STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Kolorowej witryny ciąg dalszy...

dodano: 2015-10-08, autor: Ewa Studniarek
materiały POS
UDOSTĘPNIJ

Powracamy z kolejną porcją rad na temat witryn sklepowych i pomysłów na materiały POS.

W ostatnim poście daliśmy wam dwie podpowiedzi, które można wykorzystać, organizując ekspozycję w oknie wystawowym sklepu. Już wiemy, że przy okazji świąt czy ważnych wydarzeń warto stworzyć historię, którą przedstawimy w naszej witrynie. Najlepiej, żeby elementy ekspozycji, displaye i inne materiały POS nie zawierały motywy jednoznacznie kojarzące się z daną okazją. Dynia i Halloween oraz czerwone serduszko i Walentynki to dość oklepane i mało oryginalne wybory. Przypominamy również, że ważna jest wizualizacja naszej koncepcji na witrynę oraz przeanalizowanie jej z poziomu przechodnia "na chodniku". Jeśli to przeoczymy, nasze ekspozycja, displaye i standy mogą dobrze prezentować się tylko od wewnątrz, a przecież nie o to nam chodzi. Dzisiaj spieszymy z nowymi radami, które z pewnością pomogą stworzyć efektywną sklepową wystawę.

Zaskoczcie klientów!

Jeśli chcecie, aby witryny waszych sklepów zostały zauważone, to chyba najważniejszą radą jest, aby unikać PRZEWIDYWALNYCH rozwiązań. Ciekawą koncepcję wprowadziła w życie Debbe Hamada, właścicielka sklepu z prezentami Tilde w Portland. Ewidentnie lubi niespodziewane rozwiązania oraz wręcz „cudaczne” obiekty w swoim oknie wystawowym. W witrynie umieściła ogromne żołędzie z papier-mâché, leśne zwierzęta wycięte z płyty piankowej, duże medaliony z muślinu, a do tego ciężkie łańcuchy – wszystko po to, żeby zwrócić uwagę potencjalnych przechodniów. „Ludzie przechodzą, żeby spojrzeć w okno. Przychodzi wiele osób, które chcą zrobić zdjęcie, a dzięki temu wchodzą również do środka” – opowiada Hamada. Jak widać, niestandardowe połączenia przyciągają wzrok przechodniów.

Ekspozycje w witrynie sklepu Tilde w Portland zawsze przyciągają wzrok dzięki ciekawym połączeniom elementów oraz materiałów.

Używajcie wyrazistych kształtów i kolorów!

Nie trzeba być super sprytnym i przebiegłym, żeby stworzyć ciekawą ekspozycję. Wszystko opiera się na mocnych, rzucających się w oczy kolorach i kształtach. Ciekawym rozwiązaniem są materiały POS, takie jak displaye czy standy, które przecież mogą przyjmować najróżniejsze, niekoniecznie standardowe kształty. Granicą jest wyobraźnia designerów no i oczywiście możliwości technologiczne producentów, które z dnia na dzień coraz bardziej zaskakują. Na kolejną ekspozycję w sklepie Tilde składały się ogromne szare oraz fuksjowe obłoczki wykonane z bibuły oraz displaye z biżuterią. Ważne, żeby w witrynie znajdowało się coś, co widać z dużej odległości. „Dwie na 10 osób przychodzi do sklepu, ponieważ zobaczyło w oknie coś kolorowego” – mówi Hamada, która na swoje koncepcje wystawowe nie wydaje więcej niż kilkadziesiąt dolarów.

Chaos może być waszym wrogiem!

Chyba dla każdego oczywistym jest, że w ekspozycji okiennej nie może być bałaganu. Co do tego pewnie nikt nie ma pytań. Warto jednak również zapamiętać, że przepych nie zawsze jest dobrym doradcą. W witrynach sklepowych panuje zasada – im bardziej luksusowy asortyment, tym mniej elementów na wystawie. W przypadku promocji czy towarów niedrogich panuje często odwrotna reguła – im więcej, tym lepiej. Jeśli chcemy pozbyć się końcówek kolekcji, bo mija sezon, to trzeba w witrynie wystawić "x" sztuk, aby przechodnie je zauważyli. Na jedną czy dwie sztuki nikt nie zwróci uwagi, na tuzin czy kopę już bardziej. Liczy się też pomysł - bardziej przykuje wzrok choinka z piłkami tenisowymi zamiast bombek. Displaye i kartonowe ekspozytory dają tez sporo możliwości na ciekawą ekspozycję dużej liczby przedmiotów.

Aktualizujcie wystawy!

Łatwo powiedzieć. Nowe koncepcje, standy i inne materiały POS co tydzień pochłaniają niesamowite sumy pieniędzy. Wiadomo jednak, że klienci lubią nowości, a jeśli coś jest za długo widoczne, to zaczyna się nudzić. Ciekawym i bardzo niedrogim rozwiązaniem tego problemu może być wydrukowanie kilku czy kilkunastu wielkoformatowych zdjęć z ciekawa grafiką, przedstawiających np. produkty z danego sklepu lub też klientów używających ich. Można wykonać hangery i wieszać je w witrynie na zmianę, dwie, trzy fotografie na tydzień czy miesiąc, w zależności od potrzeb. Pamiętajcie – im częściej zmieniacie materiały POS w witrynie, tym częściej przechodnie zwracają uwagę na sklep.

Światło!

Prawdopodobnie jednym z ważniejszych elementów dobrze urządzonej witryny jest odpowiednio dostosowane oświetlenie, które  podkreśli także nasze elementy POS. Ciężko przykuć bez tego uwagę. Tym bardziej, że przecież chcemy, żeby nasze produkty na wystawie dobrze się prezentowały. Na temat kąta padania światła są różne opinie – jedni twierdzą, że lampy powinny być bezpośrednio nad towarem, aby uniknąć tworzenia się cienia, inni wręcz przeciwnie. Warto również zorientować się, jak wyglądają witryny w najbliższej okolicy – jeśli wasza wystawa jako jedyna będzie oświetlona w nocy, to właśnie ona przyciągnie uwagę.

 

Oświetlenie to jeden z najważniejszych elementów dobrej i efektywnej witryny sklepowej.

Już wiecie, że przy dobrej witrynie trzeba się trochę napracować, ale nie musi to być wcale nic trudnego ani kosztownego. Odpowiednio dobrane materiały POS i displaye pomogą jeszcze lepiej wyeksponować produkty. Więc do dzieła! Tylko w ferworze prac nie przegapcie naszego kolejnego postu ;)

 

 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI