STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Jak zwiększyć skuteczność marketingu handlowego w miejscu sprzedaży?

dodano: 2016-06-08, autor: Michał Fijałkowski
marketing handlowy
UDOSTĘPNIJ

Marketing handlowy to temat-rzeka. Dla wielu branż to działalność o wiele bardziej istotna niż tradycyjna reklama. Przypomnijmy jakie daje możliwości, by zaprojektowana przestrzeń sklepowa i materiały wspierające sprzedaż cieszyły oczy klientów i zachęcały ich do zakupów.

Z kilku aspektów jakie obejmuje marketing handlowy (Distribution, Display, Promotion and Price), dziś przyjrzyjmy się prezentacji i komunikacji w miejscu sprzedaży. To tu narzędzia BTL, takie jak materiały POS diametralnie zyskują na znaczeniu, a marketing handlowy pełni ważną rolę, poprzez chociażby optymalne wykorzystanie potencjału miejsca sprzedaży. Odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni sklepowej jest niezwykle istotne zwłaszcza dla branży FMCG. Odgrywa ono również istotną rolę w przypadku sklepów z odzieżą, księgarni czy drogerii. Istotny jest tu nie tylko właściwy wybór materiałów POS, ale także rozsądne ich rozmieszczenie oraz odpowiednie ułożenie towarów na półce. Należy też pamiętać o dostosowaniu miejsca i czasu do trwania promocji.

 

Zaproś do środka

Marketing handlowy to też aktywizowanie sprzedaży zanim klient wejdzie do środka. Zacznij od zwabienia potencjalnych klientów do sklepu. Wykorzystaj przy tym nośniki reklamowe na zewnątrz punktu sprzedaży, tj. bilbordy w okolicy sklepu, standy, potykacze, wyklejanie witryn, czy drzwi, reklamę na wózkach sklepowych albo wiatach parkingowych. Już na wejściu, nawet niezdecydowany klient, uda się w podróż po sklepie ze świadomością naszej marki.

Podaj na tacy

Wśród licznych konkurencyjnych produktów, musimy zadbać o łatwe dotarcie do naszych przetworów, farb, kosmetyków, czy płyt DVD. Już od otwarcia drzwi sklepowych,  możemy skutecznie prowadzić naszego klienta. Do dyspozycji mamy np. naklejki podłogowe, hangery  - z naszą grafika i logo, zapadającą w pamięć, shelfstopery utrwalające markę w świadomości, czy efektywne displaye eksponujące nasze produkty poza półką sklepową.

 

 

Zadbaj o ekspozycję

Zadbajmy zarówno o standardową ekspozycję na półce, jak również o wszelkiego rodzaju ekspozycje promocyjne i dodatkowe, aż po niezbędne materiały wspierające sprzedaż (POS).

Pamiętajmy, że chaos na półce to jeden z najczęściej popełnianych błędów podczas projektowania przestrzeni sklepowej. Wbrew pozorom wcale nie chodzi tu o typowy bałagan – raczej o brak myśli przewodniej w kwestii ułożenia produktów na półce, nieczytelną ekspozycję czy zbyt dużą ilość niewielkich materiałów POS, takich jak wobblery kołyszące się niemal przy każdym produkcie. Wówczas klient może dostać oczopląsu i gubi się wśród promocji. Dlatego lepiej wykorzystać większe, skuteczniejsze POS-y, które nas zdecydowanie wyróżnią, w tym np. standy wielkoformatowe wydruki z ciekawa grafiką albo owijki paletowe, które widać z daleka.

Pilnuj dobrego miejsca

Nieoczekiwana zmiana miejsca, to często zmora osób odpowiedzialnych za trade marketing. To proceder, który często można zaobserwować w wielkopowierzchniowych sklepach. Polega na zbyt częstych zmianach ekspozycji: układu półek, zmiany miejsca kategorii, a przede wszystkim ułożenia produktów na półkach. O ile w przypadku materiałów POS jest to normalne i zazwyczaj wiąże się z terminem zakończenia danej akcji promocyjnej, o tyle w przypadku regularnej ekspozycji na półkach już niekoniecznie.  Klienci szczerze nie cierpią chwili, gdy przyzwyczajeni idą po pieczywo, a na miejscu znajdują… półki z warzywami. Żeby kupić to, po co przyszli, muszą ponownie „zwiedzić” cały sklep. Taka wycieczka potrafi skutecznie zniechęcić do dalszych zakupów. Musimy pamiętać o tych rotacjach. W takim wypadku, bardzo dobrym rozwiązaniem są materiały POS, takie jak chociażby stojaki, które można zatowarować i ustawić w wybranym miejscu. Wówczas, niezależnie od "rewolucji" na regałach i reorganizacji, produkty nasze będą zawsze widoczne.

Od przybytku głowa nie boli

Kolorowe monitory, apetyczne zapachy, kojąca muzyka, a do tego przyciągające wzrok efektowne, tekturowe standy, czy kosze zasypowe, do których łatwo można sięgnąć, to skuteczne rozwiązania, które winien uwzględniać trade marketing.

Materiały wspierające sprzedaż to elementy skutecznie przyciągające uwagę konsumenta. Są niezbędne w każdym, nawet małym sklepie. Należy jednak dobierać je z głową i umieszczać w odpowiednich do tego miejscach. Klient, do którego będzie docierać wiele różnych bodźców jednocześnie (muzyka, zapachy, reklamy video, wobblery, rozdawane ulotki itp.) może poczuć się osaczony.

Wyeliminowanie błędów i wykorzystanie szans na wybór właśnie naszego produktu przez klientów to nie lada wyzwanie. Jednak nie niemożliwe do sprostania. Dobrze prowadzony marketing handlowy znacząco zwiększy komfort klientów podczas zakupów, co w prosty sposób przełoży się na ich lojalność, dobry humor i… chęć sięgnięcia do portfela. Pozwoli wyróżnić się nie tylko dzięki ofercie, ale także dzięki odpowiedniej nawigacji, uporządkowanej komunikacji i zastosowaniu sprawdzonych i skutecznych materiałów reklamowych.                

         Tu wybierz najlepsze dla siebie rozwiązania POS!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI