STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Słodki i impulsywny - gotowy do schrupania przyjaciel kobiety

dodano: 2016-04-15, autor: Michał Fijałkowski
displaye
UDOSTĘPNIJ

O tym, że słodycze często bywają najlepszymi przyjaciółmi kobiety (prawie tak samo, jak diamenty), każdy dobrze wie. Internet pełen jest grafik z zabawnymi tekstami, jak np. „czekolada nie pyta, czekolada rozumie”. Płeć piękna na zakup produktów słodkich decyduje się bardzo często. Jednak przecież nie tylko kobiety kupują słodycze. Co sprawia, że klient decyduje się na zakup właśnie tych, a nie innych ciasteczek? Rozwiązanie jest bardzo proste. Przyczyną powstania impulsu decydującego o dokonaniu wyboru jest efektywny merchandising i wszechobecne materiały POS. Tylko które wybrać?

Zarówno doświadczenia klientów jak i nasze obserwacje zdecydowanie wskazują na zasadność wykorzystywania materiałów POS przy sprzedaży słodyczy, w tym ciastek. Potwierdzają to badania, przeprowadzone przez organizację POPAI, która pod koniec grudnia 2015 roku opublikowała badania na temat ekspozycji ciasteczek w sklepach oraz tego, jakie materiały POS powinny zostać wykorzystane do ich prezentacji. A wyniki są dość zaskakujące. Displaye w przypadku ciastek są niezawodnym rozwiązaniem. W sklepach spożywczych chrupiące i kruche słodkości kupowane są dwa i pół raza częściej, jeśli eksponuje je display lub tekturowy ekspozytor, aniżeli umieszczone byłyby na regałach i półkach wzdłuż alejek. Analogicznie – w hipermarketach, których oferta wykracza poza produkty jedynie spożywcze, ciastka umieszczone na POS-ach nabywane są dwa razy częściej. Różnicę widać gołym okiem. Według badań, wzrost sprzedaży ciasteczek zarówno w sklepach spożywczych, jak i wielobranżowych, zawdzięczamy wykorzystaniu odpowiednich typów materiałów POS. Dokładniej – w sklepach spożywczych są to displaye i ekspozytory umieszczone bezpośrednio na podłodze, a w hipermarketach są to POS-y typu gondola end, czyli umieszczone na końcach, tzw. szczytach alejek sklepowych.  

Słodki impuls

Ekspozytory i POS-y jako sposób na ekspozycję ciasteczek jest efektywny, zarówno w przypadku hipermarketów,    jednobranżowych sklepów spożywczych. W szczególności zwiększona zostaje liczba zakupów impulsywnych. Najbardziej widoczne jest to właśnie w sklepach wielobranżowych – gdy ciastka nie były specjalnie eksponowane, liczba nieplanowanych zakupów wynosiła 76 proc. Słodkości umieszczone na materiałach POS powodują wzrost procentowy zakupów pod wpływem impulsu aż do 94 proc. Wniosek z tego prosty – displaye i ekspozytory są niezbędne w hipermarketach. Oczywiście przy sprzedaży ciastek można zastosować jeszcze inne materiały POS, które urozmaicą ofertę– można dodać do nich shelfstoppery, shelflinery z ciekawie graficznie zaprezentowanymi cenówkami, hangery z logo producenta w okolicy  produktów, czy naklejki w kształcie ciastek.

 

Ciasteczkowa ekspozycja

Displaye świetnie sprawdzają się również w przypadku nowych marek słodyczy. Stojaki i inne POS-y są w tym przypadku dobrym rozwiązaniem szczególnie dlatego, że w gąszczu najróżniejszych marek klient może przeoczyć nowe produkty. Bardziej jego wzrok przyciągną te, które już zna. Dlatego też warto przyciągnąć jego uwagę do nowości i zwiększyć świadomość marki. Nic nie zrobi tego lepiej, niż displaye ustawione na szczytach alejek. Materiały POS z nowymi markami świetnie sprawdzają się zarówno w hipermarketach, jak i w sklepach spożywczych. W tych pierwszych dają jednak widocznie lepsze efekty. W sklepach jednobranżowych ciekawe efekty daje również umieszczanie ciastek na POS-ach w towarzystwie produktów podobnych, np. razem z krakersami czy słonymi przekąskami. W ten sposób również możemy zwiększyć ich sprzedaż.

Jak widać, displaye, stojaki, kosze zasypowe świetnie nadają się do ekspozycji chrupiących słodkości, zarówno w hipermarketach, jak i w sklepach spożywczych. Warto więc postawić na materiały POS, zarówno kiedy chcemy wyeksponować dobrze znane już na rynku marki, jak i te, które dopiero się na nim odnajdują. Warto podążać więc za popytem i trendami!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI