STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Róg obfitości, czyli shelfstoppery, wobblery i inne bajery.

dodano: 2015-09-10, autor: Ewa Studniarek
wobblery
UDOSTĘPNIJ

Na zewnątrz czy w środku? Oto jest pytanie. Materiały reklamowe można umieścić dosłownie wszędzie!

Materiały wspierające sprzedaż można dzielić na różne grupy jak chociażby na te stosowane wewnątrz jak i na zewnątrz. Te pierwsze to te, które znajdziemy w sklepiku osiedlowym czy ogromnym hipermarkecie, będące blisko produktu, który „próbują” sprzedać. Poza większymi stojakami, displayami, czy wyspami paletowymi jest jeszcze cała plejada materiałów POS stosowanych na półkach, takich jak wobblery, shelfstopery czy listwy cenowe. Z tą grupą wiąże się termin „komunikacja półkowa”. Hasło to obejmuje wszystkie materiały reklamowe, które „machają” do klienta z półek, sprawiają, że zwraca on uwagę na konkretny produkt. Ich zadaniem jest zbudowanie w potencjalnym konsumencie poczucia, że dany towar krzyczy do niego „Weź mnie”. To na nich skupimy się w tym poście.

Oczywistym jest, że namawianie do zakupu to również funkcja reklamy zewnętrznej - OOH -  drugiej grupy materiałów pomocnych w sprzedaży. Można jednak łatwo stwierdzić, że nośniki, które znajdują się na powietrzu, pełnią raczej funkcję „naganiacza” do sklepu. Umieszczone w różnych lokalizacjach banery, billboardy, backlighty, citylighty czy wrapy raczej informują o tym, że w danym sklepie znajduje się produkt, który może nas interesować. W samym hipermarkecie jest jednak tyle półek i tyle towarów, że niejednokrotnie biedny konsument traci głowę i zapomina, co miał kupić. I tutaj do akcji wkraczają materiały POS związane z komunikacją półkową – jakoś przecież trzeba klientowi przypomnieć, po co przyszedł, nawet jeśli to nie do końca to, co miał na myśli. W między czasie w naszych dywagacjach pojawiło się pewnie sporo terminów, które nie dla każdego są tak do końca oczywiste. Dlatego też w najbliższych kilku zdaniach postaramy się wytłumaczyć, dlaczego wobblery się kiwają i gdzie można znaleźć najciekawsze wielkoformatowe naklejki.

Rozmowna półka, czyli o czym piszczą wobblery...

Jak wiadomo, najważniejszym marketingowym celem producentów jest przyciągnięcie wzroku potencjalnego konsumenta, które oczywiście ma skutkować zakupem danego produktu. Dlatego też większość materiałów POS umieszczonych jest jak najbliżej produktu, np. na samej półce, żeby dobrze wytyczyć klientowi drogę do celu. Jednymi z ciekawszych materiałów POS są shelfstoppery. Jak sama nazwa wskazuje, ich głównym zadaniem jest zatrzymanie konsumenta przy półce. Zazwyczaj przyjmują one formę płaskich deseczek, czy flag często wykonanych z tworzywa sztucznego np. pvc, które przyczepiane są do regału. Zatrzymywacze półkowi, bo taka polska nazwa również funkcjonuje, są bardzo skutecznym materiałem POS, bo – siłą rzeczy – jeśli chcemy zerknąć na produkty na regale, to mimowolnie zwrócimy również uwagę na to, co zawiera reklama.

Kolejnym przykładem materiału POS są wobblery, zwane po polsku również kiwakami. Chociaż "drobne" - są znaczące. Umieszcza się je na brzegu półki; są wprawiane w ruch poprzez podmuchy wiatru czy przechodzących klientów. Ruch ten nazwać można właśnie nierównomiernym kiwaniem. Wobblery działają jeszcze bardziej przyciągająco, jeśli znajdzie się na nich informacja np. o rabacie.

Jest jednak jeszcze wiele innych materiałów, które są wręcz w półki wbudowane.

Należą do nich shelflinery, czy też listwy cenowe. Może nie jest to zbyt duża powierzchnia reklamowa, ponieważ przede wszystkim musi się na niej zmieścić cena i opis produktu, nie mniej jednak treści marketingowe w postaci kolorowych grafik również można tam sprytnie „przemycić”.

Divider to kolejny materiał POS, który tak niepozorny w swojej formie, może być źródłem informacji na temat towaru. W języku polskim jest on zwany separatorem regałowym czy półkowym, który „przydziela” dany fragment półki konkretnemu produktowi. Nie dość, że może on być zadrukowany grafikami i sloganami reklamowymi, to dodatkowo utrzymuje porządek.

 

Dzisiaj, jak widać, cały nasz post „zajęły” materiały na półkach, jednak już niebawem powrócimy do was z informacjami na temat reklamy outdoorowej. Bądźcie z nami koniecznie!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI