STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Robi wrażenie, czyli materiały POS a druk wielkoformatowy

dodano: 2015-10-22, autor: Ewa Studniarek
materiały POS
UDOSTĘPNIJ

Jak się powszechnie powtarza, reklama jest dźwignią handlu. Jeśli więc chcemy, aby nasz produkt odpowiednio się sprzedawał, musimy zadbać o środki przekazu perswazyjnego, aby uświadomić klientom, że to właśnie nasz towar jest najlepszym wyborem.

W tym celu zasadne będą materiały POS wykorzystane zarówno "indoor-owo", jak i "outdoor-owo". Displaye, potykacze, shelfstoppery i wobblery to oczywiście te materiały, które znajdziemy wewnątrz sklepów. Jeśli chodzi natomiast o zewnętrzne środki przekazu, to warto zainwestować w wydruki wielkoformatowe, takie jak folie na witryny, banery, flagi czy ogromne wrapy podłogowe albo naścienne, czyli w wielkoformatowe środki przekazu marketingowego. Jeśli chodzi o reklamę to druk wielkoformatowy staje się coraz częściej wybieraną metodą. Zazwyczaj do realizacji tak ogromnych projektów wykorzystuje się druk lateksowy, solwentowy lub UV, ze względu na trwałość, odporność na warunki atmosferyczne, a także uniwersalność w przypadku zadrukowywanych podłoży.

materiały pos wielkoformatowe

 

Druk wielkoformatowy wiąże się przede wszystkim więc z materiałami reklamowymi. Jak wiadomo, większość ludzi jest wzrokowcami. Co więcej, jadąc czy idąc gdziekolwiek, zwracamy głównie uwagę właśnie na bodźce wzrokowe, często nieświadomie albo podświadomie rejestrując, co się na nich znajduje. Tym bardziej warto zainwestować w wielkoformatowe materiały POS. Potencjalny klient może kojarzyć nasz produkt, nie będąc tego świadomym. Skojarzenie będzie jednak ważne, gdy zobaczy towar na sklepowej półce – dobra reklama wzbudzi od razu miłe asocjacje z produktem. A to może zaprocentować przy kasie. Oczywiście konieczne jest również przemyślenie lokalizacji tak dużej reklamy i odpowiednio wcześnie wynegocjowanie powierzchni na określony czas. Jednak warto od czasu do czasu korzystać z takiej formy. Tak ogromne środki przekazu niejednokrotnie mają większy zasięg percepcyjny niż spoty reklamowe emitowane w telewizji. Sami wiemy z doświadczenia, że gdy tylko rozpoczyna się blok reklamowy, to zazwyczaj zmieniamy kanał. Oznacza to, że wielkoformatowe materiały POS są o tyle skuteczniejsze, że odbieramy je często bezwiednie. Również ze względu na to, że niewiele jest takich miejsc, w których można umieścić taką mega reklamę. Zazwyczaj nośniki te usytuowane są tak, że ciężko przejść obok, nie zauważając ich. Oprócz bram, czy ścianek reklamowych, mamy oczywiście również inne wielkoformatowe środki przekazu, takie jak banery, flagi czy wrapy.

Flagi to dość atrakcyjne narzędzie marketingowe, ponieważ, po pierwsze, rzuca się w oczy, a po drugie – nie jest statyczne i porusza się na wietrze. Jest to więc materiał POS, który zwraca uwagę nie tylko nadrukowaną na tekstyliach grafiką. Trzepotanie flag na wietrze powiązane jest również ze specyficznym dźwiękiem, dzięki czemu w odbiór takiej reklamy zaangażowany jest również nasz słuch. Jak wiadomo – im więcej zaangażowanych zmysłów, tym większe skupienie uwagi na danej powierzchni reklamowej, a co za tym idzie – lepsze i bardziej świadome jej zapamiętanie.

Wielkoformatowe materiały POS to również wrapy, czyli folie zapełnione ciekawymi grafikami i sloganami. Można nimi oklejać witryny, całe ściany czy chodniki, ale także wnętrze galerii handlowych, lustra, schody czy podłogi.

naklejki wielkoformatowe

Jak widać, druk wielkoformatowy na przykład w postaci wrapów, znajduje zastosowanie również wewnątrz budynków. W ten sposób można drukować dekoracje naścienne, fototapety, zadrukować można cyfrowo różne materiały. Niewątpliwą zaletą takich wydruków jest fakt, że w tym procesie zazwyczaj pomija się drogi i długotrwały etap przygotowania pliku przy pomocy płyt offsetowych czy klisz. Materiały POS w postaci bannerów czy wrapów drukowane są zwykle od razu z komputera. Dzięki temu można zaoszczędzić i czas, i pieniądze.

Materiały wspierające sprzedaż są wszędzie, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, na wysokości wzroku, na suficie, ścianie, podłodze czy… maszcie. Ciężko nie zwrócić na nie uwagi, ale przecież o to chodzi. Już niedługo powracamy z kolejnym postem – ciekawy świat materiałów POS chyba nigdy nie przestanie nas zadziwiać!

 

 

 



KOMENTARZE

  • Olek Pikuła 06-02-18 10:02:29
    Bardzo przydatny artykuł! Faktycznie jest tak, że jesteśmy wzrokowcami i ciągle mamy do czynienia z przekazami reklamowymi. Chyba muszę się wybrać w takim razie do mojej ulubionej agencji (swoją drogą jest to Visual Promotion w Krakowie, jeśli ktoś byłby zainteresowany - gorąco polecam), żeby zrobić nowe reklamy mojej firmy.

Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI