STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Masz 8 sekund. Materiały wspierające sprzedaż w witrynie sklepowej

dodano: 2016-01-27, autor: Ewa Studniarek
materiały wspierające sprzedaż
UDOSTĘPNIJ

Zimowy poranek. Nie marzysz o niczym bardziej, jak o tym, żeby napić się gorącej, aromatycznej kawy. Idziesz do pracy. Po drodze mijasz dwie kawiarnie. Witrynę Starbucks’a rozpoznajesz już z daleka, tej drugiej w ogóle nie kojarzysz. Którą z nich wybierzesz?

Zazwyczaj wybieramy to, co już znamy. Marki, które mijamy na każdym rogu i w każdej galerii handlowej. Wybieramy je, ponieważ wiemy, że inni też to lubią i spodziewamy się konkretnej jakości, mając duże prawdopodobieństwo, że raczej nic nas nie zaskoczy. Niezależne, „niesieciówkowe” kawiarnie czy sklepy mają, jak łatwo się domyślić, trudniej. Dlatego też muszą podejmować dodatkowe działania marketingowe. W tym celu mogą wykorzystać oczywiście materiały wspierające sprzedaż, również w witrynie sklepu.

Ekspozycje muszą być kreatywne. Standardowe materiały wspierające sprzedaż wykorzystane w niekonwencjonalny sposób z pewnością przyciągną wzrok konsumenta na dłużej.

Działanie na zmysły. Emocjonalne materiały wspierające sprzedaż

Jeśli komuś w dalszym ciągu wydaje się, że klienci decyzje zakupowe podejmują wyłącznie racjonalne i zdroworozsądkowo, to może być w dużym błędzie. Najważniejsze to zadziałać na zmysły klienta. Liczy się to szczególnie wtedy, kiedy marka dopiero wchodzi na rynek, nie jest jeszcze znana i musi zawalczyć o swoją pozycję i konsumentów. A najpierw trzeba ich w jakiś sposób przyciągnąć. Według wielu badań wystarczy 8 sekund, aby klient podjął decyzję o niezaplanowanym zakupie lub też wszedł do sklepu, do którego wchodzić nie zamierzał. 8 sekund wydaje się jedynie krótką chwilą, ale w tym czasie można wiele zdziałać. Właśnie witryna sklepowa i odpowiednie materiały wspierające sprzedaż mogą czynić cuda! Dlatego też warto przemyśleć, co umieścimy na wystawie, jakimi środkami POS zagospodarujemy przestrzeń, którą mamy do dyspozycji. Jeśli chodzi o design, można wybrać wiele dróg. Można postawić na klasykę i stworzyć swoją wystawę przy pomocy samych naklejek oraz wykorzystać pojedyncze displaye i ułożyć na nich kilka sprzedawanych produktów. Nie trzeba przepłacać. Można całą witrynę zaaranżować w tekturze imitującej różne produkty. Można wykorzystać materiały spienione, zadrukować i przyciąć do kształtu, a następnie ciekawie zaaranżować.

Znakomity przykład efektownej witryny. Imitacja regału i książek. Wszystko wykonane z kartonu i tektury.              

 

Można postawić na kolory, bo – jak wiadomo – to, co jaskrawe i wyraziste, szybko przyciąga wzrok. Ważne, żeby wystawa zwracała uwagę, bo inaczej potencjalny klient przejdzie koło niej obojętnie. Warto podejść do tego zadania kreatywnie, ponieważ sklepów odzieżowych, w witrynach których stoją tylko wystrojone manekiny, jest pełno. Nie można zapominać o tym, że witryny sklepowe muszą być zmieniane. Oczywiście nie za często, żeby klient miał czas się przyzwyczaić, ale na tyle często, żeby nie przywyknął do nich aż za bardzo, bo wtedy przestanie zwracać na dany sklep, bank czy kawiarnię uwagę. Po raz kolejny konieczne jest przyciągnięcie uwagi. Świetnie w tym celu sprawdzą się naklejki, na których możemy poinformować o nowościach. A takie materiały POS można umieścić zarówno na szybie, jak i na drzwiach. W tym przypadku warto poszukać drukarni, która nie tylko zrealizuje nasze zamówienie, ale zapewni nam kompleksową obsługę – od profesjonalnego projektu materiału POS po montaż.

Skoro mowa była o zmysłach, pamiętajmy, że klient ma nie tylko oczy. Ma również nos i zmysł węchu. Warto więc zadziałać na niego zapachami. W tym przypadku piekarnie czy kawiarnie mają ułatwione zadanie, bo o poranku ciężko oprzeć się aromatowi świeżego pieczywa, czy zaparzonej kawy... Dla branż, które aż tak łatwo nie mają cała gama materiałów POS spieszy z pomocą! 

 

 

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI