocy ich telefonów komórkowych zamawiać konkretne produkty, widząc je. Również displaye mogą wykorzystywać mobilne technologie. Specjalne aplikacje mogą pozwalać na zamawianie produktów oraz uzyskiwanie informacji na ich temat.

4. Aktywuj sprzedaż w społecznych interakcjach

W Nowym Jorku firma OnePiece stworzyła sklep pop-up, w którym klienci dostawali zniżkę w wysokości 1$ za każdego śledzącego ich w mediach społecznościowych. Konsumenci w miejscu sprzedaży łączyli się ze swoimi kontami i mogli dostać nawet 500 $ ze względu na liczbę śledzących na Facebooku czy Instagramie. Mogli również dodatkowo zarobić 20 $, kiedy używali w swoich postach hashtagu #SocialCurrency. Również materiały wspierające sprzedaż mogą wykorzystywać media społecznościowe np. poprzez umieszczanie na nich kodów QR, które zeskanowane przekierowują do konkursów odbywających się za pośrednictwem internetowych platform socjalnych.

5. Stwórz społeczną płaszczyznę, by zbudować długotrwałe relacje z klientami

Przedsiębiorstwo Uniqlo zbudowała filię kawiarni Starbucks z sofami, krzesłami i iPadami w ich sklepie w środkowym Manhattanie. Nie zatrzymali się jednak tylko na tym. Rozpoczęli współpracę z Muzeum Sztuki Nowoczesnej, oferując do kupienia ponad 200 artykułów z elementami dzieł znanych artystów. Wszystkie z nich wyeksponowane były w pięknych ramkach. Wykorzystano do tego również materiały POS i liczne displaye.

Jak widać, świat wirtualny zawładną również światem POS. Największe międzynarodowe firmy integrują swoje displaye i ekspozytory z sensorami, aplikacjami i innymi nowinkami budującymi interakcję z klientem.

Cieszymy się, że również możemy uczestniczyć w takich doświadczeniach naszych klientów. A jeśli chodzi o technologiczne trendy w sprzedaży, zachęcamy do wykorzystywania możliwości jakie dają materiały POS i współczesna technologia. My do tego tematu na pewno wrócimy.

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI