STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

6 sposobów na zaczarowanie klienta

dodano: 2015-11-24, autor: Ewa Studniarek
materiały POS na Święta
UDOSTĘPNIJ

Wprawdzie pogoda nas nie rozpieszcza, ale zbliżające się święta Bożego Narodzenia mogą poprawić nam nieco humor.

Zostało jeszcze trochę czasu; z kupnem prezentu nie trzeba się spieszyć, ale właściciele marek i sklepów zdecydowanie powinni już wiedzieć, jakie materiały POS użyją w swoich świątecznych kampaniach. W końcu m.in. displaye, ekspozytory, nakładki na bramki, czy ciekawe kompozycje różnych POS-ów będą musiały przyciągnąć uwagę klientów, którzy zazwyczaj w tym okresie są szczególnie zabiegani i ciężko ich zatrzymać. Dlatego też przygotowanie stosownych materiałów POS nam w tym pomoże. Postanowiliśmy ułatwić wam trochę zadanie i zaproponowaliśmy sześć elementów, które sprawiają, że kampania POS stanie się bardziej zauważalna. Są to: kolory, kąty, ruch, prostota, powtarzalność i kreatywność. Połączenie dwóch z nich powinno dać pożądane efekty. Ale jak to zrobić?!

Kolorowe displaye

Barwa to pierwszy element, który zwraca uwagę konsumenta na materiały POS. Zazwyczaj ciepłe kolory przyciągają wzrok i zachęcają do wejścia do sklepu i spojrzenia na displaye, zimne zaś nie zawsze. Jeśli chodzi o materiały wspierające sprzedaż w tym czasie, to najbardziej kojarzącym się zestawieniem jest czerwony z zielonym, często połączone z białymi śnieżynkami. Warto jednak zadziałać nieco bardziej kreatywnie i wyjść poza schematy – złoto czy srebro również kojarzą się ze świętami, a poza tym nikt nie powiedział, że wskazane są tylko "tradycyjne" barwy w tym okresie. Również cieniowane materiały POS robią wrażenie. Dekoracje takie jak np. materiały podwieszane w klasycznej czerni i bieli nie wychodzą z mody. Jeśli już mówimy o barwach, to warto również zwrócić uwagę na to, czy „przejście” między wystawą a wnętrzem sklepu "wydaje nam się" ciemne czy jasne. Gdy zdaje się być ciemne, umieszczone w ekspozycji materiały POS w ciemniejszych odcieniach rozmyją się i nie będą dobrze widoczne, dopóki nie zapalimy wewnątrz światła lub ich samych nie podświetlimy. Jak łatwo się domyśleć, jasne materiały POS lepiej będą współgrać z ciemniejszym tłem.

 

POS pod kątem

Kąty zwracają uwagę. Przy pomocy kanciastych przedmiotów można nieco „zmanipulować” potencjalnego konsumenta, kierując jego wzrok w tę stronę, w którą chcemy, aby patrzył. Właśnie kąty przyciągają uwagę, przypominając niejako strzałkę wskazującą kierunek. W kampanii POS można wykonać je z wielu przedmiotów. Kanciastym obiektem, który jednoznacznie kojarzy się właśnie z tym okresem, jest… po prostu prezent w pudełku z chociażby nadrukowaną kokardą. Im ich więcej, tym lepiej, bo tym bardziej przykują uwagę. Jednocześnie będą kryły w sobie nutkę tajemnicy, bo każdy podświadomie zastanawia się, co też może być w środku. Warto też wykorzystać kąty przy projektowaniu np. bram reklamowych, stojaków, ekspozytorów, koszy zasypowych, a także POS-ów przypółkowych, które automatycznie powinny kierować wzrok na produkt. Możemy wykorzystać różne materiały, ale pamiętajmy, aby wskazywały one na to, co chcemy sprzedać. Pamiętajmy też, że materiały wspierające sprzedaż można wykonać z klasycznych, dostępnych materiałów i w ciekawy sposób je ustawić/zaaranżować. Nie trzeba przepłacać. Wystarczy kreatywny umysł.

Nad kolejnymi czterema elementami pochylimy się już w kolejnym poście!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI