STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Jak dziury w serze. Materiały POS z folii OWV.

dodano: 2016-01-14, autor: Ewa Studniarek
folia OWV
UDOSTĘPNIJ

Reklama jest wszechobecna. Gdzie się nie obrócimy, widzimy różnego rodzaju materiały POS, displaye, potykacze, bannery, billboardy, oklejone podłogi i ściany. Coraz częściej również okna w bankach, aptekach, sklepach, a nawet tramwajach i autobusach służą jako powierzchnia reklamowa. Zazwyczaj w tym celu wykorzystuje się folię OWV (ang. one way vision).

Ten monomerowy materiał to perforowana (dziurkowana) folia. Drobne, równomiernie rozłożone otworki dają efekt półprzepuszczalności światła, redukując jego dostęp o 50 %. Dzięki temu, wewnątrz pomieszczeń czy pojazdów, których okna oklejone są grafikami nadrukowanymi na tę folię, nie jest zupełnie ciemno. Jednocześnie dziurki pozwalają na spoglądanie „przez okno”, co często robią pasażerowie środków komunikacji miejskiej. Nadrukowana na materiał reklama widoczna jest jedynie z zewnętrznej strony. Tego rodzaju materiały wspierające sprzedaż znajdują bardzo szerokie zastosowanie dzięki niezwykle łatwemu montażowi.

 

Materiał POS nadrukowany na folię OWV widoczny jest jedynie od zewnątrz. Tworzywo przepuszcza do pomieszczenia ok. 50% światła.

Okno na marketing

Oklejenie okna grafiką na folii OWV jest niezwykle łatwe. Aby jednak tego typu materiał POS mógł być wykorzystywany jak najdłużej i był trwały, trzeba odpowiednio go przygotować. Należy wziąć pod uwagę kilka istotnych szczegółów. Grafika może być przygotowywana "na ostro" albo ze spadami, ale najważniejsze jest zachowanie pola bezpiecznego, w którym blisko krawędzi chcemy zamieścić elementy przekazu, takie jak np. logo, nazwa firmy, czy adres strony internetowej, ponieważ mogą one zostać ucięte. Folia OWV, tak jak każde tworzywo monomerowe, jest materiałem elastycznym, dlatego też może kurczyć się lub rozciągać, na co trzeba uważać podczas przyklejania jej na okno. Grafika na folię nanoszona jest przy pomocy druku solwentowego lub lateksowego, dlatego też warto pamiętać również o tym, że zanim umieścimy materiał na oknie, to najpierw musi odparować nadmiar tuszu. Inaczej może on zniszczyć nadrukowane elementy reklamowe. Sama aplikacja jest niezwykle prosta. Zanim jednak zabierzemy się do naklejania, trzeba odpowiednio przygotować podłoże, a więc… po prostu porządnie umyć szybę. Szczególnie ważne jest doczyszczenie jej przy krawędziach i uszczelkach, ponieważ to właśnie w tych miejscach folia OWV najszybciej może zacząć się odklejać. Oczywiście najlepiej, aby montowana była przez wyspecjalizowanych pracowników, ponieważ ze względu na specyfikę materiału można go w łatwy sposób przerwać lub uszkodzić. Należy również pamiętać o tym, że w przypadku tej folii powierzchnia klejenia jest mniejsza, niż w przypadku zwykłej folii. Kleić więc najlepiej wówczas na sucho. Dodatkowo, jeśli grafika nadrukowana na to tworzywo na być aplikowana na pojazdy, takie jak autobusy czy samochody, to warto ją jeszcze dodatkowo zalaminować, aby była odporniejsza na zmienne warunki pogodowe.

Jak widać, materiały wpierające sprzedaż wykonane na folii one-way-vision znajdują szerokie zastosowanie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zaciemniają one pomieszczenia oraz ograniczają widoczność. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na ten rodzaj materiału POS, warto zastanowić się, jakie ma on wady i jakie korzyści.

 

Wracamy już niedługo z kolejną dawką informacji ze świata POS! Bądźcie z nami!

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI