STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

O merchandisingu i sposobach prezentacji oferty

dodano: 2016-02-24, autor: Michał Fijałkowski
wspierające sprzedaż
UDOSTĘPNIJ

Czasy, kiedy półki sklepowe świeciły pustkami, a o displayach i innych POS-ach można było pomarzyć, mamy już dawno za sobą. Dziś to produkt musi walczyć o klienta, a nie na odwrót. Konsument, który wchodzi do sklepu, zasypywany jest wieloma towarami. Dlatego też nieustannie szukamy sposobów wpływania na jego decyzje zakupowe poprzez m.in. aranżację powierzchni sklepowej i prezentację produktów. Architektura samego sklepu i materiały wspierające sprzedaż powinny tak „mówić” do klienta, aby angażować nie tylko jego wzrok, ale również inne zmysły.

 

Umiejętne działania merchandisingowe to taka komunikacja z konsumentem w miejscu sprzedaży, która powinna prowadzić do zakupu. To m.in. sposób umieszczania materiałów POS, czy produktów tak, aby skupiały uwagę klienta i wpływały na zwiększenie wartości danej marki w jego oczach. To celowe zabiegi wpływające na podświadomość. Główną rolę w skutecznym zaprezentowaniu produktów pełnią właśnie elementy wyposażenia sklepu. Klasyczne stojaki z półkami, czy standy  z ulotkami o produkcie, naklejki wielkoformatowe na podłodze, krawaty, dyspensery w alejkach sklepowych, kosze zasypowe, headery, backlighty – wszystkie te środki wspierające sprzedaż mają sprawić, że wartość koszyka zakupowego klienta się zwiększy. Na skuteczny merchandising składają się bodźce, które spowodują, że konsument wejdzie do sklepu i kupi nie tylko to, po co przyszedł. Zadaniem tej dziedziny marketingu jest wykorzystywanie środków POS w celu pozyskania nowych klientów, jak również w celu zadbania o tych stałych i troska o to, aby pozostali nimi jak najdłużej. Tu niezwykle ważna jest kontrola nad umieszczaniem materiałów POS w określonych miejscach w sklepie i świadomość, że taka kontrola nad tym co dzieje się z określonymi POS-ami w sklepach jest możliwa! Wówczas korzyści będą znaczące i rzeczywiste.

branding półki

Pamiętajmy też, że nic tak nie przyciągnie konsumenta, jak wyróżniające się szafy reklamowe pełne produktów, shelfstopery blokujące produkty na półce, kiwające wobblery czy kolorowe hangery przyczepione do sufitu. Podobne praktyki marketingowe stosowane są zarówno przez ogromne sieci handlowe, jak i przez mniejsze sklepy lub takie z wybranym asortymentem.

Materiały POS jako drogowskazy

Planując kampanię POS i ekspozycję produktu, należy wziąć pod uwagę to, gdzie położony jest sklep oraz jak wiele powierzchni się przed nim znajduje – czy jest to otwarta przestrzeń, czy np. galeria handlowa z wąskim pasażem. Wiedząc jaką powierzchnię mamy do dyspozycji, możemy rozważyć różne możliwości reklamy. W obu przypadkach dobrym pomysłem jest wykorzystanie narzędzia, jakim jest np. druk na folii. Środkiem przyciągającym wzrok są zarówno duże naklejki podłogowe, jak i te mniejsze, nawigacyjne - wskazujące drogę, którą klient musi pokonać, aby dotrzeć do sklepu.

 

naklejki podłogowe

 

W przypadku gdy miejsce sprzedaży otacza otwarta przestrzeń, warto pomyśleć o bramach, potykaczach, hangerach. Materiały POS wewnątrz sklepu powinny sprawić, że klient przejdzie obok jak największej liczby półek. Środki wspierające sprzedaż mają pełnić rolę drogowskazów, które poprowadzą kupujących, wskazując im kierunek, w jakim powinni się poruszać. Nie wolno jednak zapomnieć o tym, że wszelkie działania mające na celu wpłynięcie na aktywność klienta muszą być subtelne, ponieważ współczesny shopper to jednostka niezwykle wyczulona na wszelkie próby manipulowania jego zachowaniem. We wszystkich działaniach marketingowych należy zatem zachować umiar, bo – choć od przybytku głowa nie boli – co za dużo, to niezdrowo. W jednym z wcześniejszych postów pisaliśmy o nawykach i typach klientów.

W kolejnym poście powrócimy do tematu merchandisingu. Opowiemy, dlaczego ważne jest miejsce, w którym umieszczamy materiały wspierające sprzedaż oraz jak zachować zdrowy rozsądek w planowaniu kampanii POS. Bądźcie z nami!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI