STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Druk POS bez szumów na linii

dodano: 2015-11-18, autor: Michał Fijałkowski
druk POS
UDOSTĘPNIJ

W ostatnim poście pisaliśmy o tym, że drukarnie coraz częściej oferują kompleksowe usługi poligraficzne – od stworzenia projektu, przez wybór podłoża i technologii druku po kreację kampanii reklamowej i jej realizację. Jest to ciekawe rozwiązanie, ponieważ klient nie musi się o nic martwić, wystarczy, że wybierając drukarnię, zdecyduje się na taką, która oferuje usługi „od A do Z” np. w zakresie kampanii z wykorzystaniem materiałów POS.

Chociaż optymalną jest sytuacja, kiedy klient końcowy przychodzi ze swoim briefem do producenta POS, czy drukarni bezpośrednio, to nie zawsze tak się zdarza. Czasem jest tak, że przy firmie funkcjonuje jednostka marketingowa, doradcza, która ma przygotować projekt kampanii, a drukarnia ma jedynie zrealizować pomysły. Zdarza się również, że przedsiębiorstwo zatrudnia agencję reklamową po to, aby stworzyła strategię marketingową, do której realizacji tak czy inaczej niezbędna jest drukarnia. Schody zaczynają się, gdy te wszystkie osoby trzeba ze sobą skomunikować i sprawić, żeby nasza wizja została odzwierciedlona i – co najważniejsze – przynosiła efekty w postaci zwiększonej sprzedaży. Jak uniknąć szumów w kanale komunikacyjnym, a jednocześnie sprawić, żeby klient był zadowolony?

 

Dbajmy o dobrą komunikację

Znane polskie przysłowie mówi, że gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść. Jest w nim sporo prawdy, co na pewno każdy z nas bardzo dobrze zna z doświadczenia. Im więcej osób zaangażowanych jest w daną sprawę, tym ciężej się ją rozwiązuje. Duża grupa ludzi sprawdza się bardzo dobrze przy tworzeniu projektu kampanii reklamowej, w której pierwsze skrzypce grają materiały POS, bo jak wiadomo – im więcej „głów”, tym więcej pomysłów. Później jednak im mniej zaangażowanych jednostek, tym lepiej.

Dlaczego?

Jeśli klient nie trafi bezpośrednio do producenta POS to nierzadko dyskusje nad zaprojektowaniem oraz wydrukiem materiałów POS, a także realizacją kampanii reklamowej odbywają się między czterema jednostkami – agencja marketingowa – grafik – szef marketingu danej firmy – drukarnia. Można by powiedzieć, że co za dużo kanałów, to nie zdrowo. Stworzenie nie tylko spójnej, ale przede wszystkim profesjonalnej komunikacji między taką grupą ludzi bywa czasochłonne i problematyczne, ponieważ każda z tych osób zajmuje się czym innym i nie ma obowiązku znać się na pozostałych dziedzinach.  Dlatego dobrym rozwiązaniem jest komunikowanie się w ograniczonej grupie ludzi. Szef agencji reklamowej nie zawsze będzie się znał na tym w jaki sposób przygotować pliki do druku, jaką dobrać grafikę do technologii druku i w jaki sposób nałożyć grafikę na siatkę. Dobrze jest, aby wówczas z drukarnią kontaktował się grafik, ponieważ to on przygotowuje ostateczny plik, który trafi do druku.

Działa to też w drugą stronę – jeśli to agencja pośredniczy w produkcji materiałów i usłudze jaką jest druk POS, drukarnia nie musi wiedzieć, jaka jest koncepcja całej kampanii reklamowej, jej zadanie czasem kończy się na druku. Strategia powinna być ustalana najpierw między agencją a szefem marketingu firmy, którego zadaniem jest przekazanie swojej wizji oraz – co chyba oczywiste – podanie informacji na temat środków na realizację kampanii. Dalej kontakt powinien się odbywać pomiędzy agencją a grafikiem, ponieważ to właśnie grafik będzie wprowadzał w życia agencyjne kreacje i projekty materiałów POS, które dopiero w kolejnym stadium będą „urzeczywistniane” przez drukarnię. Oczywiście nad wszystkim musi czuwać szef marketingu bądź koordynator projektu. Najlepiej jednak przedstawiać mu plan realizacji na konkretnych etapach. Warto też nanosić poprawki na wizualizacjach komputerowych materiałów POS, aby uniknąć kosztów związanych z poprawkami na wydrukowanym i wyciętym już prototypie. Bezpośredni kontakt między agencją a drukarnią też jest niezbędny w przypadku doprecyzowania samego projektu. To z agencją najłatwiej omówić brief klienta, jak ma wyglądać display, czy wymaga uszlachetniania, jakie będzie jego zastosowanie i długość ekspozycji. Nie mniej jednak warto stosować się do zasady – im mniej, tym lepiej, a najlepiej bezpośrednio. Pozwoli to nie tylko uniknąć niedomówień, ale też zagwarantuje jak najlepszą realizację planu kampanii ze wszystkimi możliwości jakie daje druk POS. A to przecież najważniejsze.

 

 

 

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI